Miksi annan ilkeälle miehelleni aina anteeksi? :(
Mies on toisinaan julma, henkisen väkivallan määrä on suunnaton. Fyysistä väkivaltaa ei juuri ole, ellei tönimistä siihen luokitella. Olen henkisesti aivan loppu. Miehen pahat sanat eivät tunnu enää missään. Ne ovat tavallinen asia elämässäni. Olen havahtanut asiaan ja tajunnut, että se ei voi olla normaalia.
Kommentit (61)
Koska olet läheisriippuvainen ovimatto, joka ei usko ansaitsevansa parempaa. Tämä ei ole ilkeä solvaus, vaan ihan pelkän faktan toteaminen ja se perimmäinen syy miksi moni kaltaisesi ihminen jää myrkylliseen suhteeseen huonon puolison kanssa. Luultavasti pelkäät yksi olemista enemmän kuin mitään muuta, mutta se ei todellakaan ole se huonompi vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
mikä siinä lähtemisessä on niin vaikeaa?
Ehkä ehdollistuu jäämään. Toimii kuin pavlovin koira tietyissä tilanteissa, ehdollistuu siihen, että ei kapinoi ja lähde.
Alussa mies on ijana ja normaali, hän kehuu ja kunnioittaa naista. He menevät naimisiin. Mies muuttuu sen jälkeen. Mies loukkaa ja nainen loukkaantuu ja suuttuu, miettii, onko tässä tarpeeksi aihetta eroon. Mies lopulta tulee ja halaa. Nainen toteaa, että saatiin sovittua ja nyt taitaa olla kaikki melko ok. Ei lähde. Elämä jatkuu ennallaan.
Sitten mies loukkaa taas. Sama toistuu. Pikkuhiljaa mies loukkaa aina vähän enemmän. Syntyy toimintamalli, loukkaus sovitaan halaamalla, sama kuvio toistuu aina. Nainen häpeää sitä, että jää suhteeseen, jossa häntä kohdellaan huonosti. Hän ei kehtaa lertoa siitä kenellekään. Hän ei myöskään kehtaa erota niin lyhyen avioiiton jälkeen.
Jos nainen saa jostain yhtäkkistä voimaa ja alkaa miettiä eroa, mies lopettaa loukkaamiset ja on todella ihana ja täysin normaali. Suhde normalisoituu samanlaiseksi kuin mitä se oli ennen naimisiinmenoa. Tuntuu siltä, että suhteesta on tullut taas normaali ja täydellinen. Nainen alkaa miettiä, onko hän itse ihan terve, kun on miettimyt eroa täydellisestä suhteesta. Loukkauksista on aikaa ja muisto niistä hämärtyy. Tuntuu kuin niitä ei olisi tapahtunut tai että ne olisivat tapahtuneet jollekin toiselle.
Kun mies pitkän ajan päästä loukkaa uudelleen, niin nainen ei lähde, koska hän ei haluaisi luopua siitä täydellisestä suhteesta. Mies halaa ja on helpompi unohtaa ja laittaa se loukkaus taakseen, jotta täydellinen suhde voi taas jatkua. Alkaa sama kierre uudestaan, pikkuhiljaa koventuen.
Loukkaukset alkavat myös tuntua normaalilta elämältä. Ehkä naisella ei ole edes ollut koskaan muita suhteita eikä vertailukohtaa, millainen on hyvä suhde. Mies myös syyllistää naista naisen omista virheistä ja huonoista teoista. Nainen alkaa uskoa olevansa itsekin yhtä huono kumppani. Hän alkaa jopa uskoa olevansa itse huonompi puoliso kuin mies. Hän tuntee häpeää siitä, että on niin huono ihminen ja on kiitollinen miehelle, että hän jaksaa naista ja uskoo, ettei kelpaisi kenellekään muulle.
Lue kirja:sata sanaa tappaa sielu
Et arvosta ja rakasta itseäsi tarpeeksi. Itse lähdin neljän vuoden suhteesta, joka oli täysin epänormaali, sairas ja minua halventava. Voin kertoa, että oli parhain päätös elämässäni erota! TEE SE! Sun elämä muuttuu täysin! Henkinen hyvinvointi paranee. Usko mua, TEE SE!!!!!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Et arvosta ja rakasta itseäsi tarpeeksi. Itse lähdin neljän vuoden suhteesta, joka oli täysin epänormaali, sairas ja minua halventava. Voin kertoa, että oli parhain päätös elämässäni erota! TEE SE! Sun elämä muuttuu täysin! Henkinen hyvinvointi paranee. Usko mua, TEE SE!!!!!!!!!
