Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hesaan muutto edessä ja haluan opetella kunnon hesalaiseksi jo etukäteen. Eli?

Vierailija
01.03.2019 |

Olen kolmekymppinen mies Etelä-Savosta ja ihailen hesalaisia. Siisti puhetyyli yms.

Kommentit (1108)

Vierailija
941/1108 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettele omahyväiseksi ja itse keskeiseksi ja opettele kusipäinen asenne muita kohtaan samalla kun korostat kuinka paljon parempi ihminen olet kun asut siellä päin

Mikä tää juttu on tää stedeotypia et stadilaisia ajatellaan oma hyväisiksi ja itse keskeisiksi? Miksi ihmeessä? Ihan normaalisti töissä käyn hyppään metroon ja köröttelen sillä töihin, kaupssa käyn Töölössä. Onko se kehä kolmosen ulkopuolella asuvien tai kauempana mielestä jotain leijunista kun kerron oikeasta elämästä kun käy oikeen Töölössä kaupssa oikee ison kirkon keskustassa. Niin, ihan normaali arkea se on, ja ei mitään ihmeellistä mitä muuallakaan. Ihan normaalia arkea täällä eletään kaikkia omia elämiään???

Töölös tylsän näkösiä fabuja just käy kaupas, ei kummallistasit niitä kapellimestarin hullujakin jotka huutaa kassalla, nää taitaa olla jyväjemmareita, eos.

Vierailija
942/1108 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuton Tampereelta Helsinkiin kun olin jonkun 28v. Elämäni parhain päätös kun elää kaupungissa vailla menoa, ei oikein kuppiloita missä istuskella, ei sellaista vilinää ja elämää ympärillä ja jotenkin kaavoihin kangistuneita, yksi ostoskeskus koko keskustassa joka ei ole edes forumin tai saati Itäkeskuksen kokoinen. Helsingissä on paljon tekemistä ja tarjontaa, ihmiset ovat jotenkin ystävällisempiä ja avoimempia, on erinäköisiä/eritaustaisia/kulttuuria ja erilaisia ihmisiä enemmän ja ketään ei katsota jos pukeutuu vähänkin massasta poikkeavammin. Tämä oli itselleni helpotus koska erotuin aina ja Helsingissä koen saaneeni sopeutua. Pidän myös kansainvälisyydestä ja Helsingissä paljon turisteja, ostoskeskuksia on lukuisia kuten redit ja triplat sun muut ja tarvittaessa viereisissä kaupungeissa lisää jäätävän kokoisia. Kalliossa taiteellinen alue ja erilaista, Punavuori erilaista.. kaikki on niin mielenkiintoista ja erilaisia alueita. Paljon plussaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
943/1108 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää hesalainen paljastaa heti että olet junan tuoma.

Vierailija
944/1108 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syntynyt Munkkivuoressa mutta asun nykyään Kalliossa.

Olen siis syntyjäni hesalainen, mutta asun Stadissa.

Landeille infoo. Määritelläänkö identiteetti synnyin, vaiko asuinpaikan mukaan?

Tää menee vähän samanlaiseksi helposti kuin kuuluisa Kallio-keskustelu.

Että missä menee Kallion rajat:)

Vierailija
945/1108 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos zägä käy, tää bisnes fudaa vai miten se meni

Vierailija
946/1108 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta hesasta puhuminen, se ei ole asiallinen muoto, vain bönde puhuu niin.

Helsinkiläinen tai stadilainen.

Vierailija
947/1108 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu pikemminkin landella on se tapa, että kirkolle mennessä pannaan parempaa päälle. On niin kuin kahdenlaiset vaatteet. Hämmentävää.

Tämä. Opiskeluaikoina kun oli porukkaa eri puolilta Suomea, niin sadepäivinä vain meillä isoista kaupungeista kotoisin olevilla oli kumisaappaat jalassa. Ilmeisesti isolle kirkolle ei kuulu mennä kumppareissa.

Olisko niin, että helsingin kantakaupungissa asuvalla on vain ne kaupunkivaatteet? Huomasin pari vuotta sitten, kun muutettiin "maalle" no, ei ihan maalle mutta pois Helsingin kantakaupungista pienempään kehyskaupunkiin, että minulla ei ollut sinne "maaseutuelämään" sopivia vaatteita. Oli vain jakkupukuja, avokkaita, korkkareita, kävelykengät, kivoja sateenvarjoja, pari trenssiä, villakangastakki jne. Kun ei siellä yleensä muuta tarvitse. Pihatöitä ja sorateillä kulkemista varten piti ostaa kumisaappaat, vaelluskengät, sadetakki, tuulipuku, verkkarit ja lumihankikengät. 

