Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä sellaista teit viimeksi töissä, joka ei varsinaisesti kuulu työtehtäviisi, mutta teit sen silti?

Vierailija
01.03.2019 |

Tähän ei lasketa luonnollisesti esim. syömistä tai vessassa käymistä, vaan ihan sellaista työaikana suoritettua tehtävää, joka ei kuulu työtehtäviisi.

Tulipa vaan mieleeni, kun itse äsken vaihdoin toimitusjohtajan tyttärentyttären vaipan. Tytär oli tullut konserniin työhaastatteluun ja tuonut puoleksi tunniksi 1-vuotiaansa papalle hoitoon. Vahinko kävi ja toimari delegoi haisevan tehtävän minulle :D

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valvon ja opastan vuokratyöntekijöitä. (Olen rivityöntekijä.)

Siivoan henkilökunnan tiloja.

Vierailija
2/51 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun onneksi tarvitse, jokainen hoitaa hyvin oman tonttinsa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Levitin hiekoitushiekkaa pihalla.

Vierailija
4/51 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyntipäällikkönä imuroin kerran kaikki toimistotilat, toimari pesi samaan aikaan vessat. Pikkufirma.

Vierailija
5/51 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahdin lapsia ratsastuskoulun hevosenhoitajana. Ei kuulunut työtehtäviin, mutta pakkohan niiden perässä oli juosta, etteivät ne tappaneet itseään mihinkään. Nämä kullanmurut menivät välillä jopa hevosten tarhoihin ilman lupaa... olin aina ylitöissä, sillä lasten vahtiminen söi paljon aikaa varsinaisista töistä.

6/51 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhjensin ja siivosin kaksi työsuhdeasuntoa, joiden asukkaat lähtivät yrityksestä. Olen ylempi toimihenkilö. Kivaa vaihtelua päivärutiineihin! 

Vierailija
7/51 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin raivokohtauksen kohteena. Jätin sen työn.

Vierailija
8/51 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No työtehtäviini ei varsinaisesti (lue ei mitenkään) kuuluu seuraavien toiminta : maanmittauslaitos, verotoimisto, te-toimisto, palo- ja pelastustoiminta, kuluttajaneuvonta, eläkkeelle jäänti, ELY-keskus, tietokonneitten korjaus ja huolto, Kelan toiminta, jne. Viikottain monta kertaa ohjeistanut kuitenkin soittajia noissa asioissa. Juu, olen töissä kaupungilla. Ja ohjeistan mielelläni, miksipä en käyttäisi osaamistani kaupunkilaisten, erityisesti vanhusten, palvelemiseen.

Vierailija
9/51 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Letitin oksentavan oppilaan hiukset. Letitin siksi, ettei hiuspompulaa ollut saatavilla ja hätäisesti löytynyt kumilenkki oli liian pieni paksujen, kiharien hiuksien ponnarille laittoon. Äiti tuli hakemaan sitten oksentavan tyttärensä koulusta kesken päivän.

T.Luokanope

Vierailija
10/51 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiskasin kesähelteellä. Jostain syystä meillä on isossa konttorissa töissä tyyppejä, joiden mielestä heidän ei ole pakko tiskata käyttämiään astioita. Alkoivat jo haista. Laitoin sen jälkeen lapun seinään, että "huomasitko, äitisi ei ole töissä täällä, tiskaa astiasi. "

En myöskään tajua, miten biotarpeiden toimittamisen jälkeen vessan voi jättää sellaiseen kuntoon.

Kerran olin sihteerinä yhdessä isännöintikonttorissa, tein myös iltasiivousta ihan toisessa kohteessa ja eri työnantajalle, ja se oli tässä isännöintikonttorissa tiedossa. Konttori oli pankin yläkerrassa. Joku deeku kävi yrjöämässä pankin käytävään, jonka ylläpito kuului isännöitsijälle. Isännöitsijä sai päähänsä, että minähän voisin ammattilaisena siivota käytävään ilmestyneen oksennuksen.

Ilmoitin oitis että en saa palkkaa tämän konttorin siivouksesta,  en mene konttorivaatteissa enkä ilmaiseksi, siivoa itse.

