Muutin Hesaan ja olen aivan pöyristynyt kuinka laiskoja hesalaiset ovat!
Linja-autolla/junalla/metrolla liikutaan lyhyetkin matkat. Kävellä ei muuta kuin lähimmälle pysäkille, josta noustaan linja-autoon/metroon/junaan. Ja hirveä juoksu jos uhkaa myöhästyä (miksi eivät lähde ajoissa?), seuraava menee kuitenkin muutaman minuutin päästä.
Olen oikein seurannut tätä ilmiötä ja todella moni matkustaa alle kilometrinkin matkat aina muuten kukn kävellen. Esimerkiksi tästä kerrostalosta moni nousee linja-autoon talon viereiseltä pysäkiltä ja matkustaa noin 800 m matkan. Usein olisivat kävellen aikaisemmin perillä.
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kävellä kun sillä samalla lipulla pääsee julkisellakin?
Saa liikuntaa ja raikasta ilmaa, ei tarvitse odottaa kyytiä joka voi olla myöhässä jne. Usein kävellen on nopeammin perillä.
Raikasta ilmaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on Stadi eikä H E S A
Se että hesalaiset itse kutsuvat sitä stadiksi ei muuta sitä tosiasiaa että koko muu Suomi puhuu hesasta
Tarkoitat että koko muu Finland? Kun sehän on se nimi jolla muu maailma puhuu Suomesta.
Vai olisitko kiinnittänyt huomiota vain niihin, jotka nousevat yhdelle pysäkinvälille kyytiin? Itse kävelen, niin olen sinulle näkymätön.
Olen itse maalta kotoisin, ja kyllä minun kokemukseni mukaan Helsingissä kävellään paljon enemmän kuin maalla. Maalla on ihan tavallista ajaa autolla alle kilometrinkin matkat. Helsingissä sen verran kävelyä tulee usein jo, kun kävelee kotiovelta pysäkille ja toiselta pysäkiltä lopulliseen määränpäähän.
Minä asun aika keskustassa ja kävelen paljon. Kävelen koska voin, en koska on pakko. Hymähtelen niille kulkuvälineisiin juoksijoille, sillä seuraavahan tulee korkeintaan kymmenen minuutin päästä. Kävellen myös löydän ihanasta asuinkaupungistani enemmän nähtävää. Tosin joihinkin kaupunginosiin matka on niin pitkä, että joutuisin kävelemään useamman tunnin. Sitä en tee.
No minä käyn päivässä kolme, neljä kertaa lenkillä koirien kanssa. Ei kiinnosta lenkkeillä työkamppeissa kamoja raahaten.