Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi terveydenhuollon ammattilaiset luulee että asiakkaat on idiootteja

Vierailija
01.03.2019 |

He ovat todella rasittavia ns vertaistukiryhmissä. Selittävät, paasaavat, päsmäröivät ja neuvovat kuin muut olisivat idiootteja. Suunnilleen selittävät lässyttäen että "käynnistä tietokone, siellä vasemmalla on nappula, sitten on sellaisia kuin nettisivut jne".

Yhdestä ryhmästä oli pakko lähteä kun siellä oli yksi terveydenhuollon maisteri, joka vastasi jokaikiseen puheenvuoroon, päsmäröi ja väänsi ja väänsi. Että kukaan muu ei saa kokea mitään muuta mitenkään muuten kuin hän. Kyse lasten kasvattamisesta, jossa hän oli tyrinyt. Nyt kukaan muukaan ei saanut onnistua.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat itse olla. Ei terv. huollon ammattilainen vaan id iootti. Sähän et missään vertaisryhmässä muuten olisikaan.

Vierailija
2/26 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi terveydenhuollon ammattilaisia on ylipäätään olemassa?

He ainoastaan valehtelevat, laiminlyövät, nauravat takanapäin selaillessaan potilastietoja salaa. He eivät osaa mitään eivätkä tiedä mitään.

Turha ammattikunta joka joutaa roskiin. 

-Mutta- älkää tulko sitten ulvomaan vaivoinenne ja vaatimaan apua! Te osaatte hoitaa kaiken itse ja tiedätte kaiken paremmin. Ei meitä mihinkään tarvita. Paitsi, sitten on yksi ihmisryhmä ja ammattikunta haukuttavaksi ja nokittavaksi vähemmän. Se ei ole kivaa, pitää aina olla joku ryhmä johon vihansa purkaa, eikö niin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi terveydenhuollon ammattilaisia on ylipäätään olemassa?

He ainoastaan valehtelevat, laiminlyövät, nauravat takanapäin selaillessaan potilastietoja salaa. He eivät osaa mitään eivätkä tiedä mitään.

Turha ammattikunta joka joutaa roskiin. 

-Mutta- älkää tulko sitten ulvomaan vaivoinenne ja vaatimaan apua! Te osaatte hoitaa kaiken itse ja tiedätte kaiken paremmin. Ei meitä mihinkään tarvita. Paitsi, sitten on yksi ihmisryhmä ja ammattikunta haukuttavaksi ja nokittavaksi vähemmän. Se ei ole kivaa, pitää aina olla joku ryhmä johon vihansa purkaa, eikö niin?

Vertaistukiryhmän on tarkoitus olla vertaistukea, ei jonkun leipääntyneen laborantin oma neuvontapalsta. Tajuatko?

Ei sillä että töissäkään saisi olla alentuva, mutta mitä vertaistukea se on että joku omasta mielestään kaiken tietävä pätee kaikki hiljaisiksi?

Vierailija
4/26 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä yleistä.

Tosin mä pidän aika monia asiakkaita i diootteina ihan siks että ovat sitä.

Puhun kuitenkin heille kunnioittavasti enkä anna ”luoja mikä ty perys” -ajatuskuplani näkyä.

Samat asiat väännetään rautalangasta, joskus piirrän tueksi, silti niitä ei ymmärretä ei sitten millään, mistään tutkimustuloksista tai tutkimusnäytöstä turha yrittää selittää koska menee ihan yli ymmärtämyksen.

Sitten onkin ihanaa välillä asioida skarppien ja normaalien kanssa.

Terveydenhuollon asiantuntija siis olen.

Vierailija
5/26 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä yleistä.

Puhun kuitenkin heille kunnioittavasti enkä anna ”luoja mikä ty perys” -ajatuskuplani näkyä.

Samat asiat väännetään rautalangasta, joskus piirrän tueksi, silti niitä ei ymmärretä ei sitten millään, mistään tutkimustuloksista tai tutkimusnäytöstä turha yrittää selittää koska menee ihan yli ymmärtämyksen.

Anna kun arvaan. Terveydenhuollon maisteri eli turhakkeista turhimman tittelin vääntänyt, jolla on noussut pahasti hattuun.

Vierailija
6/26 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä yleistä.

Anna kun arvaan. Terveydenhuollon maisteri eli turhakkeista turhimman tittelin vääntänyt, jolla on noussut pahasti hattuun.

