Tuttavaperhe eroaa. Onko kellekään tilanne tuttu? Miten
olette jatkossa tapailleet? Meillä siis tilanne, että hyvä ystäväpariskuntamme eroaa, mies(46v) löytänyt uuden naisen (26v). Olemme viettäneet yhdessä perheinä paljon aikaa, lomia, matkoja. Nyt mietin miten jatkossa? Mua ei suoraansanottuna kiinnosta tutustua tähän uuteen nuoreen naiseen (olemme mieheni kanssa yli nelikymppisiä). Ja sympatiat on ex-vaimon puolella, joten haluan tukea mielummin häntä. Onko aina valittava puoli? Mutta en kyllä näe, että matkustaisimme esim. ensi kesänä Italiaan tämän uuden parin kanssa niin kuin olimme suunnitelleet viime vuonna ystäväpariskuntamme kanssa. Onko kokemuksia kuinka toimii?
Kommentit (25)
Minä olen myös ollut itsekäs ja jättänyt tällaiset eronneet pariskunnat pois elämästä. Ei vain jaksa näitä sotkuisia kuvioita.
Meilläkin oli eräs tuttu, missä nainen petti miestään, Käry kävi ja ero tuli. Meillä oli tupaantuliaiset ja olimme kutsuneet pariskunnan miehen, Eikös vain sitten nainenkin syöksynyt kutsumatta paikalle uuden miehensä kanssa. Olin aivan raivona, että tämän mimmin piti tulla pilaamaan kutsumme lällästelemällä ex-miehelleen, että kyllä me uskalletaan kulkea yhdessä julkisesti, vaikka kärähdimmekin naimasta ja ero tuli.
Eli ajattelemme nykyään vain itseämme ja jos ihmiset sössivät asiansa, niin siellä rypekööt. En lähtisi mihinkään reissuun jonkun kaveripariskunnan puolikkaan ja hänen uuden puolisonsa kanssa. Ei ole minun asiaa pönkittää heidän juttuaan. Etsikööt muualta kaverit, jos haluavat näyttää exälleen, kuinka hienoa ja ihanaa elämä on ja kuinka uusi puoliso on parempi kuin entinen.
Ehkä asiaan vaikuttaa se, että nuorena kun itse erosin lapsettomasta liitosta miehen pettämisen takia, mies uhkasi, että pitää huolen, että kaikki yhteiset ystävämme tulevat inhoamaan minua. Haukkui minua kaikille, että kuinka oli pakko naida kauniimpia ja nuorempia naisia, kun minä olen niin hirveä. Kulki tuttujemme luona aina uusien ja uusien naisten kanssa. Meno oli niin lapsellista ja naurettavaa, että ei jäänyt niitä ystäviä ikävä.
Ne on aika outoja reissuja, joissa on mukana paljon nuorempi nainen. Kukaan ei oikein tiedä, miten kanssaan keskustella ja vähän väliä ryhdytään muistelemaan jotain mennyttä yhteistä, jossa mukana olikin kaverin exä eikä uusi nuorikko. Lisäksi miehille syntyy outoa kilpailua uudesta naisesta eli jokainen tekee itseään vähän tykö, tiedä sitten missä mielessä, kun oma vaimo on vierellä.
Ei sun ap tuollaista tarvi etukäteen murehtia. Aika näyttää millaiset välit kehenkin muodostuu. Ja senkin vuoksi on turhaa paljon pohtia asiaa, kun sinä ja miehesi ette yksin päätä siitä kenen kanssa olette tekemisissä. Yhtä paljon asiaan vaikuttaa se kenen kanssa ne eronneet haluavat olla tekemisissä. Ei se eksä välttämättä hingu teidän seuraanne. Tai se miehen uusi nuorikko.
En ihmettele, jos Italianmatka ei enää innosta. Miksi ihmeessä haluaisit reissuun jonkun ventovieraan naisen kanssa. Kun siis varmaan tuollaisella reissulla tulee vaikka millä mitalla tilanteita, että miehet tekevät yhdessä jotain ja te naiset jäätte keskenänne. Miksi sinä haluaisit käyttää lomasi siihen, että kökit osan aikaa ventovieraan naisen kanssa, jonka kanssa juttu ei ehkä luista eikä saata olla yhteisiä mielenkiinnon kohteita muutenkaan.
Mä pistin enimmäkseen välit poikki, koska se meni suttuiseksi ja syytettiin meitäkin puolen valitsemisesta ja eksän/nyksän suosimisesta vuorotellen. Mä olin valmis olemaan kaikkien kaveri, mutta se ei kelvannut kaikille. Päätin luovuttaa kokonaan.