Tuollaiset passiivis-aggressiiviset laput ovat tyhmiä. Erityisesti jos olet itse nainen, ruokit tuollaisella "äitisi ei ole täällä töissä"-lapulla ajatusta, että siivous kuuluu (vanhemmille) naisille. Voisit myös ihan suoraan ottaa puheeksi, että olisi mukavampi jos kaikki tiskaisivat astiat heti käytön jälkeen. Ihmisillä on erilaisia tottumuksia eivätkä kaikki koe likaisia astioita häiritsevinä, itsekin tiskaan kotona ehkä kerran kuussa.

Vierailija
11/51 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli jos joku oikeasti pyytää sinua tekemään jotain, jonka voisit ja osaisit tehdä, et tee, koska ei kuulu työtehtäviisi? Taidat olla tosi suosittu työkaveri.

Vierailija
12/51 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laminoin erinäisiä kuvakortteja saaden koneen tukkoon. 

Avustaja sairaana, jolle tämä olisi kuulunut. Eipä taideta enää mua pyytää käytännön hommiin :D Viimeksi rikoin silitysraudan, kun oli sama tilanne ja pöytäliina piti saada sileäksi. 

Sileäksi meni sen sijaan silitysrauta. 

En ole pahnanpohjimmainen mutta siitä seuraava. 

Vierailija
13/51 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesin yhteisen keittiömme lattian. Sitä ennen lähetin alaiseni messuille kuljeskelemaan - eikun anteeksi, siis verkostoitumaan (niin kai nykyisin kuuluu sanoa).

Vierailija
14/51 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sairaanhoitaja. Lakaisen pihaa, vien postia, tiskaan, ripustan tauluja jne. Sairaanhoitajan ammatti on siitä älytön, että lähtökohtaisesti kaikenlaiset tehtävät voivat kuulua työnkuvaan.

Vierailija
15/51 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen autoin siirtelemään ja kantamaan painavia huonekaluja paikasta toiseen, lakaisin myös ulkoportaat. Usein myös tiskaan, pyyhin pöydän ja muutenkin siistin keittiötä. Joskus olen hiekoittanut pihaa ja tehnyt lumitöitäkin. 

Vierailija
16/51 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laminoin erinäisiä kuvakortteja saaden koneen tukkoon. 

Avustaja sairaana, jolle tämä olisi kuulunut. Eipä taideta enää mua pyytää käytännön hommiin :D Viimeksi rikoin silitysraudan, kun oli sama tilanne ja pöytäliina piti saada sileäksi. 

Sileäksi meni sen sijaan silitysrauta. 

En ole pahnanpohjimmainen mutta siitä seuraava. 

On itse asiassa ihan fiksua olla olematta käytännön hommissa liian hyvä, jos oma työnkuva on jotain muuta. Saa keskittyä tekemään sitä missä on oikeasti hyvä.

Itse en olisi vaihtanut aloituksessa mainittua vaippaa, koska minulla ei ole vaipanvaihdosta kokemusta. Jos olisi kieltäytymisenkin jälkeen ollut pakko, olisin vaihtanut sen vähän sinnepäin.

Vierailija
17/51 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun virittelin uudelle työntekijälle läppärin kuntoon ja vein läppärin tyypin tulevaan työpisteeseen niin siivosin koko työpisteen siinä samalla huvikseen. Heitin kaikki vanhat jutut mäkeen ja pyyhkäsin jopa pikaseen pöydän ennen kuin lätkäsin siihen läppärin odottelemaan.

Kiva tulla uuden tyypin töihin kun on siisti paikka odottelemassa

ja tuntea olevansa tervetullut.

-M50

Vierailija
18/51 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatoin ja avustin potilasta vessa-asioissa.

Vierailija
19/51 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli jos joku oikeasti pyytää sinua tekemään jotain, jonka voisit ja osaisit tehdä, et tee, koska ei kuulu työtehtäviisi? Taidat olla tosi suosittu työkaveri.

Ei meistä kukaan ole pyytänyt toista auttamaan, koska olemme kaikki ammattitaitoisia.

Suosittu? Kyllä varmaan, vietämme työporukalla paljon aikaa yhdessä vapaa-ajalla.

Vierailija
20/51 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen hierarkian huipulla olevalle raportteja, joita hän ei itse ehdi tehdä. Olen pahnanpohjimmainen organisaatiossamme.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme viisi