Voiko luomien ilmaantumista estää jotenkin?
Iän myötä minulle on alkanut tulla yhä enemmän ja enemmän luomia. Ne tulevat lähinnä hartioille ja käsivarsiin. Siitä huolimatta että olen aina suojannut nämä alueet auringolta.
Miten näiden tulemisen voi estää, ja miten näitä voi edullisesti poistaa, ilman että luomesta jää ruma arpi?
Kommentit (21)
Kiitos vastauksesta. Paljonko plastiikkakirurgi maksoi? Minulla on myös kasvoihin tullut kaksi ihonväristä luomea, jotka tulivat ekassa raskaudessa ja kasvoivat toisessa aika rumiksi. Pelottaa että näistä jää rumat arvet kasvoihin jos ne poistetaan, ovat nimittäin tosi lähellä silmää. Mutta oliko näin että sinulle, 2, ei ole jäänyt häiritseviä arpia?
ap
Minua ärsyttää myöskin jatkuva luomien lisääntyminen, ja olen vasta 25-vuotias. Pelkään tekeväni jonkun vastakkaisen Michael Jackson-muunnoksen, kun muutun vaaleasta tummaihoiseksi luomien peittäessä ihoni O___O
Viimeisin on ilmestynyt silmänalusalueen reunamille, ensimmäiset 2 viikoa yritin pyyhkiä sitkeää "roskaa" pois, ennen kuin tajusin sen olevan minimaalinen luomi. Jo pelkästään kasvojeni alueella on n. 25 pientä tummaa luomea... Puhumattakaan käsivarsistani.. Huokaus.
Onko noloa jos on paljon lumia?Ku mulle tulee niitä koko ajan lisää olen koittanut estää sen.Ja sit ku ne on sellasis paikois nii ei uskalla esim kesällä kää käyttää mitää lyhyitä sortseja.Ku mua nolottaa ku niitä on nii paljon.
[quote author="Vierailija" time="19.02.2013 klo 19:37"]Kiitos vastauksesta. Paljonko plastiikkakirurgi maksoi? Minulla on myös kasvoihin tullut kaksi ihonväristä luomea, jotka tulivat ekassa raskaudessa ja kasvoivat toisessa aika rumiksi. Pelottaa että näistä jää rumat arvet kasvoihin jos ne poistetaan, ovat nimittäin tosi lähellä silmää. Mutta oliko näin että sinulle, 2, ei ole jäänyt häiritseviä arpia?
ap
[/quote]
itse olen pohtinut poistattavani laserilla (googlaa) en vaan ole vielä raaskisi lopettaa imetystä. En tiedä onko imetys lääketieteellisesti este, mutta itse en halua.
[quote author="Vierailija" time="19.02.2013 klo 19:34"]Iän myötä niitä tulee, ei mahda mitään. Itse olen poistattanut vain kasvoista ja sitten sellaisista paikoista, joita vaatteet hankaavat. Kasvojen kohdalla olen suosinut plastiikkakirurgia, muiden lumien kanssa ei niin väliä kun en arpia kammoa.
Plastiikkakirurgi ei ole edullinen, mutta jos et halua rumia arpia, niin en oikein näe vaihtoehtoja.
[/quote]Multa otettiin kunnallisesti iso luomi naamasta pois polttamalla laserilla. Ei jäänyt jälkeäkään. Eikä maksanut kuin n. 27 e.
No luomien häpeäminen jaloissa on naurettavaa! Päänahassa kampaajalla käynnin jne takia minusta on inhottavaa ja kasvoissa ymmärrän myös kosmeettisen syyn, vaikka muuten en itse esim juuri koskaan meikkaa tai muuten ole ns turhamainen
-6
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 08:40"][quote author="Vierailija" time="19.02.2013 klo 19:37"]Kiitos vastauksesta. Paljonko plastiikkakirurgi maksoi? Minulla on myös kasvoihin tullut kaksi ihonväristä luomea, jotka tulivat ekassa raskaudessa ja kasvoivat toisessa aika rumiksi. Pelottaa että näistä jää rumat arvet kasvoihin jos ne poistetaan, ovat nimittäin tosi lähellä silmää. Mutta oliko näin että sinulle, 2, ei ole jäänyt häiritseviä arpia?
ap
[/quote]
itse olen pohtinut poistattavani laserilla (googlaa) en vaan ole vielä raaskisi lopettaa imetystä. En tiedä onko imetys lääketieteellisesti este, mutta itse en halua.
[/quote]Miksi imetys haittaisi laserilla poistoa?
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 08:42"][quote author="Vierailija" time="19.02.2013 klo 19:34"]Iän myötä niitä tulee, ei mahda mitään. Itse olen poistattanut vain kasvoista ja sitten sellaisista paikoista, joita vaatteet hankaavat. Kasvojen kohdalla olen suosinut plastiikkakirurgia, muiden lumien kanssa ei niin väliä kun en arpia kammoa.
Plastiikkakirurgi ei ole edullinen, mutta jos et halua rumia arpia, niin en oikein näe vaihtoehtoja.
[/quote]Multa otettiin kunnallisesti iso luomi naamasta pois polttamalla laserilla. Ei jäänyt jälkeäkään. Eikä maksanut kuin n. 27 e.