Arvaile mitä haluat. Erittäin monia ihmisiä auttanut tärkeää työtä tekevä i diootteihin turhautunut ihminen. Saan työstäni jatkuvasti paljon hyvää palautetta koska autan ihmisiä niin merkittävästi. Päähän ei oo noussut. Turhautunut kyllä olen ihmisten ymmärtämättömyyteen. Olisi helpompi selittää jos kertoisin mitä teen mutta en halua tehdä sitä tässä.

Vierailija
7/26 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä yleistä.

Arvaile mitä haluat. Erittäin monia ihmisiä auttanut tärkeää työtä tekevä i diootteihin turhautunut ihminen. Saan työstäni jatkuvasti paljon hyvää palautetta koska autan ihmisiä niin merkittävästi. Päähän ei oo noussut. Turhautunut kyllä olen ihmisten ymmärtämättömyyteen. Olisi helpompi selittää jos kertoisin mitä teen mutta en halua tehdä sitä tässä.

Ja sitten vapaa-aikasi pädet täällä netissä? Juuri tätä tarkoitan. Että kärppänä syöksytään haukkumaan ja huokailemaan, vaikkei edes ole luettu kunnolla.

Tehkää SELKEÄMMÄT SYSTEEMIT niin ei tarvitse turhautua.

Vierailija
8/26 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä yleistä.

Ja sitten vapaa-aikasi pädet täällä netissä? Juuri tätä tarkoitan. Että kärppänä syöksytään haukkumaan ja huokailemaan, vaikkei edes ole luettu kunnolla.

Tehkää SELKEÄMMÄT SYSTEEMIT niin ei tarvitse turhautua.

:D :D kiitos tästä totaalisesta repeämisestä :D

Vierailija
9/26 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska suuri osa heidän kohtaamistaan ihmisistä on. Itseänikin on jokusen kerran ketuttanut suunnattomasti olla se potlas, jota "pidetään idioottina", mutta itsekin terveydenhuollossa työskentelevänä ja kaikenlaista hiihtäjää nähneenä ymmärrän yskän.

Vierailija
10/26 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jatkuvasti  A) saa asiakkailta palautetta että systeemi on vaikeaselkoinen ja että B) kaikki muut tuntuu idiooteilta, niin kyllä kannattaisi katsoa peiliin. Siellä se syy on sekavuuteen ja sosiaalisiin törmäyksiin.

Ja minä en puhu terveydenhuollon "ammattilaisista" töissä, vaan vapaalla. MIKSI he tulevat tuolla kummallisella asenteella vertaistukiryhmään??? Siellä ollaan vertaisia, ei asiakasta palvelemassa. Ei tarvitse edes kommentoida.

Viimeksi minä sain lakanan verran ohjeita laboratoriossa käyntiin, vaikka olin juuri kirjoittanut, että olin jo käynyt siellä edellisellä viikolla, eikä minulla edes ollut ollut ongelmia. Vastasin kysymykseen siis.

Silti se sellainen alentuva paasausmoodi kytkeytyy päälle, vaikka en a) kysynyt mitään ja b) olin jo selkeästi kirjoittanut, että olin jo käynyt siellä.

MIKSI? Miksei voi a) rauhassa edes lukea mitä toinnen kirjoittaa tai b) olla neuvomatta ihan jokaikistä.

Tämä nimittäin tapppaa sen kaiken keskustelun.

Vierailija
11/26 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä päästä yli yksittäistapauksesta. Ymmärrän että sua harmittaa olla vertaistukiryhmässä, mutta asian harmittelu haittaa elämääsi.

Vierailija
12/26 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidat itse olla. Ei terv. huollon ammattilainen vaan id iootti. Sähän et missään vertaisryhmässä muuten olisikaan.

Vertaistukiryhmiä on todella monenlaisia.

Ja ymmärrän tuon aloituksen. Itse olen töissä paljon lasten kanssa. Huomaan kadullakin neuvovani aikuisille tietä, selittäen suojatit yms. Niin kuin lapsille. Siitä vain tulee automaatio ja kyllä se minua nolottaa.

Vierailija
13/26 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei ainakaan ole koskaan kohdeltu idioottina, ei koskaan!

