Tuota hevosenlihakohua ihmettelen.
Ihmetyttää sellainen, että miten isoa määrää ihmisiä on pystytty huijaamaan siten, että ruoassa onkin hevosenlihaa naudanlihan sijasta. Miten sellainen on muka mahdollista, kun pitäisihän sen maistua ruoassa, että siinä ei olekaan naudanlihaa, vaan hevosenlihaa vai eivätkö ne maistu ihan erilaisilta? Kyllä luulisi, että hevosen ja naudan lihat maistuvat erilaisilta. T: Kasvissyöjä.
Kommentit (12)
Mä taas ihmettelen tätä kohua? Onko hevosenliha myrkkyä? Häh, parempaahan se on kuin sika tai nauta?
[quote author="Vierailija" time="21.02.2013 klo 17:01"]
Mä taas ihmettelen tätä kohua? Onko hevosenliha myrkkyä? Häh, parempaahan se on kuin sika tai nauta?
[/quote]
No kyllähän paketin pitäisi sisältää sitä, mitä siinä päällä lukee eikä jotain muuta. Sehän tässä on ongelma.
[quote author="Vierailija" time="21.02.2013 klo 17:01"]
[/quote]
Halvalla jostain huisintuutissa tuotettu hepan liha ei ole varmastikkaan kovin eettistä lihaa, vai mitä luulet? Kotimaisen lähituotetun hevosenlihan syönti on sensijaan jopa ympäristöteko! Ja sinulle joka ihmettelit, etteikö hepan ja lehmän eroa maista, niin ei välttämättä. Itse en ole maistanut kuin hevosen ulkofileetä , ja eipä tuossa kummoistakaan eroa ollut naudan vastaavaan...
Ei se romanialainen hevonen yhtä hyvää lihaa ole kuin kotimainen hevonen..
Luulen, että hevosenliha on ihan yhtä eettistä ympäri maailman! Ei sen tarvi elää elämäänsä ainoana tarkoituksena teuraaksi pääsy, kuten moni muu teuraseläin.
[quote author="Vierailija" time="21.02.2013 klo 17:11"]
Luulen, että hevosenliha on ihan yhtä eettistä ympäri maailman! Ei sen tarvi elää elämäänsä ainoana tarkoituksena teuraaksi pääsy, kuten moni muu teuraseläin.
[/quote]
ihastuttavan lapsen uskoinen kommentti!
just oli, että Poutun valmistama Pirkka kebab sisältää 70 % nautaa ja loput ovat soijaa yms. kaltaisia aineita. Eli tuossa kohtaa pitäisi lukea se hevosenliha. Nautaa ei siis ollut täysin korvattu hevosella, vaan osa. Lihoina ovat pitkälti samankaltaisia, ettei sitä eineksestä erota. Etenkin kun massa on hyvin jauhettu. Eriasiahan on sitten, jos nauta ja heppafilettä tuodaan pöytään pihvinä. Väristä jo erottaa.
Juu oli ihan hevosenomistaja kommentti. vai uskotko, että jossain on hevosia joita pidetään vain teurastuksen takia?
mulle on ihan sama syönkö nautaa tai hevosta, mutta joissain keskusteluissa kävi ilmi, että viranomaiset pelkäävät ko.hevosenlihan sisältävän lääkejäämiä tms. muutoin syötäväksi epäkelpoa. Lisäksi jotkut ihmiset kuulemma ovat hevosenlihalle allergisia, mutta eivät naudan (kuten jotkut voivat syödä katkarapuja, mutta eivät kalaa tai toisinpäin).
Hyvä puoli tässä on kun kaikki romanialaiset, jotka olivat matkaamassa tänne, ovat syöneet kulkuneuvonsa.
Mihin päätyy kaikki uransa lopettaneet ravihevoset? Ja mitä aineita liha mahtaakaan sisältää? Esim nämä asiat mietityttää. Meiläl ei tosin käytetä eieneksiä.
Ei sitä makua erota, jos naudan seassa on vähän hevosta. Lisäksi nämä on olleet valmistuokatuotteita, joten niissä on vielä mausteita makua muuttamassa.