Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä sellaista teit viimeksi töissä, joka ei varsinaisesti kuulu työtehtäviisi, mutta teit sen silti?

Vierailija
01.03.2019 |

Tähän ei lasketa luonnollisesti esim. syömistä tai vessassa käymistä, vaan ihan sellaista työaikana suoritettua tehtävää, joka ei kuulu työtehtäviisi.

Tulipa vaan mieleeni, kun itse äsken vaihdoin toimitusjohtajan tyttärentyttären vaipan. Tytär oli tullut konserniin työhaastatteluun ja tuonut puoleksi tunniksi 1-vuotiaansa papalle hoitoon. Vahinko kävi ja toimari delegoi haisevan tehtävän minulle :D

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesin lattian. Pieni myymälä, ei ollut muutakaan tekemistä.

Vierailija
22/51 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pesin lattian. Pieni myymälä, ei ollut muutakaan tekemistä.

Pieni myymälä? Käykö teillä erikseen siivooja sen pesemässä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin itselleni junalipun. Työajalla, työnantajan konetta, laitteita ja nettiliittymää käyttäen. Pomona olemisen ja oman työhuoneen etujen suoma suloinen mahdollisuus. Tosin, jos alaiseni ostaa työajalla junalipun, mutta työt sujuvat kuten on päätetty, niin en näe nokan koputtamisen aihetta. Sitten juttu on toinen, jos surffaillaan työn kannalta joutilailla sivuilla niin, että työnteko häiriintyy.

Vierailija
24/51 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyyhin varastoista pölyjä, pesen kotona luokan tyynyt, vien matot pesulaan, hankin huonekasveja, ompelin luokan verhot, teen hankintoja kaupoista ajelemalla pisin pk-seutua omalla autolla, hoidan hammaslääkäriaikojen viestintää, annan puhelinneuvontaa lääkäriasioissa ja soittelen harrastuspaikkoihin: hommaan lapsille harrastuksia, punnitsen biojätettä ja tyhjennän roskiksia.

Olen toki kieltäytynytkin monista hommista, noita on tullut tehty eniten. T. Opettaja

Vierailija
25/51 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes joka päivä laitan tiskikoneen käyntiin ja tyhjennän sen. Ihan ok vaihtelua toimistotyöhön.

Vierailija
26/51 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen jatkuvasti sellaisia asioita. Olen mediassa tuottajana, ja joudun jatkuvasti osallistumaan alaisteni rinnalla käytännön töihin, että jutut saadaan ajoissa ulos.

Vierailija
27/51 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pienessä toimistossa asiantuntijatehtävissä, mutta myös toimiston epävirallinen IT-tukihenkilö... Aina saa olla ratkaisemassa jonkun tietokone- tulostin- tai puhelinpulmia. Opetelkaa ihmiset käyttämään sitä Googlea.

Vierailija
28/51 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tein virolaisen työtä vaikka minun olisi pitänyt tehdä suomalaisen työtä.

Onneksi pomollani oli kumminkin jonkin näköistä myötätuntoa tähän hierarkiaan.

Vierailija
29/51 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
30/51 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virtsasin koristepalmun ruukkuun pikkujoulujen yhteydessä.

Vierailija
31/51 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiekotin asiakkaan pihan.

Terveydenhuoltoala.

Vierailija
32/51 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pienessä toimistossa asiantuntijatehtävissä, mutta myös toimiston epävirallinen IT-tukihenkilö... Aina saa olla ratkaisemassa jonkun tietokone- tulostin- tai puhelinpulmia. Opetelkaa ihmiset käyttämään sitä Googlea.

Minä sanon aina, etten tiedä, jos joku kyselee miksi tämä tai tuo ei toimi, ja keskityn omiin työtehtäviini. Koskee siis sellaisia tapauksia, joissa odotetaan henkilökohtaista neuvontaa ilman asiaan perehtymistä ensin itse. En minäkään ulkoa osaa kaikkia mahdollisia ohjelmia, mutta jos en osaa tehdä jotain, tutkin ja kokeilen ensin itse ennen kuin työllistän muita. 

Vierailija
33/51 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein vttu työharjottelussa kaikki mitä vaaan käskettiin koko täysillä töitä. Nyt mä jään työkyvytttömyyseläkkeeelle ku oon liian ruma töihin.

Vierailija
34/51 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lähihoitaja.

En nykyään tiedä mikä oikeastaan ei olisi mun homma sillä ilmeisesti kaikki mitä vaan voi keksiä on mun hommia.

Ulkoilutan koiraa, poistan siltä kesäisin punkkeja, talvella teen lumityöt ja tarvittaessa hiekotan pihaa, siivoan ja vessanpesun jälkeen voikin lähteä suoraan laittamaan ruokaa. IT-tuki toimii vain etänä joten toimin heidän käsinään heidän työssään. Vaihdan lamput ja teen mitä ihmeellisimpiä ylläpitohuoltotöitä milloin millekin laitteelle. Vien myös autoja huoltoon, tankkaan ne (oikeastaan kaikki autoon liittyvät työt kuuluu työhön pl. Auton osto tai myynti. Olen mm. Koeajanut tulevia autoja). En jaksa luetella enempää. Onhan näitä jo tässä :)

Itse tykkään kyllä vaihtelevista töistä. Harmittaa vaan, että oletus on, että nämä tehtäisiin asiakastyön ohessa, mutta todellisuudessa asia menee toisin päin. Ei ruokaa vaan voi tehdä pari tuntia sen jälkeen kun ruoka-aika meni tai jättää lumitöitä tekemättä jos pyörätuolilla on aamulla päästävä liikenteeseen.

Vierailija
35/51 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loin aurausauton jättämät lumet autohallin edestä. Olen joskus myös siivonnut keittiön, ohjannut vierailijoita oikeaan paikkaan, pitänyt taukojumppaa, kastellut kukat jne. kaikenlaista sekalaista. Oma työni on it-hommat.

Vierailija
36/51 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inventaariota ja it-asennuksia olen tänä keväänä tehnyt. Oma toimenkuva tuotesuunnittelu.

Vierailija
37/51 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiinnostaisi kuulla aloituksessa kuvatusta tilanteesta lisää. Oletko ap olemukseltasi jotenkin tosi äidillinen? Menitkö tekemään tuttavuutta ja leikittämään lasta, minkä seurauksena esimies ajatteli, että varmaan tykkäisit vaihtaa vaipankin? Miten reagoit pyyntöön? Vai olitko ihan vain tekemässä omia hommiasi ja tuosta noin vain sinut komennettiin vaipanvaihtoon?

Minä loukkaantuisin, jos tuollaista ehdotettaisiin. Ylipäätään en tykkää siitä, kun pomo tai kollegat tuovat joskus lapsiaan töihin. Toimistolla alkaa aina hirveä höösäys lasten ympärillä, ja naisena on iso sosiaalinen paine huomioida lapsia jotenkin ja osallistua ihastelukuoroon. Olisi tosi vaivaannuttavaa, jos minulle yritettäisiin työntää lastenhoitoon liittyviä tehtäviä. Vaikka tällainen ei kuulu työnkuvaan mitenkään, ei kieltäytymistä tulkittaisi näin vaan niin, että kieltäytyjä on sydämetön lastenvihaaja.

Vierailija
38/51 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
39/51 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjasin tiskikoneen ja keitin kahvit. Toimistotyössä olen.

Vierailija
40/51 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todella tee työtehtäviin kuulumattomia asioita. Surffaan netissä tosin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi viisi