Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi ei ole kiinnostunut vauvan tulosta

Vierailija
20.02.2013 |

Minulla on hyvä aviomies ja meille tulossa esikoinen (la parin vkon sisällä). Anoppi kävi tänään hakemassa koiraa hoitoon, että saan miehen työmatkan ajan levätä. Asuvat lähellä mutta käyvät harvoin (tai tapaamisen ovat piipahtamisia, mutta eivät ns. kyläile kuin harvoin).

Esittelin sisustettua vauvan huonetta (mitä monet kehuneet söpöksi) ja vaatteita, sairaalakassia jne. Ja korostan, että kun makuja on monia, en kaipaa mitään mielistelyä, vaan enemmänkin sitä, että hän "ottaisi osaa" tähän elämänvaiheeseen, joka on minulle/meille suuri asia. Esim. oma äitini kauempana on tosi innoissaan, mikä yllätti positiivisesti, koska hän on aina ollut uranainen. Anoppi taas ollut koko ikänsä kotiäiti. Tämä on anopin eka lapsenlapsi eikä muita ole ainakaan hetkeen luvassa, nuoremmalla pojalla ei vielä vaimoa, omaa tytärtä hänellä ei ole.

Minua loukkasi, että anoppi katseli kaikkea (en siis leuhkinut tai yrittänyt höösätä asioilla, ihan ohimennen tiedustelin, jos haluaa kurkata vauvan huoneeseen ja halusihan hän, ei tosin ottanut kenkiä pois vaikka meni uudelle valkealle matolle, mutta mitä siitä), mutta ei SANALLAKAAN KOMMENTOINUT mitään. Esim. että "kiva, kun ootte laitellu vauvaa varten tms". Pahoitin mieleni, kun hän yhtäkkiä alkoi aivan innoissaan puhua, kuinka joku hänen kampaajansa (oli tulossa just kampaajalta) poika saa myös tänä vuonna vauvan ja kuinka he olivat hankkineet vauvalle varusteita Helsingistä. Ja kumpaa sukupuolta heidän vauva on. Ihan innoissaan kertoi, mitä tuo kampaajan pojan/pojanpojan tyttöystävä (kyse jostakin parikymppisistä) tekee jne ja kuinka ovat innoissaan. Oli ihan, että häh...jostakin aivan tuntemattomista ihmisistä puhuu.

Olin lisäksi juuri tullut kotiin synnytystapa-arviosta, sanallakaan ei anoppi kysellyt mitään, esim. kokoarvioa tms. Onko anoppini vaan juntti? Vai mistä on kyse? Hormonit varmaan, kun ylireagoin. Miehen mielestä kyse on anopin persoonallisuudesta, että "se ei nyt vaan osaa olla sulle sillä tavalla mieliksi, kun sä haluaisit", miehen mielestä anoppi ei tarkoita pahalla. Kyseessä ei ole missään nimessä paha anoppi, vain vaan sellainen, mistä ei saa mitään otetta. Olen tuntenut hänet noin 1,5 vuotta. Appi on ok, omanlaisensa, mutta sentään kyselee jne, jotenkin sosiaalisempi.

Mitä mieltä ko. käytöksestä? Ylireagoinko? Kuuluuko tapoihin, että kun menet piipahtamaan ja joku esittelee vauvan huonetta, alat suureen ääneen kertoa, kuinka kampaajan pojanpojan pikku tyttöystävä paikkakunnalla x on hankkinut sitä ja tätä ja tota,,,. Mainittakoon, että anoppi ei ole hankkinut ensimmäistäkään vauvan tarviketta meille, äitini taas jo useita, köyhistä ihmisistä ei ole kyse.

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
20.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin ylireagoit, kuuntele miestäsi. Anoppi varmaan ajatteli jakavansa ja osallistuvansa kertomalla jostakin toisesta vauvasta, ajatteli, että haluaisit kuulla, kun olet itsekin raskaana. Miten ihmeessä sulle tulee mieleenkään esitellä jotain sairaalakassia? Laitetun lastenhuoneen vielä ymmärrän, mutta miksi sitä pitäisi jotenkin kommentoida? Jos se anopista oli hirveä, mutta koki paremmaksi olla hiljaa kuin ilmaista mielipiteensä? Mitä anopin olisi vauvalla pitänyt hankkia? Yleensä lahjat annetaan vasta kun vauva on syntynyt. 

