Miten tulkita erittäin ujoja ihmisiä?
En sano tätä millään tavallaa huonolla tavalla, mutta itsekin vähän hämillään. Voi olla käytännössä mahdoton itse tietää, että haluaako toinen olla tekemisissä. Keskusteluissa, jos toinen uskalla esittää kysymyksiä tai puhua juuri mitään.
Kommentit (18)
Niinpä. En itsekään tiedä. Ellei kysy. Tai lähde.
Vierailija kirjoitti:
Jättäisin seuraavan yhteydenoton hänen tehtäväkseen. Pyydä että laittaa viestin kun haluaa nähdä. Sitten joko viesti tulee tai ei.
Huono neuvo. Erittäin ujot eivät laita tuollaisia viestejä. Nimenomaan toisen osapuolen pitää olla aloitteellinen. T. ujo
Minä en koskaan tiedä haluaako ujo olla yksikseen vai kuuluuko pitää seuraa. Esim juhlissa tai työpaikkaruokalassa, tms
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jättäisin seuraavan yhteydenoton hänen tehtäväkseen. Pyydä että laittaa viestin kun haluaa nähdä. Sitten joko viesti tulee tai ei.
Huono neuvo. Erittäin ujot eivät laita tuollaisia viestejä. Nimenomaan toisen osapuolen pitää olla aloitteellinen. T. ujo
Toisaalta ujo ei kai sitten pysty myöskään kieltäytymään toisen seurasta, joten ehdottamani on ainoa tapa olla pakottamatta ujoa seuraan johon hän ei halua. Mieluummin yksin kuin ilman suostumusta yhdessä.
Savumerkeillä kommunikointi. Tai viittomakielellä. Pientä harjoittelua aluksi, mut siitä se lähtee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta ujo ei kai sitten pysty myöskään kieltäytymään toisen seurasta, joten ehdottamani on ainoa tapa olla pakottamatta ujoa seuraan johon hän ei halua. Mieluummin yksin kuin ilman suostumusta yhdessä.
Miten niin ei pysty? Ei ujo tarkoita samaa kuin tahdoton tossu, joka ei osaa sanoa ei.
Nämä on hankalia tilanteita kieltämättä. Et voi käytännössä tehdä itse asialle mitään, jos toinen ei esimerkiksi uskalla laittaa edes viestiä, vaikka olisi halukas lähtemään johonkin.
Ompa vaikeaa,istu vaikka viereen ala juttelemaan jos tuntuu että hän ei halua keskustella sanoa mitään ..poistu,helvettiin ne viestit ja kännykät.
Mmh, oon aina pitänyt ujoja ja hiljaisempia tyyppejä mielenkiintoisina. Sivuhuomautuksena vain :D
N, introvertti itsekin
No en mä tiiä. Olin ennen ujo ja kiltimpi. Kaikki käytti hyväksi, kun olin niin naiivi. Muutuin katurähjäksi. Mä tiiätkö hymyilen, vaikka joku alkais osoittaa kadulla halulikolla. Mä en välitä
Vierailija kirjoitti:
Mmh, oon aina pitänyt ujoja ja hiljaisempia tyyppejä mielenkiintoisina. Sivuhuomautuksena vain :D
N, introvertti itsekin
Minäkin olen introvertti, mutta jopa ujon vastakohta. Nämä asiat eivät tarkoita samaa!
Ap, ei se koskaan ole noin suoraviivaista. Eikä selkeän yksinkertaista.
Jos kyseessö olisi todella ujo, hyvin tai hyvin introvertti ihminen, hän ei koskaan, ei milloinkaan tekisi aloitetta, minkäänlaiseen tutustumiseen, toisen sukupuolen kanssa.
Kysymys on kasvatuksesta. Ja ihmisen omasta elämån historiasta.
Esimerkiksi juuri naisten kohdalla on siten, että erityisesti tietyn ikäluokan naiset ovat tottuneet siihen, jotta mies tekee aloitteen, mikäli mies haluaa, lähempää tuttavuutta tietyn naisen kanssa.
Tämä voi tuntua hassulta, oudoltaki, näinä tasa-arvon aikoina, mutta näin se vaan edelleen menee.
Myös osa miehistä hyväksyy tälläisen käytännön. Ja hyvä niin.
Ja joka tapauksessa, itseasiassa lähes kaikissa tapauksissa on niin, että ellei mies itse tee aloitetta lähempään tuttavuuteen. Niin koko orastava tuttavuus, seksisuhde, tai mikä tahansa suhde, myös pelkkä keskustelu-ystävyyssuhde, jää synymättä.
Harmillisinta on se, että jos molemmat ovat toisistaan jollain tavoin kiinnostuneita. mutta kumpikasn ei rohkene,ei uskalla tehdä aloitetta. Koska eniten pelkää torjutuksi tulemista.
Hassua sinänsä. Aina ksnnattsisi ottaa tuo riski torjunastskin. Ja torjunta onkin harvinaists, jos on jo kokenut vastapuolelta tiettyä kiinnostusta itseään kohtasn.
