Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tällainen juttu

Vierailija
01.03.2019 |

Pidän homman lyhyenä. Menin työhaastatteluun, jota ei lopulta ollutkaan (syy tulee lopussa.) Myöhästyin vartin, koska en osannut paikan päälle. Rekrytoija avasi oven (piti painaa summeria ja odottaa), ei sanonut SANAAKAAN ja pyöritteli silmiään minulle kun menin sisään. No sitten selvisi että hän oli se jonka piti pitää minulle haastattelu. Tässä välissä sanottakoon, että oli iso virhe edes sopia haastatteluaika, koska kyseinen tyyppi oli jo puhelimessa erittäin vttumaisen kuuloinen. Juuri sellainen, että ei kiinnosta pskan vertaa mutta pakko nyt hoitaa tämä pskatyö pois alta. Saavuttuani paikalle tyyppi sanoi vttumaisesti, että joo sä olet vähän myöhässä ja katsoi kuin halpaa makkaraa.

Se ei siis ollut mikään persoonallinen ääni, jolle ei voi mitään, vaan rekrytoija puhui tarkoituksella vttumaisesti ja elämäänsä kyllästyneesti. Lisäksi hän kätteli minua sekunnin ajan oikein mahdollisimman löysällä kädellä.

Rekrytoija kävi jossain huoneessa ja käski minun odottaa. Mietin hetken ja lähdin vttuun koko paikasta.

Kerroin äidilleni koko jutun samalla tavalla kuin tähän, ja mikä on hänen vastauksensa? MINÄ tein väärin kun häivyin, MINÄ olin törkeä, MINÄ tein tyhmästi jne. Rekrytoijalla on oikeus olla millainen on, ja minun täytyy vain sietää.

Äitini ei kyllä IKINÄ edes yritä tsempata minua, vaan kääntää kaiken minun syykseni ja on niiiiin ymmärtäväistä kusipäitä kohtaan. Minä halusin välttää nöyryytyksen, koska tiesin tasan tarkasti että haastattelu tulee olemaan erittäin jäinen ja tyly. Enkä todellakaan halua työskennellä vuokrafirman kautta, joka kohtelee työnhakijoita kuin pskakasaa.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho. En pitänytkään lyhyenä.

Vierailija
2/29 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäiskö tähän sanoo jotain

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäiskö tähän sanoo jotain

Juu.

Vierailija
4/29 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla ap epäsosiaalinen ja autisti.

Vierailija
5/29 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelitko myöhästymistäsi? Ilmoitithan etukäteen ja soitit ja sanoit, että olet siellä, mutta et löydä oikeaan paikkaan? Muuten olet ollut pelkkää ajanhukkaa muille...

Vierailija
6/29 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole. :)

Ja en soittanut koska en löytänyt numeroa nettisivuilta. Niin ja kuten sanoin, jo haastattelua sopiessamme rekrytoija oli vttumainen ja puhui sillä samalla äänensävyllä.

Vierailija
7/29 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja en soittanut koska en löytänyt numeroa nettisivuilta. Niin ja kuten sanoin, jo haastattelua sopiessamme rekrytoija oli vttumainen ja puhui sillä samalla äänensävyllä.

Kuulostat itsekin aika vittumaiselta. Niin se metsä vastaa kuin sinne huutaa.

Vierailija
8/29 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi Prinsessa, ei riitä että olit törkeästi myöhässä, Vedit siitä huomauttaneelle rekrytoijalle vielä varmaan sellaisen "v*ttunaamari" ilmeen. Tulithan kuitenkin armollisesti paikalle. Sitten kun ei sitä punaista mattoa sinulle levitettykään, häivyit tiehesi. Saat varmaan 1000 pistettä ja oudon ihmisen maineen. Kuulehan nyt, kasva vielä reilusti ja opettelu käytöstapoja. Ja juu. äitisi on täysin oikeassa. SINÄ teit tyhmästi ja olet tyhmä.

Vierailija
9/29 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menin kymmenien kilometrien matkan saadakseni tuollaista kohtelua.

Vierailija
10/29 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitähän vttua minä tein väärin puhelussa jossa sovittiin haastatteluaika?? Sama tyyppi oli jo silloin ihan kyllästynyt ja vttumainen.

Vierailija
11/29 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin aivan neutraali, rekrytoija sen sijaan katsoi minua silmiä pyöritellen eikä aluksi sanonut sanaakaan. Sitten kätteli kuollut kala-kädellä 1 sekunnin ajan, ja MINÄ olen tehnyt nyt kaiken väärin!!! :'DD

Vierailija
12/29 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se nyt vaan niin meni, olit ihan ainoa joka tässä teki väärin. Myöhästyit, joka on törkeää haastattelijaa kohtaan. Antaa sinusta itsekkään ja pskamaisen ihmisen kuvan. Tässä tapauksessa se on ihan oikein.

Sinua katsottiin silmiä pyöritellen eikä puhuttu mitään. Oletitko olevasi joku suurikin tähti ja saavasi arvoisesi (?) kohtelun. Kukaan ei halua palvelukseensa, niin palvelukseensa, henkilöä joka myöhästyy heti ensimmäisestä tapaamisesta. Hyi ja hyi. Pilasit heti mahdollisuutesi. 

Vierailija
13/29 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että olit myöhässä, tietenkin antoi sinusta huonon vaikutelman, mutta silti tuollainen tahallaan törkeä käytös ei ollut siltä henkilöltä asiallista. Olisit kuitenkin voinut olla itse myöhästymisestä huolimatta siinä tilanteessa parempikäytöksinen kuin hän, tietenkin pahoitella ja vähän moittia itseäsi, vastata asiallisesti kysymyksiin jne. Ehkä hän olisi siitä hieman lämmennyt.

