Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä sellaista teit viimeksi töissä, joka ei varsinaisesti kuulu työtehtäviisi, mutta teit sen silti?

Vierailija
01.03.2019 |

Tähän ei lasketa luonnollisesti esim. syömistä tai vessassa käymistä, vaan ihan sellaista työaikana suoritettua tehtävää, joka ei kuulu työtehtäviisi.

Tulipa vaan mieleeni, kun itse äsken vaihdoin toimitusjohtajan tyttärentyttären vaipan. Tytär oli tullut konserniin työhaastatteluun ja tuonut puoleksi tunniksi 1-vuotiaansa papalle hoitoon. Vahinko kävi ja toimari delegoi haisevan tehtävän minulle :D

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen silloin tällöin pieniä käännöstöitä pomon pojan firmalle, lähinnä suomennoksia. Ei se minua haittaa, saan siitä palkan. En ole mitenkään hyvä kielissä, mutta osaan kyseistä kieltä sen verran, että pystyn sen tekemään. Pojan firma on ihan eri alaa kuin missä olen töissä. Oma työni on talotekniikan suunnittelu.

Lisäksi siivoan meidän konttorin, mutta se on pieni konttori ja tekee hyvää päästä istumasta välillä, pari tuntia viikossa. Sitä ei ole työsopimuksessa. Siivousfirma, jota käytettiin, lopetti ja muutenkin tuli milloin sattuu siivoojat, vaikka oli sovittu tietty aika. Se oli tympeää, kun pomolla oli illalla joku palaveri, niin siivoojat pölähtää paikalle ei-sovittuna-päivänä. Moni ihmettelee, miten suostun tuohon, mutta ehdotin sitä itse. Osaan kyllä, opiskeluaikaan siivosin ja ei pienen toimiston siivous mitään rakettitiedettä ole, kotona on vaativammat pinnat kuin tuolla. Mikäs siinä, saan ihan ok palkan siitäkin ja liikuntaa. Ainoa ongelma on, että välillä perustehtäviä on niin paljon, ettei meinaa ehtiä siivota ja on sovittu, etten tee sitä ylitöinä. 

Vierailija
42/51 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitin mällit sihteerin näppäimistölle kun hän oli lomalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Ostin hiekkaa ja hiekoitin pihan

- Ostin multaa ja ruukkuja, Vaihdoin toimiston huonekasvien mullat

- laitoin tiskeja, pyyhin poydat, jaakaapin, mikron yms, kuten joka viikko

- jynssasin miestenvessasta "varpusparven"

- imuroin ja moppasin, jostain syysta siivoojaa Ei koskaan saada tilattua lupauksista huolimatta

- vein roskikset roskakatokseen ja pohdin kierratysratkaisuja seka niiden kustannuksia, kuinka saan kehitettya tata meilla

- toimin kriisiterapeuttina toimarille puolisoineen :D

- kuuntelin tyokaverin murheita, tsemppasin ja koitin saada hanta liikkumaan enemman

- Toinen kertoi perhemurheistaan ja yritin tsempata

- kolmas mieshuolista, namahan Ei tosin tunnu tyolle vaikka voisin olla piittaamatta p*sk**kaan ja keskittya omiin asioihini mut Haluan auttaa jos vain voin mitenkaan

- selvittelin voisko firma tukea tyomatkapyorailua jotenkin, Enta voisiko firma tulla vastaan kuntosalimaksuissa tmv. Smartum, tyky tmv? Virkistyspaiva vaikka keilaillen?

- katselin paljonko maksaa uudet pyoratelineet, paljon! Kuinka saan taman idean myytya eteenpain ettei pyorat loju pitkin pihaa taas koko kesaa

- vertailin kahvinkeittimia, tarvitsemme uuden ja tehokkaamman

- Ostin kahvipoytaan tarjottavia, kahvia ja maitoa, keitin kahvit kuten joka paiva

- kerasin pullot, tolkit ja paristot, vein kierratykseen

- Ostin vessapaperia, taytin vessoista kasipaperiautomaatit ja katsoin onko tarvetta ostaa kasisaippuaa jota olisi ollut marketissa tarjouksessa

- kiersin pari Kirppista etsien uutta poytaa kahvihuoneeseen. Pohdin miten kesatyontekijat mahtuu lounaalle samaan aikaan vakkareiden kanssa kun istumapaikkoja on liian vahan

- kannustin toimaria lyomaan lukkoon kesalomat, Kylla ne pitais Jo tietaa etta ihmiset voi varata matkoja, sopia lasten kesahoidon tarpeen yms.

