Mitä tässä pitäisi syödä, että
paino olisi hieman noususuuntainen? Raskausdiabetestahan sairastavan painonnousuksi suositellaan vain 7-8kg. Mutta nyt kun olen vähentänyt ja muuttanut terveellisemmäksi ruokavaliotani, paino on lähtenyt taas alaspäin. Eihän tämä ole oikea suunta.
Mutta mitä ihmettä minä lisäisin ruokavaliooni? Syön nyt tällä kaavalla: ap) 2 täysjyväruis-hapankorppua + kasviksilla ( maitotuotteita en voi syödä rautatabletin ottamisen takia), lounas) kasvispitoista ruokaa (tyyliin kasviskeitto, kasviksia pitää olla päivässä useita annoksia), vp) 1-2 hapankorppua, jotain maitotuotetta tai hedelmä, iltaruoka) jotain proteiini-pitoista syötävää ja kasviksia, iltapala) rahkaa ja kasvispala tai saunapäivinä grillimakkara + rahkaa + kasvispala
Kommentit (2)
Ja voit huoletta syödä vähän enemmän hiilareita, ei niitä kokonaan tarvitse jättää pois vaikka raskausdiabetes olisikin. ja laita siihen leivän päälle myös juustoa tai makkaraa :)
Ja jos sulla oli ylipainoa silloin kun tulit raskaaksi niin hyvähän se vaan on jos se tippuu tai pysyy samassa. Mulla kävi niin että lihosin raskausaikana 5 kg ja 15 kg jäi laitokselle. eli olin laihtunut raskaana ollessa 10kg
Avokadoa ja pähkinöitä - niistä saat hyviä rasvoja