Rohkeasti vaan kaikki vapaat sinkut, ja etenkin sinkku miehet, tekemäänt tuttavuutta kaltaisenne naisen kanssa. Älä epäröi, mikäli näet vähänkin vastakaikua naisen taholta.
SITÄ NAISET ODOTTAVAT, että MIES TEKEE ALOITTEEN !
Pieni pilkunviilaus, sinä puhut nyt huomattavasta estyneisyydestä ja sosiaalisten tilanteiden pelosta, et pelkästä ujoudesta. Olen minäkin sisimmässäni hyvin ujo mutta handlaan sosiaaliset tilanteet ihan normaalisti ja voin esim. aloittaa keskustelun. On myös niin etteivät ujous ja ekstroverttiys sulje toisiaan pois.
Tunnen erään ujon jonka mielestä on sosiaalisten ja rohkeiden ihmisen velvollisuus ja vastuu olla aloitteellinen keskustelija esimerkiksi töissä, koulussa ja ihmissuhteissa. Valitti asiasta minulle. En jotenkin ymmärrä. Eiköhän se vastuu ole sillä jota kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Ap, ei se koskaan ole noin suoraviivaista. Eikä selkeän yksinkertaista.
Jos kyseessö olisi todella ujo, hyvin tai hyvin introvertti ihminen, hän ei koskaan, ei milloinkaan tekisi aloitetta, minkäänlaiseen tutustumiseen, toisen sukupuolen kanssa.
Kysymys on kasvatuksesta. Ja ihmisen omasta elämån historiasta.
Esimerkiksi juuri naisten kohdalla on siten, että erityisesti tietyn ikäluokan naiset ovat tottuneet siihen, jotta mies tekee aloitteen, mikäli mies haluaa, lähempää tuttavuutta tietyn naisen kanssa.
Tämä voi tuntua hassulta, oudoltaki, näinä tasa-arvon aikoina, mutta näin se vaan edelleen menee.
Myös osa miehistä hyväksyy tälläisen käytännön. Ja hyvä niin.
Ja joka tapauksessa, itseasiassa lähes kaikissa tapauksissa on niin, että ellei mies itse tee aloitetta läh
Tee vain ihan itse se aloite.
Vierailija kirjoitti:
Anna olla. Monesti haalinut näitä lähelle ja joutunut katumaan. Ovat usein autistityyppisiä eli eivät muutu siitä miksikään. Ovat kuin aivokuolleita, mutta imevät tietoa ja osaavat tarvittaessa levittää sitä eteenpäin. Mitään et saa vastineeksi. Exänä tällainen repii sinut postuumisti kappaleiksi.
Sinä itse vaikutat vähä-älyiseltä. Elllet suorastaan k-vammaiselta! Itselläsi ei vaikuta olevan minkäänöaisiä kykyjä vuorovaikutukseen, toisen henkilön erilaisiin mirlipiteisiin, eikä se paremmin empatiaan kuin sympatiaakaan.
Mitäs arvelet, mitä nuo sinun kumppanisi ovat sinusta itsestäsi ajatelleet? Mietipä sitä? Miten olet heitä ihmisinä kohdellut?
Oletko ollut puheissasi alentuva, halveksiva, pilkkaava, väheksyvä, ylemmyydrntuntoinen? Jos näin, niin onkos ihme, jotta suhteen loppu puolella, kumppani antaa sinulle samalla mitalla takaisin?
Toisin kuin naiset luulevat, miehet eivät ole niin tyhmiä, kuin naiset olettavat. Pointti on siinä, että miehet osasvat ja pystyvät pitämään turpanda kiinni, tiukoissakin tilanteissa. Monille miehille uusissa ja etenkin lyhyissä / tilapäissuhteissa, seksi on ykkösjuttu.. Siksi mies voi kestää jonkin aikaa suhteessa v#ttuilus, oikuttelua yms.
Kuten naisetkin, eivät nyky miehetkään ole enää yhden seksisuhteen varassa. Eivät varatutkaan miehet. Eivätkä naiset.
Kommentoja vaikuttaa eritttäin kypsymättömältä, lapselliselta ja jopa tyhmältä henkilöltä.
Ja kommentoija on vaan hyvä, ja alapeukuttaa tätä tekstiä ensimmäisenä. Se vain vahvistaa olettamusta, hänen vähä-älyisydestään.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen erään ujon jonka mielestä on sosiaalisten ja rohkeiden ihmisen velvollisuus ja vastuu olla aloitteellinen keskustelija esimerkiksi töissä, koulussa ja ihmissuhteissa. Valitti asiasta minulle. En jotenkin ymmärrä. Eiköhän se vastuu ole sillä jota kiinnostaa.
Empaattiset ihmiset yrittävät auttaa toisiaan hienotunteisesti. Jos toisella on haasteita aloittaa keskustelua ja toisella ei, haasteeton voi aloittaa. Aivan kuten jos toinen ei kuule kunnolla, toinen voi korottaa ääntään tai artikuloida hitaasti. Tai jos toinen on värisokea ja toinen ei, se tervesilmäinen voi ihan vain kertoa oikeat värit. Tietysri jos haluaa olla v-mäinen ihminen, ajattelee vain minä minä minä...