Jne, lista jatkuu ja jatkuu! Mutta nama esimerkkina talta viikolla.

Suurimman osan naista teen tyoaikaa ennen tai jalkeen, mulle Ei makseta naista. Ei kuulu mitenkaan tyonkuvaan (Olen tyyliin trukkikuski virallisesti). Olen toissa perheyrityksessa ja joskus Kylla mietin etta miksi ihmeessa! Palkkakin naurettavan pieni. Olen Niin vasynyt!

Vierailija
44/51 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut Kylla tunnistaa nyt tasta.... Moi tutut! kirjoitti:

- Ostin hiekkaa ja hiekoitin pihan

- Ostin multaa ja ruukkuja, Vaihdoin toimiston huonekasvien mullat

- laitoin tiskeja, pyyhin poydat, jaakaapin, mikron yms, kuten joka viikko

- jynssasin miestenvessasta "varpusparven"

- imuroin ja moppasin, jostain syysta siivoojaa Ei koskaan saada tilattua lupauksista huolimatta

- vein roskikset roskakatokseen ja pohdin kierratysratkaisuja seka niiden kustannuksia, kuinka saan kehitettya tata meilla

- toimin kriisiterapeuttina toimarille puolisoineen :D

- kuuntelin tyokaverin murheita, tsemppasin ja koitin saada hanta liikkumaan enemman

- Toinen kertoi perhemurheistaan ja yritin tsempata

- kolmas mieshuolista, namahan Ei tosin tunnu tyolle vaikka voisin olla piittaamatta p*sk**kaan ja keskittya omiin asioihini mut Haluan auttaa jos vain voin mitenkaan

- selvittelin voisko firma tukea tyomatkapyorailua jotenkin, Enta voisiko firma tulla vastaan kuntosalimaksuissa tmv. Smartum, tyky tmv? Virkistyspaiva vaikka keilaillen?

- katselin paljonko maksaa uudet pyoratelineet, paljon! Kuinka saan taman idean myytya eteenpain ettei pyorat loju pitkin pihaa taas koko kesaa

- vertailin kahvinkeittimia, tarvitsemme uuden ja tehokkaamman

- Ostin kahvipoytaan tarjottavia, kahvia ja maitoa, keitin kahvit kuten joka paiva

- kerasin pullot, tolkit ja paristot, vein kierratykseen

- Ostin vessapaperia, taytin vessoista kasipaperiautomaatit ja katsoin onko tarvetta ostaa kasisaippuaa jota olisi ollut marketissa tarjouksessa

- kiersin pari Kirppista etsien uutta poytaa kahvihuoneeseen. Pohdin miten kesatyontekijat mahtuu lounaalle samaan aikaan vakkareiden kanssa kun istumapaikkoja on liian vahan

- kannustin toimaria lyomaan lukkoon kesalomat, Kylla ne pitais Jo tietaa etta ihmiset voi varata matkoja, sopia lasten kesahoidon tarpeen yms.

Jne, lista jatkuu ja jatkuu! Mutta nama esimerkkina talta viikolla.

Suurimman osan naista teen tyoaikaa ennen tai jalkeen, mulle Ei makseta naista. Ei kuulu mitenkaan tyonkuvaan (Olen tyyliin trukkikuski virallisesti). Olen toissa perheyrityksessa ja joskus Kylla mietin etta miksi ihmeessa! Palkkakin naurettavan pieni. Olen Niin vasynyt!

Jos sä et ole omistajia etkä joku toimistovastaava, jolle useimmat näistä voisi ihan kuulua, niin lopeta ihmeessä tällainen touhu. Osa toki on ihan normaalia kommunikoitia, kesälomat jne.

