Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Etikettiä tuntevat!! Jos pukukoodina lukee:

Vierailija
20.02.2013 |

Black tie

National dress

...Niin mitä sinne naisen pitää siis laittaa päälleen?? Kiitos!

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
20.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkä iltapuku, hartiat pitää peittää ennen klo 18. Tai sitten kansallispuku. Ei avokärkisiä kenkiä. Linnan juhlien pukukoodi.

Vierailija
2/13 |
20.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Black tie on smokki. Naisen osalta se tarkoittaa käytännössä han mitä vain"iloluonteista" juhlavaatetta koktailmekon, basrijousupuvun ja kevyen iltapuvun väliltä. Ei kuitenkaan farkkuja eikä toisaalta  muodollista iltapukua. Ja kansallisouvun voi vetää päälleen, jos huvittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
20.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole linnanjuhlien pukukoodi. Sinne on white tie eli frakki.

Vierailija
4/13 |
20.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas, kaksi täysin erilaista ohjetta. Kumpi oikeassa?

Vierailija
5/13 |
20.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Black tie on smokki, eli EI ole Linnan juhlien pukukoodi.

Smokkijuhlissa naisella voi olla lyhyt tai pitkä iltapuku.

Vierailija
6/13 |
20.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelle smokki, nainen voi laittaa esim pikkumustan oikein hyvin. Ei missään nimessä tarkoita pitkää iltapukua =)

Vierailija
7/13 |
20.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen sanoo että iltapuku, toinen että ei... Voi apua! :D Gaala alkaa klo 19.30, ja mulla tosiaan olisi iltapuku joka jättää hartiat paljaiksi, lisäksi mulla on myös juhlavia cocktailmekkoja, sellaisia joita olen häissä käyttänyt hiuskoristeen tms. kanssa.

Vierailija
8/13 |
20.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Black tie on SMOKKI. Tuo National dress ei kyllä tarkoita suomeksi yhtään mitään?

Vierailija
9/13 |
20.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis voit laittaa myös iltapuvun, muutta smokki ei sitä edellytä. Eli voit laittaa joko pikkumustan tai iltapuvun, itse parhaiten tiedät oletko sitten yli vai alipukeutunut. Itse olen ollut karonkassa iltapuvussa ja kotijuhlissa pikkumustassa samalla pukukoodilla.

Vierailija
10/13 |
20.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Smokki on miesten juhlapuku kello 18.00 jälkeen.
    - Smokki on yleensä musta, smokkipaita valkoinen.
    - Smokin kanssa käytetään leveää mustaa smokkivyötä ja ruusuketta sekä kiiltonahkakenkiä.
      Näissä voi käyttää myös muita värejä.
    - Mustan ja valkoisen smokin rinnalla näkee nykyisin rohkeilla pukeutujilla myös muita värejä.
      Ne sopivat erityisen hyvin hääpuvuiksi.
    - Naisella on smokki-tilaisuuksissa pitkä tai lyhyt puku tai juhlava housupuku.
    - Smokki * Smoking (Ruotsi) * Black tie tai dinner jacket (UK)
      * Tuxedo tai dinner jacket (USA) * Cravate noire (Ranska)

Women's dress for black tie occasions has varied greatly through the years; traditionally it was dinner (ankle) or tea (below mid-calf) length sleeveless dress, often accompanied by a wrap or stole, gloves, and evening shoes. Today, cocktail (knee) length dresses are considered equally appropriate in most places

Naisen asuksi sopii lyhyt tai pitkä puku, polvipituinen kokonaisuus tai juhlava iltapuku (huomaa, ettei iltapuku kuitenkaan ole niin juhlava kuin juhlapuku). Epäviralliseen tilaisuuteen voi pukeutua myös juhlavaan, kevyeen housuasuun. Kengiksi sopivat sirokorkoiset avokkaat ja laukuksi olkahihnaton, pieni laukku. Naisen tulee käyttää sukkahousuja tai stay up-sukkia. Arvokoruja voi käyttää, mutta hattu ei sovi yhdistettäväksi iltapukuun.

Iltapuku tai smokki

Myös tätä pukukoodia käytetään usein kello 18.00 jälkeen alkavissa juhlissa. Tällä koodilla annetaan jo paljon enemmän valinnan varaa. Naiselle tämä tarkoittaa täysipitkää hametta, polvipitkää kokonaisuutta ja epävirallisimmissa tilaisuukissa jopa juhlava ja kevyt on mahdollinen. Kannattaa käyttää tässäkin maalaisjärkeä, sillä mitä juhlavempi ja virallisempi tilaisuus, sitä pidemmäksi kannattaa hameen helman valita. On huomioitava myös, että vaikka iltapuku tarkoittaa juhlapuvun lailla täysipitkää helmaa, kyse ei ole samasta vaatteesta. Juhlapuku on aina selvästi näyttävempi kuin iltapuku.

Jos kyse on jostain gaalasta, itse valitsisin pitkän kapean iltapuvun.

Vierailija
11/13 |
20.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

googlehaulla "Pukukoodi black tie" saat samat neuvot kuin täällä jo annettu: joko pitkä tai lyhyt iltapuku tai juhlava housupuku.

Vierailija
12/13 |
20.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2013 klo 15:12"]Jos kyse on jostain gaalasta, itse valitsisin pitkän kapean iltapuvun.[/quote]

Kiitos. Sellainen kapea pitkä löytyisi, väriltään tumma luumu. Siinä on pääntiessä ja rinnan alla strassikoristetta, ja minusta se menisi siis ihan juhlapuvustakin, joten onkohan sitten liian pramea?

Vierailija
13/13 |
20.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä se ap on.