Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko tatuoitu pitää kokoajan lapsivapaita normaalisti?

Vierailija
01.03.2019 |

Vai onko se oma valinta?

Kommentit (116)

Vierailija
61/116 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään lukea kirjoja, mutta jos puuro palaa pohjaan, täytyy kävellä. Ja kevät.

Vierailija
62/116 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihottumaa, allergioita, jopa syöpää. Uskallatko sinä vielä ottaa tatuoinnin?

Tatuointien väriaineet saattavat aiheuttaa syöpää, ja yksi väri sisältää mahdollisesti enemmän myrkkyjä kuin toiset. Tätä mieltä ovat eurooppalaiset tutkijat.

Independent-lehti kertoo tatuointimusteita koskevasta tutkimuksesta, jota Euroopan kemikaalivirasto työstää parhaillaan.

Etenkin punainen väri on yhdistetty erilaisiin iho-ongelmiin, muun muassa turvotukseen ja arkuuteen, koska se sisältää elohopeasulfidia, lehti kirjoittaa.

– Vakavimmat huolenaiheet koskevat allergioita, joita musteet aiheuttavat, sekä mahdollisia karsinogeenisiä, mutageenisiä tai lisääntymisterveydelle haitallisia vaikutuksia, virastosta kerrotaan.

Pari hassua tatuointia äidillä ei aiheuta syöpää sen todennäköisemmin kuin maidon juominen. Maidon juominenkaan ei ole välttämätöntä. Kuitenkin meillä lapset juo ruoan kanssa usein maitoa, janojuomana vesi. Toki odotan innolla josko tatuointimusteita alettaisiin valvomaan paremmin eikä näitä syöpäaineita päätyisi enempää elimistööni tai lasten elimistöön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/116 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka tarjosit vain salmiakkia

minä olin hölmö

panin peliin koko elämän

Vierailija
64/116 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka tarjosit vain salmiakkia

minä olin hölmö

panin peliin koko elämän

Harrastaahan joku hullu vuorikiipeilyäkin vain kokeakseen jännitystä ja kiivetäkseen korkealle, en voi ymmärtää sellaista järjetöntä riskinottoa... mutta eikö jokainen saa valita mitä riskejä on valmis ottamaan, vaikka sitten tatuoisi itselleen punaiset pirun kasvot. Toki mieluiten vasta raskauksien jälkeen, mutta sama nainen usein käyttää myös e-pillereitä (yleensä miehen kanssa yhteisestä toiveesta) ennen raskautta myrkyttäen juoma- ja pesuvetemme. Ja sitten raskkausaikana syö mikromuovia ilman suurempaa häpeää jsa syyllisyyttä. Hyvä kunhan ei ole tatuointeja...

Eli onko tässä tatuointifiksaatiossanne kyse muustakin?

Vierailija
65/116 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on Sipilän vika, ettei tällä hallituskaudella saanut puskettua tatuointivapaita läpi. Ei kun sittenkin Laura Huhtasaaren  vika.

Vierailija
66/116 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sudokut näyttää hyvältä matolla, jos on syönyt vispipuuroa lapsivapaalla.

Vierailija
67/116 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli mukava kävellä kun ei ole tatuointeja.

Totta - on ollut tosi ikävää kävely sen jälkeen kun annoin tatuoida kaktuksen kuvan jalkapohjaan.

Itse tatuoin jalkoihin luistimet, ollut hirmu näppärää näin liukkailla.

Hahahaha :D tää on hyvä!

Vierailija
68/116 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tatu ja Patu pitävät kokoajan normaaleja vapaita. Tämä on varma tieto lähipiiristä.

Vierailija
69/116 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt palattaisiin alkuperäuseen kysymykseen. Tatuoitu ja kokoaja pitää molemmat omat vapaansa. Toinen ei voi normaalisti käyttää toisen vapaita.

Vierailija
70/116 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No esim. lapsivapaa talous, kuten meillä. Lapsia ei ole joko tehty tai ne on myyty varaosiksi Pohjois-Korean eliitille.

Vierailija
71/116 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen töissä päiväkodissa ja lapset pitää hakea heti kun pääsee töistä. Sitten niillä on kauhea nälkä, joten täytyy laittaa ruokaa. Ei siis ollenkaan lapsivapaata, vaikka ei ole yhtään tatuointia!! Miehellä on kyllä pieni. Mun ja lasten nimet. Sillä on lapsivapaata paljon enemmän, eli tatuoidut voivat varmasti pitää lapsivapaita normaalisti paljon enemmän kuin he, keillä ei ole tatuointeja 😘

Vierailija
72/116 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua sattuu aivoihin

Vierailija
73/116 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

aah, kerrankin täällä on ketju, jossa on joku tolkku.

Vierailija
74/116 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen töissä päiväkodissa ja lapset pitää hakea heti kun pääsee töistä. Sitten niillä on kauhea nälkä, joten täytyy laittaa ruokaa. Ei siis ollenkaan lapsivapaata, vaikka ei ole yhtään tatuointia!! Miehellä on kyllä pieni. Mun ja lasten nimet. Sillä on lapsivapaata paljon enemmän, eli tatuoidut voivat varmasti pitää lapsivapaita normaalisti paljon enemmän kuin he, keillä ei ole tatuointeja 😘

Jos miehelläsi on pieni, niin miten sun ja lapsen nimet siihen liittyy?

Vierailija
75/116 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin tehdä lumiukon, mutta kukko kiekuu. Sitä paitsi matto on kirjava.

Vierailija
76/116 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Life plays heavy on my mind

Vierailija
77/116 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko lapsivapaat tatuoinnit normaaleja, jos kokoaja voi pitää patuoinnit?

Vierailija
78/116 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en olisi juonut tätä punaviiniä, en ehkä olisi ymmärtänyt kaikkea lukemaani. Mutta joo, kokoajan tatuoija ei saa lapsivapaata, lapsetkin pitää vapaata välillä.

Vierailija
79/116 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän ketjun kommentit minäkin ymmärrän.

Vierailija
80/116 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos miehelläsi on pieni, niin miten sun ja lapsen nimet siihen liittyy?

Mun miehellä on kyllä iso. Anopin ja lemmikkikoirien nimet.