Hesaan muutto edessä ja haluan opetella kunnon hesalaiseksi jo etukäteen. Eli?
Olen kolmekymppinen mies Etelä-Savosta ja ihailen hesalaisia. Siisti puhetyyli yms.
Kommentit (1108)
Bussista ulos lähdettäessä ei tarvitse kailottaa kiitosta.
Miulla ensi viikolla muutaman vrk työreissu sinne.
Vinkkejä että missäpäin hesasa voi homostella turvallisesti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu pikemminkin landella on se tapa, että kirkolle mennessä pannaan parempaa päälle. On niin kuin kahdenlaiset vaatteet. Hämmentävää.
Tämä. Opiskeluaikoina kun oli porukkaa eri puolilta Suomea, niin sadepäivinä vain meillä isoista kaupungeista kotoisin olevilla oli kumisaappaat jalassa. Ilmeisesti isolle kirkolle ei kuulu mennä kumppareissa.
Olisko niin, että helsingin kantakaupungissa asuvalla on vain ne kaupunkivaatteet? Huomasin pari vuotta sitten, kun muutettiin "maalle" no, ei ihan maalle mutta pois Helsingin kantakaupungista pienempään kehyskaupunkiin, että minulla ei ollut sinne "maaseutuelämään" sopivia vaatteita. Oli vain jakkupukuja, avokkaita, korkkareita, kävelykengät, kivoja sateenvarjoja, pari trenssiä, villakangastakki jne. Kun ei siellä yleensä muuta tarvitse. Pihatöitä ja sorateillä kulkemista varten piti ostaa kumisaappaat, vaelluskengät, sadetakki, tuulipuku, verkkarit ja lumihankikengät.
Ehkä jollain tietyn alan tai tuloluokan ihmisillä voi olla, jos ei harrasta mitään ulkoilua. Itse en asu Helsingissä eikä täällä yleensäkään pukeudu keskustassakaan hyvin hienosti kuin kuin jotkut hienot rouvat ja herrat. Heilläkin varmaan on kunnon vaatteet olemassa.
Jo stadin kundilla Lasse Liemolalla oli "vuosisata" sitten vitsi Helsinkiläisenä esiintyvästä. Hän oli esittänyt stadilaisena retostelevalle jätkälle kysymyksen: Oletko oikeasti stadista syntyisin? Jätkä oli vastannut " Älä sie yhtää eppäile"
Onneksi meillä Oulussa on potnapekka, joka on raitiovaunu,metro ja lähijuna ja toripolliisi vahtii. Ei tarvi olla Helsingin hömpötyksiä ja niin onnikalla mennään vieläkin, siellä ollaan ölövinä tiiäthän nää
Vierailija kirjoitti:
Onneksi meillä Oulussa on potnapekka, joka on raitiovaunu,metro ja lähijuna ja toripolliisi vahtii. Ei tarvi olla Helsingin hömpötyksiä ja niin onnikalla mennään vieläkin, siellä ollaan ölövinä tiiäthän nää
Joo, se on terveempi mesta
17 vuotihaana rovaniemelle, ei paha paikka kaupunkilaiset luuli olevansa muka parempia...sitte oulhun sielä ei kukhan kehunu meitä parempi olevansa (kiitos 30 vuodesta) Mukavaa uutta vuotta!!
Vierailija kirjoitti:
Lopeta hesasta puhuminen, se ei ole asiallinen muoto, vain bönde puhuu niin.
Helsinkiläinen tai stadilainen.
Mä oon pönde ja sanon hesa. Yritä estää.
Kunnon heseläisyys Hesoissa asuvalla on reilu asenne böndepaukkuja ja muita vähäosaisia kohtaan. Bonareita saa tietysti Hesburgerillä syömisestä.
Vierailija kirjoitti:
Älä muuta sinne. En muuttais siihen kehitysmaalaisten ja idioottien kylään vaikka saisin ilmaiseksi kalleimman kattohuoneiston sieltä.
Maaseudun asukkaat niitä keh itysmaalai sia ovat.
Aito stadilainen ei oo kusipäinen, muualta tulleet stadilaista esittävät on. Muutaman vuoden hesoissa asuneena ulkopaikkakuntalaisena tein tämän havainnon.
- Älä sano Hesa :D
- Metroon ei tungeta ennen kuin ihmiset on tulleet ulos!
- Varaudu siihen, että asumiskustannukset nousee pilviin, ellet voita Heka-lotossa.
Vierailija kirjoitti:
Älä unohda opetella hesalaisten tavaramerkkiä eli leso-ässää.
hesalaiset ovat junantuomia niin kuin ilmeisesti tuo kirjoittajakin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopeta hesasta puhuminen, se ei ole asiallinen muoto, vain bönde puhuu niin.
Helsinkiläinen tai stadilainen.
Mä oon pönde ja sanon hesa. Yritä estää.
nimim mie oon tadist?
Vierailija kirjoitti:
Opettele slangisanoja ja käytä niitä. Esim. ”miepä ajjaa hurrautin sporalla kaupungille ja ostin uuvet stiflat” kuulostaa kuin olisit syntyperäinen hesalainen.
Juuri näin.
Muista myös olla väistämättä ketään ja pidän rantarolex näkyvillä sekä paksut feikkikultaiset käädyt kaulalla,
Luulen että se tyypillinen Hesen puhetyyli on vaikein asia oppia. Vaaditaan monen vuoden kielikylpy syntyperäisten heseläisten joukossa.
Muista kutsua sitä paikallisten keskuudessa Heseksi niin et paljastu junantuomaksi.
Käy Manalassa villapaita päällä
Jaa mää vai kirjoitti:
Aito stadilainen ei oo kusipäinen, muualta tulleet stadilaista esittävät on. Muutaman vuoden hesoissa asuneena ulkopaikkakuntalaisena tein tämän havainnon.
Siis jossain kaukana spåralinjastako?
Tampere on seuraava Helsinki 🥷