Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko lapsen hankkiminen ympäristörikos?

Vierailija
01.03.2019 |

Tosiasia on, että yhden lapsen päästöillä voisi siis lentää Thaimaahan ja takaisin kolmen viikon välein. Joka vuosi. Ihmisiä on jo liikaa saastuttamassa luontoa. Maapallo on ylikansoittunut.

Luontoystävällinen teko onkin jättää se lapsi kokonaan hankimatta - tämä tietysti edellyttää että ihminen haluaa pelastaa maailman.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä. Varsinkaan en hyväksy perheitä, joissa on enemmän kuin 2 lasta.

Vierailija
2/23 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on ympäristörikos, maapallo ei ansaitse selviytyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On.

Vierailija
4/23 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On.

Vierailija
5/23 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se kyllä rikos ole. Ei voi katsoa lapsensaantia kuitenkaan mun mielestä tahalliseksi ympäristön pilaamiseksi tai turmelemiseksi.

Ekologinen teko on toki jättää se lapsi hankkimatta.

Vierailija
6/23 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa se ei ole.

Kehitysmaassa on.

Olen puhunut. Antakaa miinusnuolien sataa päälleni.

Vierailija
7/23 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole.

Vierailija
8/23 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa taas tyhmä aloitus. Ihan hyvin voisit katsoa peiliin ja kysyä että onko eläminen ympäristörikos?

Vierailija
9/23 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäsikö tässä mennä pyytämään olemassa oloaan ja sitä, että on aikeissa elää mahdollisesti vielä huomennakin omilta vanhemmiltaan yhdessä ja erikseen. Vai miten tässä kohtaa nyt sitten pitäsi toimia räjäyttää iitseni ilmaan vai kenties polttaa itseni ja irtaimistoni samalla kertaa. Jotain etua lienee siitä, että olen tulorajoitteien ja verraten pienen omaisuuden haltija, joten eipähän näillä näkymin jää jälkeeni paljoa perittävää ja taakkaa jälkipolville jaettavaksi. Sen olen päättänyt, että sen verran olen ajatellut säästää, että minut voidaan tulevaisuudessa haudata ja hautajaiset järjestää minulta jäävän varallisuuden turvin. Varmasti joku pitää minua nyt itsekkäänä kun en välttämättä halua jättää jälkipolvilleni oikeastaan mitään materiaalista perintöä. Ehkä sitten olen itsekäs. Mutta eikö sekin ole aika itsekästä, että haluaisi jättää jälkipolville jotain, jota itse saattaisi pitää tärkeänä ja arvokkaana, mutta mahtavatko sitä muut ymmärtää ja tajuta. Kun pelkän rahan ja arvopapereiden jättäminen jälkeeni olisi vähän no vaikka sitten liian yksinkertaista.     

Vierailija
10/23 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tappakaa itsenne ympäristötekona

Vierailija
11/23 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kaikki, jotka on vastannut, että on. Niin minkä rikoksen tunnusmerkistön se teistä täyttää? Nyt haluan oikeasti keskustella tästä :D

Vierailija
12/23 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tuntuu että nykyään kaikista itsekkäimmät ihmiset hankkivat lapsia. Sen näkee jo siitä kuinka lapsia esitellään somessa ja vanhemmat kilpailevat kenen penskalla on kalleimmat vaatteet ja lelut. Perheet myös harrastavat ihan älyttömästi. Häiriintyneitä lapsia ja nuoria onkin paljon kun kasvattajina on nämä somepellet. 

Vierailija
13/23 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai. En ainakaan löydä sellaista kohtaa suomen rikoslaista

https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1889/18890039001#L48

Vierailija
14/23 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tappakaa itsenne ympäristötekona

Mutta se pitää sitten tehdä ympäristöystävällisesti :D

Vierailija
15/23 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te ihmisvihaajat ette vain surmaa itseänne?!?

Vierailija
16/23 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin tuntuu että nykyään kaikista itsekkäimmät ihmiset hankkivat lapsia. Sen näkee jo siitä kuinka lapsia esitellään somessa ja vanhemmat kilpailevat kenen penskalla on kalleimmat vaatteet ja lelut. Perheet myös harrastavat ihan älyttömästi. Häiriintyneitä lapsia ja nuoria onkin paljon kun kasvattajina on nämä somepellet. 

Pelleväite. Itsekäs ei jaa somessa lastaan, vaan itseään.

Vierailija
17/23 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla logiikalla se, ettei tee itsemurhaa on myös ympäristörikos. Mielestäni lapsen päästöjä ei lasketa vanhempien vastuulle vaikka lapsen syntymä onkin heidän kontollaan. Lapsen päästöt ovat kuitenkin lapsen päästöjä ja hänellä on yhtälailla oikeus päästöihinsä kuin kellä tahansa muulla jo syntyneellä, oli hänellä sisaruksia tai ei. Sisarustenkin päästöt ovat heidän omiaan eivätkä vanhempien.

Olisi myös varmasti ekologisempaa, että lisääntymisoikeus jaettaisiin vain pätevimmille ja parhaille yksilöille ja he tekisivät 12 lasta jokainen, loput steriloitaisiin, hylkiönaisilta poistettaisiin kohdut varmuuden vuoksi. Menin vain himpun verran aloittajaa pidemmälle ja ei muka kuulosta hyvältä ja terveeltä ideologialta?

Vierailija
18/23 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis kaikki, jotka on vastannut, että on. Niin minkä rikoksen tunnusmerkistön se teistä täyttää? Nyt haluan oikeasti keskustella tästä :D

Haluan keskustella siitä missä säkissä olet kasvanut kun et ennen ole törmännyt tähän käsitteeseen.

Vierailija
19/23 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samalla logiikalla se, ettei tee itsemurhaa on myös ympäristörikos. Mielestäni lapsen päästöjä ei lasketa vanhempien vastuulle vaikka lapsen syntymä onkin heidän kontollaan. Lapsen päästöt ovat kuitenkin lapsen päästöjä ja hänellä on yhtälailla oikeus päästöihinsä kuin kellä tahansa muulla jo syntyneellä, oli hänellä sisaruksia tai ei. Sisarustenkin päästöt ovat heidän omiaan eivätkä vanhempien.

Olisi myös varmasti ekologisempaa, että lisääntymisoikeus jaettaisiin vain pätevimmille ja parhaille yksilöille ja he tekisivät 12 lasta jokainen, loput steriloitaisiin, hylkiönaisilta poistettaisiin kohdut varmuuden vuoksi. Menin vain himpun verran aloittajaa pidemmälle ja ei muka kuulosta hyvältä ja terveeltä ideologialta?

Ei todellakaan ole sama logiikka, koska jo olemassa oleva ihminen (joka on vieläpä synytynyt ennen nykytietoa ympäristön tilasta) on täysin eri asia kuin ihminen, jota ei ole vielä edes olemassa. Olemattomaan ihmiseen ei voi kohdistua väkivaltaista loppua kun taas jo olemassa olevaan kohdistuisi itsemurhan kautta.

Vierailija
20/23 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittämätöntä vih.erfas.ismia koko keskustelu. Jokaisen hiilijalanjälki on ihan ikioma. Vai meinaatko että lähden tästä Thaikkuihin ja se voidaan laskea isäukon hiilijalajälkeen?