Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tällainen juttu

Vierailija
01.03.2019 |

Pidän homman lyhyenä. Menin työhaastatteluun, jota ei lopulta ollutkaan (syy tulee lopussa.) Myöhästyin vartin, koska en osannut paikan päälle. Rekrytoija avasi oven (piti painaa summeria ja odottaa), ei sanonut SANAAKAAN ja pyöritteli silmiään minulle kun menin sisään. No sitten selvisi että hän oli se jonka piti pitää minulle haastattelu. Tässä välissä sanottakoon, että oli iso virhe edes sopia haastatteluaika, koska kyseinen tyyppi oli jo puhelimessa erittäin vttumaisen kuuloinen. Juuri sellainen, että ei kiinnosta pskan vertaa mutta pakko nyt hoitaa tämä pskatyö pois alta. Saavuttuani paikalle tyyppi sanoi vttumaisesti, että joo sä olet vähän myöhässä ja katsoi kuin halpaa makkaraa.

Se ei siis ollut mikään persoonallinen ääni, jolle ei voi mitään, vaan rekrytoija puhui tarkoituksella vttumaisesti ja elämäänsä kyllästyneesti. Lisäksi hän kätteli minua sekunnin ajan oikein mahdollisimman löysällä kädellä.

Rekrytoija kävi jossain huoneessa ja käski minun odottaa. Mietin hetken ja lähdin vttuun koko paikasta.

Kerroin äidilleni koko jutun samalla tavalla kuin tähän, ja mikä on hänen vastauksensa? MINÄ tein väärin kun häivyin, MINÄ olin törkeä, MINÄ tein tyhmästi jne. Rekrytoijalla on oikeus olla millainen on, ja minun täytyy vain sietää.

Äitini ei kyllä IKINÄ edes yritä tsempata minua, vaan kääntää kaiken minun syykseni ja on niiiiin ymmärtäväistä kusipäitä kohtaan. Minä halusin välttää nöyryytyksen, koska tiesin tasan tarkasti että haastattelu tulee olemaan erittäin jäinen ja tyly. Enkä todellakaan halua työskennellä vuokrafirman kautta, joka kohtelee työnhakijoita kuin pskakasaa.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kuvitella tilanteen rekrytoijan näkökulmasta: 10min odottelun jälkeen antaa olla koska haastateltavasta ei ole kuulunut mitään. Aloittaa normaalit työnsä, kirjoittelee sähköposteja yms. Kesken viestin kirjoittamisen summeri soi ja siellä on haastateltava, vartin myöhässä ilman ilmoituksia, eikä selitä myöhästymistään mitenkään. Kättelee ja ohjaa huoneeseen, samalla käy kirjoittamassa toisessa huoneessa sähköposti loppuun. Parin minuutin jälkeen menee haastattelemaan, mutta haastateltava onkin kadonnut.

Vierailija
22/29 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset soittanut myöhästymistäsi siihen numeroon missä sovit rekrytoijän kans haastattelun? Kai sulla oli se numero puhelimessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää taisi olla molemmille win-win. Et halunnut töitä, eikä työt halunnut sinua.

Vierailija
24/29 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ajattele jos se kuitenkin olisi palkannut sinut ja tajus että sä olitkin karannut. Lisäksi et koskaan voi tietää missä tuo ihminen vielä tulee sua vastaan elämässä.

Ehkä hän on rekrytoimassa juuri kun haet jotain unelmaduunia joka sun olisi pakko saada. Sitten se muistaakin että ai niin toi oli se joka karkasi paikalta siellä toisessa paikassa, ei jatkoon!

Eli älä tee omia tulkintoja ja olettamuksia. Sinä pidit häntä tylynä kun oletit hänen vihaavan sinua myöhästymisesi vuoksi.

Vierailija
25/29 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

REKRYTOIJA PUHUI VTTUUNTUNEELLA ÄÄNENSÄVYLLÄ JO HAASTATTELUA SOPIESSAMME. ELI SILLOIN KUN HÄN EI OLLUT IKINÄ EDES NÄHNYT MINUA.

JO SILLOIN EPÄRÖIN, ETTÄ KANNATTAAKO EDES MENNÄ, KUN TULI JO NIIN TYLY VAIKUTELMA PUHELIMESSA. TYLY VAIKUTELMA OLI TÄYSIN OIKEA, KOSKA VASTASSA OLI TYLY HAPANNAAMA JOKA "KÄTTELI" KUOLLEELLA KALALLA.

