Miksi naisten ulkonäössä on valtavaa hajontaa yli 40-vuotiaana?
Toiset naiset näyttävät hyvin haluttavilta ja vetäviltä mimmeiltä yli 40-vuotiaanakin. Sitten toiset näyttävät yli 60-vuotialta mummeleilta, jotka ei viehätä pätkääkään. Ei jakseta enää pitää itsestään eikä vartalostaan huolta. Toinen jalka haudassa. Sitten toiset juoksee maratooneja.
Kommentit (77)
Ihminen saa vanhemmiten ne kasvot jotka ansaitsee. Kaunis ihminen sisältä, kaunis ulkoa. Ja toistepäin... Sen näkee jo vanhemmiten naamasta, jos joku on negatiivinen.
Jos elanto riippuu siitä, että on haluttava, sitä pitää ulkonäöstään huolen. Muita ei kiinnosta.
27-vuotiaana alkaa fyysinen rupsahtaminen. Liikuntaa ja ruokaa tärkeämpää on kaunis mieli ja sydän.
Vierailija kirjoitti:
Ihminen saa vanhemmiten ne kasvot jotka ansaitsee. Kaunis ihminen sisältä, kaunis ulkoa. Ja toistepäin... Sen näkee jo vanhemmiten naamasta, jos joku on negatiivinen.
Tällä logiikalla suurin osa palstalaisista näyttää rumalta..
Vierailija kirjoitti:
27-vuotiaana alkaa fyysinen rupsahtaminen. Liikuntaa ja ruokaa tärkeämpää on kaunis mieli ja sydän.
Ei korvaa liikuntaa, terveellistä ruokavaliota ja unta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä logiikalla suurin osa palstalaisista näyttää rumalta..
Varmaan näyttääkin, viimeistään vanhempana.
-eri
Miehillä tuossa iässä alkaa tukka jo olemaan katoavaa kansanperinnettä, samoin parta ( jollei jo muukin karvoitus) olla harmajaista. Ja tuohon vielä ne odotettavissa olevat potenssi ongelmat. Avot!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäinen vastaaja on oikeassa, mutta toki geenitkin vaikuttavat esim. ihon vanhenemiseen. Monilla se kyllä johtuu röökistä, viinasta ja huonosta ruuasta. Joidenkuiden pahasti jo vanhentuneiden rupsahduksen salaisuus on innokas auringonotto nuoruudessa.
Lisäksi useat vaikuttavat tätimäiselta mammalta, koska he ovat luonteeltaan tätimäisiä mammoja. Monet ovat jo nelikymppisinä täysin paikalleen jämähtäneitä ja kiinnostuksen kohteena on korkeintaan marjastus tms. Ei sillä, etteikö marjastus olisi ihan hyvä harrastus:)
Jep, tämä on totta. Itse olen 41, ja mietin ihan tosissaan, onko mussa jotain vikaa, kun kaikki asiat kiinnostaa mitkä ennenkin, ja kotiin jämähtäminen olis kauhistus. Toiset samanikäiset valittaa kun ei jaksa, väsyttää ja "ei sitä enää viitsi".
Ollaan 45- ja 51 vuotiaat sisarukset ja ymmärrän mitä tarkoitat :)
Duunissakin moni kolmekymppinen huokailee miten voin jaksaa sitä ja tätä. No hyvin! Terveelliset elämäntavat (ruoka ja liikunta), paino kurissa, ei tupakkaa, ei liikaa aurinkoa, ja myös mielen virkistys säännöllisesti niin kyllä sitä jaksaa. Päinvastoin, masentuisin jos pitäisi illat pitkät venyä sohvalla katsellen Salkkareita.
Plussaa jos sattuu olemaan hyvä duuni ja mies ja lapsihommat menneet putkeen itse kunkin haluamallaan tavalla.
Ryppyjä tullut kylläkin jonkinverran ettei tässä kaksikymppisestä menisi muttei tarvitsekaan.
ps. myös marjastan :)
Vierailija kirjoitti:
Monille miehille ikääntyminen tuo charmikkuutta ja moni 50-kymppinen mies näyttää edelleen tosi hyvältä, jos on ollut nuorempanakin komea. Johtuu varmaan siitä, että siloposkia ei muutenkaan pidetä kovin miehekkäänä. Tietysti jos mies antaa itsenä valahtaa ja saa sen tyypillisen pömppiksen, niin siitä on charmi kaukana!
Naisilla vanheneminen on usein ulkonäöllisesti ikävämpää, koska naisilta juuri halutaan niitä siloposkia ja nuorekkuutta.
Toisaalta usein tuossa iässä kun rypyt tulee, jokainen on varmaan aikuistunut jo sen verran, että ulkonäkö ei ole se elämän tärkein asia. Kaikki meistä kuitenkin vanhenee.