Vierailija
948/1108 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lappalainen kaverini ajeli ratikalla viikon ympäriinsä, kun ei tajunnut että se on maksullinen palvelu.

Vierailija
949/1108 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oot sairaan hyvännäkönen, niin jotkut tarjoilijat ei tule palvelemaan, näin olen kuullut. Varaudu erimielisyyksiin.

Vierailija
950/1108 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun budjattiin landella snadin aikaa kasarilla, niin siellä oli kanssa vähän saman tyyppinen jako.

Landella bamlattiin aina että "se on kirkonkylältä". Ne jotka oli kirkonkylältä oli eri porukkaa landella, kuin maanviljelijät.

Vierailija
951/1108 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Identiteetti muodostuu monista asioista, muustakin kuin asuin- tai syntymäpaikasta. Joku on asunut syntymäpaikassaan ehkä vain muutaman kuukauden ja muuttanut pois jo vauvana, ja toinen on asunut syntymäpaikassaan aikuiseksi asti ja muuttanut vasta sitten kun on itsenäistynyt ja muuttanut pois lapsuudenkodista. Syntymäpaikan merkitys on näille ihmisille varmasti hyvin erilainen. Identiteetin kannalta tärkeintä on, miten itse tunnet asian olevan. 

Vierailija
952/1108 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuton Tampereelta Helsinkiin kun olin jonkun 28v. Elämäni parhain päätös kun elää kaupungissa vailla menoa, ei oikein kuppiloita missä istuskella, ei sellaista vilinää ja elämää ympärillä ja jotenkin kaavoihin kangistuneita, yksi ostoskeskus koko keskustassa joka ei ole edes forumin tai saati Itäkeskuksen kokoinen. Helsingissä on paljon tekemistä ja tarjontaa, ihmiset ovat jotenkin ystävällisempiä ja avoimempia, on erinäköisiä/eritaustaisia/kulttuuria ja erilaisia ihmisiä enemmän ja ketään ei katsota jos pukeutuu vähänkin massasta poikkeavammin. Tämä oli itselleni helpotus koska erotuin aina ja Helsingissä koen saaneeni sopeutua. Pidän myös kansainvälisyydestä ja Helsingissä paljon turisteja, ostoskeskuksia on lukuisia kuten redit ja triplat sun muut ja tarvittaessa viereisissä kaupungeissa lisää jäätävän kokoisia. Kalliossa taiteellinen alue ja erilaista, Punavuori erilaista.. kaikki on niin mielenkiintoista ja erilaisia alueita. Paljon plussaa.

Uskomatonta. Mä en oo koskaan käynyt Triplassa tai Redissä, enkä vuosikausiin edes Itiksessä tai Jumbossa. Asun kantakaupungissa, joten Foorumissa tai Kampissa on käytännössä melkein pakko liikkua jos menee jonnekin, mutta eihän niissä ole mitään mielenkiintoista. Tilaan tavarat verkosta.

Mun mielestä se Tampere on kiva, siellä on hieno sisääntulotie ja pilvenpiirtäjähotelli, oon käynyt siellä pari kertaa turistina. Tää nyt on vain mun mielipide, mutta mun mielestä Tampere on tällä hetkellä jotenki dynaamisempi kuin Helsinki.

Vierailija
953/1108 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele Hesan slangii.

Mä bröijäsin metrikal Kambekaa ja buikkasin nyyät splöijonit.

Vierailija
954/1108 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesoissa ei sekoilla vaan sheikataan!

Vierailija
955/1108 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se määrittää missä on ekat 16 vuotta.

Vierailija
956/1108 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettele Hesan slangii.

Kambeka? Ei hiffaa.

Vierailija
957/1108 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettele Hesan slangii.

Kambeka? Ei hiffaa.

Kondeka, Sandeka, snaijaaks nääs?

Vierailija
958/1108 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot vain ihan oma itsesi. Niin me muutkin ollaan. Jos Helsinki käy pieneksi, pääset täältä nopeammin pois kuin suurimmasta osasta muuta Suomea.

Vierailija
959/1108 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No haistakaa hesalaiset paska. Surkeeta porukkaa, varsinkin muualta tulleet.

Vierailija
960/1108 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta että vielä nykyäänkin ihannoidaan Helsinkiä. Suurin osa järkevistä muuttaa takaisin kotiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kahdeksan