Vierailija
45/51 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvoin ja opastin uutta työntekijää, joka on täysin ei hommissa kuin minä. Kyllä mä autan ja neuvon, jos joku tarvii, mutta turhauttaa tälläset jatkuvat etäopastukset asioissa, jotka ei mulle varsinaisesti kuulu etenkin kun tyypillä istuu täsmälleen samaa tekeviä kollegoita vieressä. Joku niiden työpisteessä ja yhteishengessä mättää pahasti.

Vierailija
46/51 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisessa työpaikassa olen siivonnut vaikka vain yhdessä se nyt varsinaisesti kuului työnkuvaan yhtenä työtehtävänä lukuisten joukossa. Eräässä työharjoittelussa siivosin erään julkisen puolen paikan taukotilan jota ei ollut siivottu vuosiin. Siis toki lattiat oli pyyhitty jne mutta siivosin ja pyyhin kaikki kaapit jne lattiasta kattoon.   ps. en ole siivooja ammatiltani

Vierailija
47/51 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitin kahvia

Vierailija
48/51 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesin kahvikuppini.

Vierailija
49/51 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teippasin rikkoutuneen ikkunan.

Vierailija
50/51 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiskasin kesähelteellä. Jostain syystä meillä on isossa konttorissa töissä tyyppejä, joiden mielestä heidän ei ole pakko tiskata käyttämiään astioita. Alkoivat jo haista. Laitoin sen jälkeen lapun seinään, että "huomasitko, äitisi ei ole töissä täällä, tiskaa astiasi. "

En myöskään tajua, miten biotarpeiden toimittamisen jälkeen vessan voi jättää sellaiseen kuntoon.

Kerran olin sihteerinä yhdessä isännöintikonttorissa, tein myös iltasiivousta ihan toisessa kohteessa ja eri työnantajalle, ja se oli tässä isännöintikonttorissa tiedossa. Konttori oli pankin yläkerrassa. Joku deeku kävi yrjöämässä pankin käytävään, jonka ylläpito kuului isännöitsijälle. Isännöitsijä sai päähänsä, että minähän voisin ammattilaisena siivota käytävään ilmestyneen oksennuksen.

Ilmoitin oitis että en saa palkkaa tämän konttorin siivouksesta,  en mene konttorivaatteissa enkä ilmaiseksi, siivoa itse.

Tuollaiset passiivis-aggressiiviset laput ovat tyhmiä. Erityisesti jos olet itse nainen, ruokit tuollaisella "äitisi ei ole täällä töissä"-lapulla ajatusta, että siivous kuuluu (vanhemmille) naisille. Voisit myös ihan suoraan ottaa puheeksi, että olisi mukavampi jos kaikki tiskaisivat astiat heti käytön jälkeen. Ihmisillä on erilaisia tottumuksia eivätkä kaikki koe likaisia astioita häiritsevinä, itsekin tiskaan kotona ehkä kerran kuussa.

Niin otat suoraan puheeksi kenen kanssa? En ole tuo äskeinen kommentoija mutta minä jätän lappuja joskus ihan omassa kimppakämpässäni kun joku on sotkenut enkä tiedä kuka. En todellakaan lähde keskitöllä töistä tullessani selvittämään kuka viidestä kämppiksestäni on sotkenut. Kaikilla vielä eri aikataulut niib yhteistä kokoustakaan ei voi pitää. Lappu ei myöskään ole niin henkilökohtainen - jos et ole sotkenut niin jätä huomioimatta, jos olet sotkenut niin ehkä ansaitsit muistutuksen? Tuo 'ihmisillä on eri tottumukset' on kyllä todellakin vastuun pakoilua. Et kai oikeasti kuvittele että voi toimia työpaikalla tai muiden kanssa asuessa samalla lailla kuin omassa yksiössään?

Vierailija
51/51 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autanuseon vanhoja asiakkaita älypuhelinten kanssa vaikka en itsekään omista sellaista. Olen baarityöntekijä. Joskus kävelytän humalaisen asiakkaan tien yli jos näyttää vähän huojuvan. Oikeastaan kyllä mun työnkuvaan kuuluu ihan kaikkea mahdollista mitä nyt työajalla voi tehdä asiakkaiden tai pomon auttamiseksi. En ole nirso, omituiset tehtävät tuo vähän vaihtelua:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi seitsemän