Nyt hän luultavasti puhuu siellä sinusta, että kylläpä oli ihme tyyppi, ensin saapui myöhässä ja sitten häipyi paikalta. Annoit itsestäsi ehkä vähän ylpeän vaikutelman.

Vierailija
14/29 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitähän vttua minä tein väärin puhelussa jossa sovittiin haastatteluaika?? Sama tyyppi oli jo silloin ihan kyllästynyt ja vttumainen.

Työilmapiiri olisi varmaan ollut surkea, jos hän olisi ollut paikalla. Ehkä säästyit ikävältä työpaikalta ja parempi odottaa sinua tulevaisuudessa. Olisit tietenkin voinut pahoitella myöhästymistäsi ja olla häipymättä paikalta siitä huolimatta, että toinen osapuoli oli tyly.

Vierailija
15/29 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se nyt vaan niin meni, olit ihan ainoa joka tässä teki väärin. Myöhästyit, joka on törkeää haastattelijaa kohtaan. Antaa sinusta itsekkään ja pskamaisen ihmisen kuvan. Tässä tapauksessa se on ihan oikein.

Sinua katsottiin silmiä pyöritellen eikä puhuttu mitään. Oletitko olevasi joku suurikin tähti ja saavasi arvoisesi (?) kohtelun. Kukaan ei halua palvelukseensa, niin palvelukseensa, henkilöä joka myöhästyy heti ensimmäisestä tapaamisesta. Hyi ja hyi. Pilasit heti mahdollisuutesi. 

No mitä vttua mahdan sille etten osannut kyseiseen paikkaan. Minulla on todettu kuule hahmotushäiriö.

Vierailija
16/29 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi voinut olla parempi pahoitella vuolaasti myöhästymistä, kuunnella haastelukysymykset ja vastata asiallisesti. Vastata sitten mahdolliseen työtarjoukseen jotain tyyliin: Kiitos, löysinkin jo kiinnostavan työn tms. 

Näin tää maailma vaan pyörii, että monessa tilanteessa täytyy "esittää" ystävällistä vaikka ei huvittaisi. Ainakin työelämässä.

Vierailija
17/29 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi mielenkiintoista tietää rekrytoijan näkemys asiasta. 

Koulussa opettajat kohtelevat oppilaita enemmän lapsina, mutta työelämässä kohdellaan aikuisina. Olisit voinut olla paikalla haastattelun ajan, vaikket sitten olisikaan tullut valituksi tai halunnut paikkaa. Työelämässä joutuu kohtaamaan aika paljon asioita, jotka eivät miellytä ja ihannetyöpaikkaa hyvällä palkalla ja kaikki työkaverit on kivoja-tyyliin ei ole olemassakaan. Seuraavalla kerralla kannattaa ihan kohteliaisuudesta rekrytoijaa kohtaan, olla itse kohtelias ja vaikka esittää kiinnostunutta, kuin lyödä heti hanskat tiskiin. Mistä tietää vaikka olisit päässyt ihan kivaan työpaikkaan? 

Vierailija
18/29 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi mielenkiintoista tietää rekrytoijan näkemys asiasta. 

Koulussa opettajat kohtelevat oppilaita enemmän lapsina, mutta työelämässä kohdellaan aikuisina. Olisit voinut olla paikalla haastattelun ajan, vaikket sitten olisikaan tullut valituksi tai halunnut paikkaa. Työelämässä joutuu kohtaamaan aika paljon asioita, jotka eivät miellytä ja ihannetyöpaikkaa hyvällä palkalla ja kaikki työkaverit on kivoja-tyyliin ei ole olemassakaan. Seuraavalla kerralla kannattaa ihan kohteliaisuudesta rekrytoijaa kohtaan, olla itse kohtelias ja vaikka esittää kiinnostunutta, kuin lyödä heti hanskat tiskiin. Mistä tietää vaikka olisit päässyt ihan kivaan työpaikkaan? 

En halua haastatteluun tuollaisen ihmisen pitämänä. Jos jo puhelimessa on vttuuntunut sävy ja livenä pyöritellään silmiä sanomatta sanaakaan, niin minä siinä tuhlaan aikaani jos jään toisen pskasangoksi ottamaan vastaan vttuilua. Ja voit olla aivan varma että en olisi päässyt yhteenkään työhön hänen haastattelemana. Kyllä se on niin että rekrytoija ei ole työnhakijan yläpuolella eikä hänellä ole mitään erityisoikeutta kohdella toista kuin roskaa. En ole ikimaailmassa tavannut noin törkeää rekrytoijaa, joka ei viitsi edes kätellä kunnolla. Minä vihaan kättelyä, joten minua ei todellakaan tarvitse kätellä jos se on tuollaista kuollut kala-meininkiä.

Vierailija
19/29 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla se äitihullu, tyyli on justiinsa sama. "Minuahan ei arvostella, teen mitä haluan." Nauti nyt voitostasi, kukistit omasta mielestäsi sen rekrytoijan. Pyrrhoksen voitto.

Vierailija
20/29 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä vttua mahdan sille etten osannut kyseiseen paikkaan. Minulla on todettu kuule hahmotushäiriö.

Voi olla vtun hyvä, ettet päässyt siihen vtun työpaikkaan. Kun sulla on toi vtun hahmotushäiriö, niin sulle on tarjolla vtun paljon muitakin työpaikkoja. Eli ihan vtun sama.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yhdeksän