Vierailija
42/45 |
20.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidän anopistani todella paljon, ja tullaan hienosti toimeen. Raskausaikana kuitenkin tuntui ettei hän ollut kovin kiinnostunut, appi ja anoppi puhuivat koko ajan mieheni serkun pojasta ja mitä se on tehnyt ja sanonut ja touhunut.

Kun lapsi oli syntynyt (oli myös heidän ensimmäinen lapsenlapsi), sai sitten sanottua ttä ei vain tainnut oikein tajuta että meille ihan oikeasti oli tulossa lapsi, vaikka tottakai näki että vatsa kasvoi ja itsekin on ollut raskaana ja synnyttänyt, niin ei vaan osannut siihen jotenkin suhtautua.

Tuskin sinunkaan anoppisi mitään pahaa tarkoita, vaikka sinusta nyt tuntuu pahalta.

Tsemppiä loppuajalle ja onnea synnytykseen =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
20.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miksi ihmeessä anoppi olisi jotain kokoarviota kysynyt? Tai ylipäänsä miten siellä sairaalassa meni. Mä henk.koht olisin äärettömän ärsyyntynyt,jos anoppi rupeaisi tollaisia kyselemään tai neuvolakäynnin jälkeen, että olikos kaikki hyvin ja mitäs siellä neuvolassa... Se varmaan on vaan niin erilainen ihminen kuin sinä ja toimii niin kuin olisi halunnut toimittavan kun itse oli äiti. Teidän luonteet ei vaan kohtaa. Älä odota anopilta mitään, niin olet onnellisempi. 

Vierailija
44/45 |
20.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei munkaan anoppia liiemmin kiinnosta. On nähnyt meidän nyt 5kk vauvan muistaakseni kolme kertaa, oma äitini on nähnyt vauvaa viikottain... Molemmilla välimatkaa alle 30km eli ei ole siitä kiinni, ja anoppi on vieläpä kotona päivät pitkät eli aikaakin kyllä olisi. Miehelläni on yksi lapsi edellisestä liitosta, tätä lasta anoppi tapaa joka kuukausi kun mies tapaamisviikonloppuina käyttää lasta mummolassa. Tuskin muuten tapaisi tätäkään lasta. Olkoon.

Miehen sisko muuten samaa maata. On nähnyt vauvan kaksi kertaa, asuu parin tunnin ajomatkan päässä. Nyt oli pitkästä aikaa käymässä, mieheni eli veljensä kyllä tapasi mutta meille ei tullut eikä halunnut nähdä minua ja/tai vauvaa. Ennen oltiin ihan ystäviäkin, mutta kun kiinnostus on tätä luokkaa niin... Sanoin tästä miehelle vähän ihmettelevään sävyyn, ja mies ehdotti että voithan sinä tulla vauvan kanssa. Kumma juttu että aina se menee niin, että itse pitäisi mennä joka paikkaan jos haluaa jotakuta tavata.

Muutenkin koko miehen suvulta tuntuu puuttuvan normaali kiinnostus toisiinsa. Kukaan ei tiedä mitä toisille kuuluu, appivanhemmat vähät välittävät lapsistaan joista nuorin sitä paitsi asuu vielä kotona ja ties mitä. Itsekään en ole mikään kovin sukurakas, mutta ihan normaalia kanssakäymistä sentään meillä on... Hohhoijaa

Vierailija
45/45 |
20.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet tuntenut anopin vasta noin vähän aikaa, niin en pidä ihmeenä, että ei osaa suhtautua vielä kovin innokkaasti. Jos ette ole tosi paljon tekemisissä, niin eihän tuossa ajassa ehdi vielä edes kunnolla tutustua.. Tosin, tottakai voisi kohteliaasti kommentoida toiselle tärkeitä asioita, peruskäytöstapoja..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kaksi