Olen kokenut paljon pahaa elämässäni, eikä ulkonäkö ole ikinä ollut elämän tärkein asia. Silti vanheneminen kyllä ärsyttää ja aion taistella sitä vastaan. Sen vähän mitä pystyn.
Tämä koskee kaikkia ikäryhmiä vauvasta mummoon tai vaariin. Jotkut näyttävät elinvoimaisilta ja ovat sitä, toiset eivät. Mistä se johtuu, sitä en osaa selittää. Solutasolla neljäkymmentävuotiaan solujen kunto vastaa tutkimusten mukaan 26-vuotiaasta keskimääräiseen kuusikymppiseen, eli hajonta on todella valtava.
Mitä te 40-50+ vuotiaat teette että pysytte virkeinä? Miten ja kuinka paljon liikutte ja mitä syötte ja miten? Olen kolmekymppinen ja ainakun aloitan kunnon hikiliikunnan, saan flunssan ja kuumeen. Menen samantien ylikuntoon. Joka ikinen kerta. Pitäisikö vain kävellä?
Vierailija kirjoitti:
Mitä te 40-50+ vuotiaat teette että pysytte virkeinä? Miten ja kuinka paljon liikutte ja mitä syötte ja miten? Olen kolmekymppinen ja ainakun aloitan kunnon hikiliikunnan, saan flunssan ja kuumeen. Menen samantien ylikuntoon. Joka ikinen kerta. Pitäisikö vain kävellä?
Pysytte virkeinä, heh. Noin kysyisin vanhukselta korkeintaan. Mutta asiaan. Olen tuota ikäluokkaa ja sama vika, että aina iskee joku tauti tai kremppa ja sitten yritän taas jonkin ajan päästä. Ehkä joku virkeämpi nelikymppinen voi vastata.
Vierailija kirjoitti:
Miksi miesten ulkonäössä ei? Kaikki papparaisia ja setämiehiä jo 40-vuotiaasta eteenpäin :(
Poikkeuksiakin on. Googleta vaikka Karate Kidissä esiintynyt Ralph Macchio. Miehellä ikää jo 57 vuotta, mutta ulkonäkö paranee vaan vuosi vuodelta. Tom Cruise on toinen esimerkki, mutta hänellä on botox vaikuttanut myös. Tosin tämäkin on geeneistä kiinni, monesti se, joka on näyttänyt nuorempana ikäistään nuoremmalta, näyttää paremmalta ja vetreämmältä vanhemmalla iällä, olettaen siis ettei ole pilannut ulkonäköään päihteillä ja roskaruoalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pysytte virkeinä, heh. Noin kysyisin vanhukselta korkeintaan. Mutta asiaan. Olen tuota ikäluokkaa ja sama vika, että aina iskee joku tauti tai kremppa ja sitten yritän taas jonkin ajan päästä. Ehkä joku virkeämpi nelikymppinen voi vastata.
Niin no, virkeä kuulostaa vaan niin hyvältä ja päinvastaiselta kuin mitä itse olen. Aina nuutunut olo vaikka mitä temppuja yrittäisi. Ei ole semmoista pirteyttä/virkeyttä.
Minulla ikävä kyllä jalkavaivat vaikuttavat mummouttavasti ja vaihdevuosioireena hiukset ovat ohentuneet onnettomaksi riipaksi. Yritä tässä pysyä nuorekkaana ja vetävänä mimminä, huokaus.
Saan usein +kommentteja ulkonäöstä, viimeksi viikko sitten. Mua sanottiin nuoren näköiseksi. Olen 41 🙂
Luulen että vaikutan hieman ikäistäni nuoremmalta, ainakin kun olen laittautunut. Nuorekkaaseen ilmeeseen vaikuttaa todennäköisesti seuraava kombinaatio:
-bmi 22
-pitkät värjäämättömät hiukset
-en meikkaa enää samoin kuin 20-vuotiaana
-olen taitava meikkaaja
-ostelen ajanmukaisia vaatteita
-ihonhoitoon happohoidot ja dermaroller, tosin DIY 🙂
Näyttäisin todennäköisesti vieläkin nuoremmalta, jos mulla olisi ollut tasainen elämä viimeiset 20v. Ei ole ollut, murhetta murheen perään.
Näytän varmaan kymmenen vuotta vanhemmalta kuin todellisuudessa olen. En polta enkä juo. Monet sairaudet ovat vanhentaneet ennen aikojaan eivätkä ole elintasosairauksia. Sairastelujen vuoksi entinen liikunnallinen elämä on jäänyt pakosta pois. Välillä tuntee olevansa ihan täysi paska, kaikkien vetävän näköisten ihmisten lähellä. Pitää varmaan muuttaa jonnekkin erämaahan pilaamasta kaunista maisemaa.
Totta. Näin ihan äkkiseltään tuli mieleen myös
Laura Räty
Krista Kiuru
Annika Saarikko