Välipalaideoita 9kk:lle?
Keksikääs mulle lisää ideoita välipaloihin 9 kk ikäiselle. Banaania syötän soseena lusikalla tai sitten annan pieniä kuutioita sormin naposteltavaksi, päärynän kanssa samoin. Itse poimittuja vadelmia napostelee, mutta ne menee sulatettuina vähän inhottavaksi löllöksi. Mandariinilohkoja kuorin ja palastelen, napostelee niitä.
Odotan innolla, että muutaman viikon kuluttua voisin aloittaa viilit yms.
Nauttii kuitenkin kaikkein eniten siitä, että saa syödä itse.
Kommentit (22)
[quote author="Vierailija" time="20.02.2013 klo 19:34"]
Raakaa porkkanaa yms. "järsittäviä" on aina kädessä, kun syödään, koska ei edes ota ruokaa lusikasta, jos ei ole mitään itsellä kädessä. Mutta minua epäilyttää, että saako noista järsittävistä vielä ravintoa tarpeeksi, jos ei anna mitään muuta? Niitä kovimpia ainakin olen itse ajatellut lähinnä viihdykkeiksi. Paprikasta ja kurkusta toki saa jotain suuhunsakin. Mutta usein sylkee liian isot palat vaan lopulta pois.
Hampaita ei vielä ole.
[/quote]
Jos keittäis/höyryttäis sitä porkkanaa ja antais sit jäähdytettynä käteen syötäväks? Sais ikenillä hyvin mutustettua sitä. Meillä toi syö samaa mitä mekin, siis jos paistetaan jauhelihaa nii otetaan sitä sivuun ennen maustamista ja lapsi pistelee sit ite suihinsa sen, ja perunaa kun keitetään niin puolikas tai 1/4 peruna lapsen käteen nii se syö sen ite jne. Ei tarvi aina syöttää, voi ruokailla yhdessä. :)
[quote author="Vierailija" time="20.02.2013 klo 17:51"]
Meidän vauvan (11kk) herkku on sellainen piimään leivottu olisiko herkkulimppu-niminen leipä :) Vielä suurempi herkku on viinirypäleet, tosin niitä on melko tuskaista kuoria.
[/quote]
Mä en kuori viinirypäleitä tolle 9kk ikäiselle, puolitan kyllä joskus mut sillä on kyl hampaat millä se saa ne palasiksi. En jaksais repiä mitään kuorimisstressiä. :)