Sain karenssin te-toimistosta.
Kieltäydyin menemästä kuntouttavaan työtoimintaan. Olen normaalijärkinen, työkykyinen ihminen, joka etsii palkkatöitä. Kunta kuulemma joutuu maksamaan sakkomaksua, jos en suostu 9€/päivä ns. "kuntouttavaan työtoimintaan". Olen yli 50v. työtön, työuraa takana 35v.
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Voi määrätä jos oot ollut työllistymättä liian kauan.
Entä jos on osa-aikatyössä, voiko sit tarjota kuntouttavaa???
Fatta on slangia ja tarkoittaa sossua
Vierailija kirjoitti:
Te toimistot lakkautetaan 2020. Ei tietoa mihin sitten menee...
Ilmeisesti maksajille; Kela ja työttömyyskassat.
Voisin mennäkin 9 euron työhönj os se olisi jotain järkevää. Karenssin otan jos yrittävät pakottaa johonkin mitä en halua. 40v täysin terve työtä etsivä.
Mitä lopetetaanko te- toimistot? Mitähän tulee tilalle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te-toimiston toiminta on kyllä ahdistavaa ja nöyryyttävää. Tsemppiä!
Olisikin vain TE-toimisto, jossa on vika, mutta se lafka vain noudattaa eduskunnan laatimaa lainsäädäntöä ja työ- ja elinkeinoministeriön tekemiä linjauksia. Periaatteessa lafka toimii vain ukkosenjohdattimena johon kansan raivo kohdistuu.
Joo, niin keskitysleireilläkin vain "noudatettiin sääntöjä"
Niin kauan kun te-toimiston väki saa palkkaa tihutöistään ovat yhtä syyllisiä kuin päättäjätkin.
Jos tuolta tuntuu, niin miksi ilmoittaudut työttömäksi? Ei ole pakko noudattaa mitään työttömyysetuuteen liittyviä lakeja, jos ei hae etuutta. Valinta on sinun. Mutta jos valitset työttömäksi ilmoittautumisen, niin lue ne ohjeet ja säännöt. Jos et halua hyväksyä, älä ilmoittaudu.
Olet vähän kuin tupakoija, joka ostaa savuttomasta talosta asunnon ja sitten ihmettelee, että ei saakaan polttaa.
Vertauksesi ontuu. Tupakin poltto on itse valittua, työttömyys ei.
Ja tämäkin ihminen on tehnyt töitä yli 30v ja saanut siitä normaalia palkkaa jolla maksaa eläminen, koska ihmaista se ei ole.
Kun työ loppuu, loppuu myös palkan saanti. Miten luulet, että ihminen Suomessa elää ilman rahaa? Kuusen alla risumajassa -30C pakkasessa?
Pakko se on työkkäriin ilmottautua. Mutta se ei tarkoita sitä, että ihmisiä siellä saa kyykyttää. Pitkäaikaistyöttömistä puolet on juuri näitä yli 50v joilla työuraa takana 30-40 vuotta.
Joku muu ratksisu tähän pitäisi löytyä, eikä tämä naurettava ilmaistyön teettäminen ihmisillä, jotka kyllä osaavat töitä tehdä.
Ehdotan ilmaisia asuntoloita ja yhteiskeittiöitä.
Ohis
Minulla taitaa olla jonkinlainen lahjakkuus siinä mielessä, että osaan kääntää sanoja sekä lauseita toisinpäin niinkuin esim. niäpnisiot. Tämä on minun ns. "lahjakkuuteni" josta kukaan ei taida ymmärtää yhtään mittään:).
Katkeaako työnhaku tuohon karenssiin ja kunta välttyy sakolta?
Vierailija kirjoitti:
Ok, ylpeys maksaa aina jotain
Suohan se sitten haittaaki kun on maailman vanhin ammatti.
Karenssi kestää vain 3 kuukautta, esim toimeentulotuella oleva menettää 100 euroa kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla taitaa olla jonkinlainen lahjakkuus siinä mielessä, että osaan kääntää sanoja sekä lauseita toisinpäin niinkuin esim. niäpnisiot. Tämä on minun ns. "lahjakkuuteni" josta kukaan ei taida ymmärtää yhtään mittään:).
Out no aoneih😁
Vierailija kirjoitti:
Eihän kuntouttavaa voi määrätä jos on työkykyinen? Ainakin muistelisin lukeneeni täältä palstalta joskus.
Joo, valittaisin karenssipäätöksestä tuolla perusteella. Ei se ole peruste määrätä kuntouttavaan työtoimintaan, että kunta joutuu muuten maksamaan.
Hyvä. Miksi meidän työssäkäyvien tulisi maksaa siitä, että sinä käännät aamulla kylkeä kun me muut raahaudumme töihin.