Miksi terveydenhuollon ammattilaiset luulee että asiakkaat on idiootteja
He ovat todella rasittavia ns vertaistukiryhmissä. Selittävät, paasaavat, päsmäröivät ja neuvovat kuin muut olisivat idiootteja. Suunnilleen selittävät lässyttäen että "käynnistä tietokone, siellä vasemmalla on nappula, sitten on sellaisia kuin nettisivut jne".
Yhdestä ryhmästä oli pakko lähteä kun siellä oli yksi terveydenhuollon maisteri, joka vastasi jokaikiseen puheenvuoroon, päsmäröi ja väänsi ja väänsi. Että kukaan muu ei saa kokea mitään muuta mitenkään muuten kuin hän. Kyse lasten kasvattamisesta, jossa hän oli tyrinyt. Nyt kukaan muukaan ei saanut onnistua.
Kommentit (26)
No siis se maallikkojen käsitys asioista on vain niin säälittävän kehitysv.ammainen. Kilpirauhasryhmissä se tulee erityisen hyvin näkyväksi. Se, ettei joku tiedä jotain, eikä jaksa ottaa ensin selailemalla aiempia ketjuja tai googlea ei ole pahinta, mutta se, että oletetaan, on. Uskotaan kaikenmaailman salaliittoteorioihin ja hatusta vedettyihin uskomuksiin. Ja niillä vielä mustamaalataan ihan normaaleja toimijoita. Niin sille voisin heittää sellaiset yrjöt, ettei tosikaan.
Tai sitten toinen ääripää ovat ne urpot, jotka vetää kilarit heti, kun mainitset toimivasti hoitosuosituksista jotenkin poikkeavasti. Heistä pitää "kuunnella lääkäriä". My ass. Aivan kuin monikin alan ihminen ei tietäisi moniakin asioita (omasta kropastaan varsinkin) paremmin kuin joku lääkäri jossain.
Näiden syiden takia en enää käykään maallikkoryhmissä.
Tämä pätijä tuli mm selittämään että ”ei se ola labra vaan näytteenottopiste”. Tätä tasoa.
Ap
Ap ei ole vissiin tehnyt työtä jossa pitää olla tekemisissä vieraiden ihmisten kanssa :D Vastaus on että suuri osa ihmisistä on i diootteja.
Terveisin: Ex-asiakaspalvelija.
Vierailija kirjoitti:
Ap ei ole vissiin tehnyt työtä jossa pitää olla tekemisissä vieraiden ihmisten kanssa :D Vastaus on että suuri osa ihmisistä on i diootteja.
Terveisin: Ex-asiakaspalvelija.
Kun ei ole kyse työstä vaan vertaistukiryhmästä. Ei siellä ole pakko kaikkia alkaa oikoa ja neuvoa. Ei ole pakko edes lukea, jos joku ei miellytä.
Ap
Se saattaa vaikuttaa siltä, että kohtelevat henkilöä kuin idioottia, vaikka tarkoitus ei olisi. Lääkäreiden keskuudessa tuntuu pätevän hokema "no haluatko, että lääkärisi on kiva, vai hoitaa hommansa?". Ei missään työssä oikeasti ole oikeutta olla töykeä ja ylimielinen, mutta osa ajattelee niin.
Mutta silti... Itse olen huomannut, että jos kysyy liian hankalia kysymyksiä, niin alkaa sellainen idiootille paasaus asian vierestä. Esim. gyne alkoi puhumaan minulle, kuin lapselle kun keskustelimme ehkäisypillereiden sivuvaikutuksista. Kun olin raskausaikana kipeänä vatsalihasteni takia, niin lääkäri vähätteli, ettei sellaisia oireita voi olla vielä ensimmäisellä kolmanneksella. Sen jälkeen se vähättelevä "raskaus ei ole sairaus"-kommentti tietenkin.
Hyvin usein minullakin on tuo sama tunne, että kuvittelevat idiootiksi.
Käyttäydyn miten?
Ja miksi se superälykäd ammattilainen siellä sitten on?