Helppo elämä-mistä motivaatiota
Tulen suht varakkaasta ylemmän keskiluokan perheestä.
Oon 25v, asun tällä hetkellä vuokralla kivassa asunnossa ja opiskelen unelma-alaani hoitajaksi.
Haluan tulevaisuudessa vielä työskennellä hoitajana ulkomailla, ainakin Lontoossa ja Shanghaissa/Hong Kongissa.
Säästän asp-tilille, on ystäviä, kummilapsi, mieluisia harrastuksia (pianon soitto, sali, laskettelu ja lenkkeily), oon sinkku ja tykkään matkustella.
Oon aina ollut hyvä koulussa, yhdessä välissä sairastanut masennuksen, nyt toipunut ja arki rullaa, ja nautin paljon tavallisesta arjesta.
Tiedän, että olen päässyt elämässä suht helpolla, saanut kaiken helpolla ja on aina ollut hyvät turvaverkot.
Oon siis myös kokenut vaikeuksia, mut niistä selvinnyt, ja kaikki on nyt paremmin kuin hyvin.
Jotenkin vaan mietityttää, että onks tää elämä tosissaan näin helppoa ja sujuvaa?
Suvun hyvän taloudellisen tilanteen takia en oo kokenut tarvetta tähdätä korkeammalle, mut nyt on alkanut mietityttää lääkikseen haku.
Kuitenkin tulisin hyvin toimeen myös hoitajana.
Mietityttää, että tyydynkö helppoon ja huolettomaan elämään hoitsuna vai pitäiskö olla kunnianhimoisempi ja hakea kuitenkin lääkikseen. Tavoitteet samana, harkat ja töitä haluan kanssa tehdä ulkomailla, ja omistusasunnon osto mahdollistuu Etelä-Hkista olin sitten hoitsu tai lääkäri.
Tuleeks teillä mieleen, mitä mun elämästä puuttuisi tällä hetkellä? Ei ole mitenkään "tyhjäkään" olo. Mietityttää vain, miks on alkanut tuntua tältä lähiaikoina.
Kommentit (10)
Miten lääkäri on kunnianhimoisempi kuin "hoitsu"?
Vierailija kirjoitti:
Miten lääkäri on kunnianhimoisempi kuin "hoitsu"?
On se kuitenkin asiantuntija-ammatti ja yliopistotutkinto.
Tuntuu kanssa, et välillä tohtoriks opiskeleva dippainssi veli vähän ylenkatsoo mua, kun oon päässyt niin helpolla ja hän raatanut koulussa :D
Ap
Ei kukaan muu kuin sinä voi tietää, motä sun pitäisi tavoitella. Jos sulla on kivaa hoitajana ja sun tavoitteet liittyy siihen, että olet hoitajat Singaporessa, niin jatka ihmeessä ja pyri siihen suuntaan. Jos taas sun tavoite on olla lääkåri niin sit pyrit lääkäriopintoihin. Just nut ei kuulosta siltä, kuin se olisi sun tavoite, tai että sitä mitenkään kaipaisit.
Mulle sun elämänkuvauksestasi puuttuu kaikki älyllinen uteliaisuus. Mut eipä se lääkäriopinnoilla juuri muuttuisi.
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan muu kuin sinä voi tietää, motä sun pitäisi tavoitella. Jos sulla on kivaa hoitajana ja sun tavoitteet liittyy siihen, että olet hoitajat Singaporessa, niin jatka ihmeessä ja pyri siihen suuntaan. Jos taas sun tavoite on olla lääkåri niin sit pyrit lääkäriopintoihin. Just nut ei kuulosta siltä, kuin se olisi sun tavoite, tai että sitä mitenkään kaipaisit.
Mulle sun elämänkuvauksestasi puuttuu kaikki älyllinen uteliaisuus. Mut eipä se lääkäriopinnoilla juuri muuttuisi.
Kiitos kommentistasi. Oon aikoinaan lukenut oikiksen pääsykokeisiin, ja mulla on aika hyvä yleistieto. Seuraan paljon uutisia ja politiikkaa, ja mulla on vahvat (oikeistolaiset) poliittiset mielipiteet.
Mun älyllinen uteliaisuus suuntautuu nimenomaan terveydenhoitoon, sairauksiin, niiden hoitamiseen ja ihmiskehon toimintaan.
Just nyt en osaa päättää, mitä haluan, lueskelen tässä samalla lääkikseen, sisäänpääsytavoite mulla ois vuoden päästä.
Up, kellään mitään näkökulmaa tai mielipiteitä?