Vierailija
14/26 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos jatkuvasti  A) saa asiakkailta palautetta että systeemi on vaikeaselkoinen ja että B) kaikki muut tuntuu idiooteilta, niin kyllä kannattaisi katsoa peiliin. Siellä se syy on sekavuuteen ja sosiaalisiin törmäyksiin.

Ja minä en puhu terveydenhuollon "ammattilaisista" töissä, vaan vapaalla. MIKSI he tulevat tuolla kummallisella asenteella vertaistukiryhmään??? Siellä ollaan vertaisia, ei asiakasta palvelemassa. Ei tarvitse edes kommentoida.

Viimeksi minä sain lakanan verran ohjeita laboratoriossa käyntiin, vaikka olin juuri kirjoittanut, että olin jo käynyt siellä edellisellä viikolla, eikä minulla edes ollut ollut ongelmia. Vastasin kysymykseen siis.

Silti se sellainen alentuva paasausmoodi kytkeytyy päälle, vaikka en a) kysynyt mitään ja b) olin jo selkeästi kirjoittanut, että olin jo käynyt siellä.

MIKSI? Miksei voi a) rauhassa edes lukea mitä toinnen kirjoittaa tai b) olla neuvomatta ihan jokaikistä.

Tämä nimittäin tapppaa sen kaiken keskustelun.

Niiden on vaikea vaihtaa roolia. Kiertävät vaikeita asioita tuolla. Itse en ole sen alan ammattilainen, mutta puhun mielelläni juuri tuollaisista asioista ennen kuin pystyn avautumaan.

Vierailija
15/26 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko kyse ryhmän ohjaajasta vai ryhmässä mukana olevasta henkilöstä?

Vierailija
16/26 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vertaisryhmistä en tiedä.

Jotkut ihmisethän on idiootteja, kun vastustavat rokotuksia, "hoitavat" syöpää ruokavaliolla jne.

Toki holhoamista on paljon, ja lääkkeiden haittavaikutusten ylikorostamista, etenkin nuorilla lääkäreillä.

Vierailija
17/26 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä kiehuin ja tunsin itseäni pidettävän vähä-älyisenä, kun soitin terveysasemalle kertoen, että peräaukosta valuu kovasti verta ja minulle naurahdettiin, että oletko varma, etteivät kuukautiset vain alkaneet. Myöhemmin kouluttauduin itse alalle ja olen nähnyt hätääntyneillä potilailla mm. "epäilyttäviä luomia" jotka osoittautuvat tussin jäljeksi ynnä muuta, joten olen alkanut ymmärtää.

Vierailija
18/26 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis onko kyse ryhmän ohjaajasta vai ryhmässä mukana olevasta henkilöstä?

Ei ole ryhmän ylläpitäjä, vaan ihan rivijäsen.

Ja nyt vaan keitti yli, kun vastasin ihan toisen keskustelijan kysymykseen ja tämä besserwisser ryntäsi siihen neuvomaan minua. Loputtomiin ja loputtomiin ja loputtomiin. Ei siis edes millään lopettanut sitä neuvomistaan, vaikka kerroin, että hei minä kävin siellä labrassa jo, en ole kysynyt mitään, kaikki on minulle selvää, olet käsittänyt väärin. Ei, hän siihen jakoi pitkät litaniat linkkejä (jotka ei mitenkään liittyneet minuun) ja sitten lopulta hyvin loukkaantuneena huokasi, että "kyllä sinä mielestäni kysyit ja että tänkö siitä saa kun yrittää vertaistukea antaa, kyynel".

Vierailija
19/26 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin

Vierailija
20/26 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen ainoan kerran kun päivystyksen portinvartija käyttäytyi asiattomasti, tein hänestä valituksen johtavalle lääkärille ja hänet siirrettiin muihin tehtäviin. Ei minulla ollut tarvetta yleistää, että kaikki ovat mänttejä.

Suurin osa ihmisistä on keskiälyisiä tai fiksumpia. Alle puolet on niitä vajaita, joille ei mikään mene perille. Noin 20% asiakaskunnasta aiheuttaa noin 80% ongelmista, joiden hoitamiseen taas menee 80% työajasta. Näinhän se on joka alalla.

Ap:n uskottavuus on jokseenkin nolla, kun ensinnäkin käyt jossain vertaisryhmässä eli olet sekaisin ja toisekseen käyttäydyt kuten nyt täällä. Toki nyt tällainen keskiälyinenkin tajuaa, että sinä olet itse suurin ongelmasi, ei kukaan muu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kolme