G: Mitä mieltä olet perheestä, joka ostaa siivous/lastenhoitoapua?
Kiireisiä, pullamössösukupolvea, laiskoja, korkealla elintasolla eläviä, ei mitään?
Kommentit (10)
Ovat fiksuja! Mikään ei ole niin surullista kuin se, että kaikki pitää jonkun ihme päähänpinttymän takia tehdä hampaat irvessä itse.
Sellaiset perheet työllistävät ihmisiä, joten oikein hyvä ratkaisu, kun on varaa siihen. Minäkin voisin harkita siivouspalvelua, mutta vielä yritän sinnitellä itse. Vierastan ajatusta että vieras ihminen puunaisi kotiani. Mutta siihen varmaan tottuu.
itselläni on täyspäiväinen yritys, viikon vanha vauva ja kolme muuta lasta ja yli 200 neliöinen okt, mies töissä aamusta iltaan joten en vaan näe vaihtoehtoja jos ei haluta paskassa asua. Apuvoimia kun ei ole ja hoidan itse kaikki lapset.
[quote author="Vierailija" time="19.02.2013 klo 09:26"]
Fiksu perhe. Tuohan on sijoitus oman perheen elintasoon ja hyvinvointiin. Ei kaikilla ole " omaa elämää vailla olevia isovanhempia" joita hyväksikäytetään estoitta lastenhoito ja siivousapuna.
[/quote]
Aivan samaa mieltä olen. Perhe ei tietenkään pienituloinen joten käyttävät fiksusti rahaa.
[quote author="Vierailija" time="19.02.2013 klo 09:26"]
Fiksu perhe. Tuohan on sijoitus oman perheen elintasoon ja hyvinvointiin. Ei kaikilla ole " omaa elämää vailla olevia isovanhempia" joita hyväksikäytetään estoitta lastenhoito ja siivousapuna.
[/quote]
Onko sinusta tarjotun avun vastaanottaminen hyväksikäyttöä?
Aika moni perhe ostaa lastenhoitoapua, jota kutsutaan päivähoidoksi. Lisäksi joillakin on vielä toisia vaativampi työ ja vähän tukiverkkoja, joten joillakin voi olla lisätarvetta avulle, jota ei ole saatavissa muuten kuin ostamalla.
Mitäpä tuosta ajattelisi, enpä ole ajatellut mitään.
Minäkin pidän fiksuna perheenä. On järkevää ostaa ne palvelut, mitä ei itse ehdi tehdä. Aikaa jää enemmän perheelle eikä tarvitse käyttää sitä vapaa-aikaa siivoukseen.
Minäkin ostaisin, jos vain olisi rahaa.
Mun mielestä lastenhoitoavun ostaminen on eri asia kuin siivouksen ostaminen. Molemmat on kuitenkin hyvä asia, kannatan! Ainoastaan siinä ääritapauksessa voi olla kyseenalaista, jos kaikki perhe-elämässä järjestelmällisesti ulkoistetaan vanhempien kiireiden vuoksi ja jos ne kiireet on kuitenkin vain valintakysymyksiä, esim. omat harrastukset ja joissain tapauksissa työkiireetkin. Ja itseasiassa onhan silloinkin toki parempi että sitä huoltoa edes ostetaan kuin että jätettäisiin kokonaan heitteille asiat ja lapset. Mutta melkein kaikissa tapauksissa kannatan lämpimästi, jos vain suinkin on varaa, työllistämisvaikutuksen ja oman ajan säästön vuoksi.
Jos mulla joskus on rahaa, niin ulkoistan noiden mainittujen lisäksi vielä koirien hoidonkin ainakin päivän ajaksi johonkin koirapäiväkotiin tai palkkaan dogsitterin ulkoiluttamaan niitä, palkkaan puutarhurin hoitamaan pihaa ja maksan vielä naapurin isännälle pihan auraamisestakin. Niin ja jonkun stylistin ja sisustussuunnittelijan voisin kans palkata.
Fiksuja. Elämänhallintaa osoittavia.
Kaikkeen ei tarvitse venyä, jos vaan rahaa riittää, niin erilaisia palveluja voi ja kannattaa ostaa.Meidän arjen pelastaa viikkosiivooja ja palkattu lastenhoitaja, joka hakee lapset ja ruokkii ne.