Onko tuomittavaa jättää 15 v. sisarusten kanssa kotiin?
Sisarukset 11 ja 13 vuotiaita. Huono tukiverkosto eikä paikkakunnalla mitään ostolastenhoitoapua. Tekis mieli lähteä joskus ravintolaan. Ensin syömään hyvin, tapaamaan kavereita ja sen jälkeen tanssimaan. Kohtuudella alkoholia, mutta vasta aamuyöllä kotiin. Onko se jo heitteillejättö? En ole jättänyt enkä jättämässä, mutta olen leikitelly ajatuksella, kun kaipaan välillä miehen kanssa vähän erilaista hauskan pitoa.
Kommentit (6)
Mä olen hoitanut 13 vuotiaana pieniä lapsia ilman aikuisten valvontaa, mutta silti tuntuu ettei nykyään voi jättää lapsille minkäänlaista vastuuta.
Hommais lapsille erilaisia herkkuja, vuokrais leffoja ja heillä voisi tosiaan olla ihan hauskaakin. =)
Ap
en tiedä, mitä suomen laki asiasta sanoo. mun mielestä ei ole tuomittavaa. vaihtelu virkistää, lapsiakin.
Oliskohan se lasten mielestä kivaa, että vanhemmat lähtee bilettään? Eivätkö tuon ikäiset ota yhteen mitättömistäkin asioista, eli uskaltaako jättää keskenään? Totteleeko kaikki sitä vanhinta? Onko se vanhin oikeasti luotettava?
Kyllä tuon ikäiset pärjäävät illan keskenään, toki oletetaan, ettei se vanhin järkkää jotain kotibileitä sillä välin.
otsikosta saa kuvan että se 15v olisi erityislapsi
Tässä holhousyhteiskunnassa on kaikesta tehty tuomittavaa. Ei ole mikään heitteillejättö.
Uskoisin, että lapsistasi kivaa (ainakin meistä oli, meitä oli viisi sisarusta ja olimme samanikäisinä yötäkin yksin)