Miten sinua halvennettiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mikä siinä lähtemisessä on niin vaikeaa?
Riippuvuus?
Taloudellinen riippuvuus?
Yksinolemisen pelko?
Se nainen on sitte aina niin ihana, eikä ikinä muutu?? Oon aivan loppu omaan muijaan, joka on ehkä maailman laiskin ihminen. Mutta minähän olen se joka ei ikinä tee mitään:D
Vierailija kirjoitti:
Koska oot Loser
Pidä möly mahassa
"Miehen pahat sanat eivät tunnu enää missään. Ne ovat tavallinen asia elämässäni."
Se että miehesi ei ole tehnyt vääristä teoistaan parannusta, vaan sama meno vain jatkuu, vaikuttaa kyllä siltä, ettei hän ole niitä vilpittömästi pyytänyt anteeksikaan (onko ollenkaan?) eikä luultavasti edes näe käyttäytymisensä viallisuutta. Uskon anteeksiannon tärkeyteen, mutta yksipuolisena se ei voi toteutua.
Ottaisin asian vakavasti puheeksi ja sanoisin, ettei suhde voi jatkua, jos mies ei tee parannusta.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Faith kirjoitti:
"Miehen pahat sanat eivät tunnu enää missään. Ne ovat tavallinen asia elämässäni."
Se että miehesi ei ole tehnyt vääristä teoistaan parannusta, vaan sama meno vain jatkuu, vaikuttaa kyllä siltä, ettei hän ole niitä vilpittömästi pyytänyt anteeksikaan (onko ollenkaan?) eikä luultavasti edes näe käyttäytymisensä viallisuutta. Uskon anteeksiannon tärkeyteen, mutta yksipuolisena se ei voi toteutua.
Ottaisin asian vakavasti puheeksi ja sanoisin, ettei suhde voi jatkua, jos mies ei tee parannusta.
Luuletko ettei apua ole niin jo tehnyt? Ohjeellasi kierre vain jatkuu.
Odotatko että mies kannustaisi sinua vahvistumaan ja lähtemään? Sitä kannustusta ei hänen taholtaan varmasti tule. Päinvastoin hän haluaa murentaa persoonasi, jotta tuntisi itsensä vahvemmaksi. Tuon tyyppiset miehet ei muutu, mutta sinä voit muuttua. Et voi kysellä häneltä lupaa, sillä sitä ei tule. Googlaa "jämäkkyys".
Valmistele ero, ja sitten vaan lopetat suhteen. Soita Naisten linjaan tai Nollalinjalle. Voit tarvittaessa kysyä neuvoa sossusta tai poliisilta.
Hän ei muutu, sinun pitää muuttua.
Et ole yksin, täällä on muita saman kokeneita.
Vierailija kirjoitti:
Odotatko että mies kannustaisi sinua vahvistumaan ja lähtemään? Sitä kannustusta ei hänen taholtaan varmasti tule. Päinvastoin hän haluaa murentaa persoonasi, jotta tuntisi itsensä vahvemmaksi. Tuon tyyppiset miehet ei muutu, mutta sinä voit muuttua. Et voi kysellä häneltä lupaa, sillä sitä ei tule. Googlaa "jämäkkyys".
Valmistele ero, ja sitten vaan lopetat suhteen. Soita Naisten linjaan tai Nollalinjalle. Voit tarvittaessa kysyä neuvoa sossusta tai poliisilta.
Et ole yksin, täällä on muita saman kokeneita.
Määrittele mikä se miestyyppi on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole yksin, täällä on muita saman kokeneita.Määrittele mikä se miestyyppi on?
Kusipää.
Jos haluaa tuhlata aikaa pariterapiaan, mies käyttäytyy siellä kuin enkeli ja kaikki viat onkin pikku vaimossa, kun tämä on niin herkkä.
Illalla kotona tulee varmasti turpaan tai vaihteeksi, meillä mies yhtäkkiä r⚠iskasi suuhun, kun istuin sohvalla. Se on jopa pahempaa kuin turpaanlyönti koska ei jää jälkiä.
Paha keksii koko ajan uusia temppuja.
Riippuvuus?