MINULLA ON AIKAMOINEN LIUTA NUMEROITA PUHELIMEN MUISTISSA. IHAN MAHDOTONTA TIETÄÄ MIKÄ ON MIKÄKIN NUMERO.

Vierailija
26/29 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

VASTAUS VÄITÖKSEEN, ETTEN EDES HALUNNUT TÖITÄ: MINKÄHÄN VTUN TAKIA MENIN KYMMENIEN KILOMETRIEN MATKAN, JOS EN HALUNNUT TÖITÄ? KAIKKENI TEIN JOTTA EHDIN, MUTTA KUN EN OSAA SUUNNISTAA TIPPAAKAAN, NIIN EN OSAA. SITTEN ETSIN VARMAAN USEAMMAN MINUUTIN AJAN JOTAIN HELVETIN NUMEROA JOHON SOITTAA. SITTEN KÄVELIN PORTAAT YLÖS. SITTEN LÖYSIN HISSIN JA OLIN JO MYÖHÄSSÄ. TEIN VTTU KAIKKENI JOTTA EHDIN SINNE HLVETIN HAASTATTELUUN, MUTTA JOS TOISELTA EI LÖYDY TIPPAAKAAN JOUSTOA JA YSTÄVÄLLISYYTTÄ, NIIN MINKÄ TAKIA OTTAISIN RISKIN? ENSINNÄKIN TUOLLAISEN VASTAANOTON JÄLKEEN HAASTATTELU OLISI AIVAN SATAVARMASTI OLLUT PELKKÄÄ ILKEILYÄ JA REKRYTYYPILLE OIVA TILAISUUS KAATAA KAIKKI PSKA NISKAANI.

TOISEKSI, JOS JOSTAIN KUMMAN SYYSTÄ OLISIN SAANUT TÖITÄ, NIIN VOIN KERTOA TEILLE ETTÄ EN HALUA OTTAA RISKIÄ ETTEN SAA PALKKOJA, SAAN NE MYÖHÄSSÄ TMS.

KYLLÄ VUOKRATYÖFIRMANKIN TÄYTYY ANTAA ITSESTÄÄN ASIALLINEN JA LUOTETTAVA VAIKUTELMA, EIKÄ KOHDELLA HAKIJOITA KUIN PSKAKASAA.

Vierailija
27/29 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä ihmisille on kamalan suuri ongelma, että minä odotan vastavuoroisuutta elämässä, ihan joka asiassa. En minä muutu kasaksi pskaa, kun haen töitä. En minäkään "kättele" muita kuolleella kalalla, pyörittele silmiä ja tuijota toista sanomatta sanaakaan. Minkä hlvetin takia minun täytyisi hyväksyä noin alentavaa kohtelua toiselta?

Yhdenkään rekrytyypin ei tarvitse olla "kaverini", mutta jokaisen rekrytyypin tulee käyttäytyä asiallisesti hakijoita kohtaan. He eivät kulje kymmenien kilometrien matkaa haastattelun takia. He ovat jo valmiiksi töissä ja siellä heidän täytyy olla, oli haastattelua tai ei.

Minä hakija sen sijaan herään aikaisin ja lähden pitkän matkan päähän, jotta saan tuollaisen vastaanoton perillä. Se aika oli MINULTA pois. Senkin ajan olisin voinut olla työssäoppimassa ja olisin päässyt aiemmin kotiin.

Vierailija
28/29 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tasan tarkasti vtunmoinen bitch, jos minua kohdellaan kuin roskaa. Ikinä en ole valmiiksi kenellekään ilkeä, mutta tuollaisesta turhasta juoksuttamisesta suutun satavarmasti. Turhaa juoksuttamista se oli siksi, että haastattelija ei edes yrittänyt olla mukava minua kohtaan missään vaiheessa. Tuota vuokratyöfirmaa välttelen tästä lähtien kuin ruttoa. Totaalisen pska firma, kun on nähnyt tuollaisen k#sipäärekrytoijan hyvänä työntekijänä ja palkannut hänet.

Vierailija
29/29 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet siis se sekopäinen äitihullu, joka vaatii kaikilta kunnioitusta osakseen. Itse et osaa käyttäytyä ollenkaan, etkä ymmärrä tekemiäsi virheitä. Koska ethän sinä tee virheitä. Niinhän luulet. Harhaisuutesi on megalomaanista luokkaa. "Minä lähdin, minä tein, en halua, minua juoksutettiin jne loputtomiin". Sinusta ei tule koskaan m*tään. Olet n*lo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme seitsemän