[/quote]
oho olipa edullista! Millä perusteella sait lähetteen? Pelkkä kosmeettinen haitta? Itse olen katsonut yksityisen hintoja ja pohtinut, että olisi sen arvoista koska olisivat sitten pois loppuelämän. Tosin uusia minulle tulee silloin tällöin, mutta voihan nekin poistaa sitten aikanaan. Muuten en juuri käytä rahaa kauneudenhoitoon.
-6
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 08:43"][quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 08:40"][quote author="Vierailija" time="19.02.2013 klo 19:37"]Kiitos vastauksesta. Paljonko plastiikkakirurgi maksoi? Minulla on myös kasvoihin tullut kaksi ihonväristä luomea, jotka tulivat ekassa raskaudessa ja kasvoivat toisessa aika rumiksi. Pelottaa että näistä jää rumat arvet kasvoihin jos ne poistetaan, ovat nimittäin tosi lähellä silmää. Mutta oliko näin että sinulle, 2, ei ole jäänyt häiritseviä arpia?
ap
[/quote]
[/quote]
En tiedä. Onko sinulla varma tieto ettei haittaa? oletko pätevä arvioimaan asiaa? Ihan vilpitön kysymys.
-6
LÄhetteen saa jos luomi häiritsee ihan vaan ulkonäöllisestikin. Eli lääkäri pitää vakuuttaa että se häiritsee sun mieltä. Eli pelkän polimaksun maksoi 27 e. Nyt menen poistattamaan selästä ja se tulee maksamaan 0-11e kunnallisesti ihan terveyskeskuksessa. Siitä ehkä jää hetkeksi jälki.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 08:40"][quote author="Vierailija" time="19.02.2013 klo 19:37"]Kiitos vastauksesta. Paljonko plastiikkakirurgi maksoi? Minulla on myös kasvoihin tullut kaksi ihonväristä luomea, jotka tulivat ekassa raskaudessa ja kasvoivat toisessa aika rumiksi. Pelottaa että näistä jää rumat arvet kasvoihin jos ne poistetaan, ovat nimittäin tosi lähellä silmää. Mutta oliko näin että sinulle, 2, ei ole jäänyt häiritseviä arpia?
ap
[/quote]
[/quote]
Miten imetys voisi olla este laserleikkaukseen? Outo ajatuskin.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 08:46"][quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 08:43"][quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 08:40"][quote author="Vierailija" time="19.02.2013 klo 19:37"]Kiitos vastauksesta. Paljonko plastiikkakirurgi maksoi? Minulla on myös kasvoihin tullut kaksi ihonväristä luomea, jotka tulivat ekassa raskaudessa ja kasvoivat toisessa aika rumiksi. Pelottaa että näistä jää rumat arvet kasvoihin jos ne poistetaan, ovat nimittäin tosi lähellä silmää. Mutta oliko näin että sinulle, 2, ei ole jäänyt häiritseviä arpia?
ap
[/quote]
[/quote]
En tiedä. Onko sinulla varma tieto ettei haittaa? oletko pätevä arvioimaan asiaa? Ihan vilpitön kysymys.
-6
[/quote]itsellä ei tullut imetysaikana mieleenkään että mitä se olisi haitannut. Miten se haittaisi enemmän kuin hiusten harjaaminen? Hiuksia ei toki saa värjätä imetysaikana mutta miksi luomia ei vois poistaa laserilla? Toki voit varmistaa lääkäriltä.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 08:46"][quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 08:43"][quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 08:40"][quote author="Vierailija" time="19.02.2013 klo 19:37"]Kiitos vastauksesta. Paljonko plastiikkakirurgi maksoi? Minulla on myös kasvoihin tullut kaksi ihonväristä luomea, jotka tulivat ekassa raskaudessa ja kasvoivat toisessa aika rumiksi. Pelottaa että näistä jää rumat arvet kasvoihin jos ne poistetaan, ovat nimittäin tosi lähellä silmää. Mutta oliko näin että sinulle, 2, ei ole jäänyt häiritseviä arpia?
ap
[/quote]
[/quote]
-6
[/quote]
Mikä mekanismi voisi olla että haittaisi? Meneekö laser maitoon? ;-) Outo olet.
[/quote]itsellä ei tullut imetysaikana mieleenkään että mitä se olisi haitannut. Miten se haittaisi enemmän kuin hiusten harjaaminen? Hiuksia ei toki saa värjätä imetysaikana mutta miksi luomia ei vois poistaa laserilla? Toki voit varmistaa lääkäriltä.
[/quote] MIKSI HIUKSIA EI SAISI VÄRJÄTÄ IMETYSAIKANA ???????? :O
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 08:58"]
[/quote]itsellä ei tullut imetysaikana mieleenkään että mitä se olisi haitannut. Miten se haittaisi enemmän kuin hiusten harjaaminen? Hiuksia ei toki saa värjätä imetysaikana mutta miksi luomia ei vois poistaa laserilla? Toki voit varmistaa lääkäriltä. [/quote] MIKSI HIUKSIA EI SAISI VÄRJÄTÄ IMETYSAIKANA ???????? :O
[/quote]
Ei suositella, koska hiusväreissä on järkyttävä määrä kemikaaleja, eikä ihan vaarattomia sellaisia. Sieltä ne päänahan kautta menee verenkiertoon ja samalla herkkä sikiö saa osansa.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 09:05"][quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 08:58"]
[/quote]itsellä ei tullut imetysaikana mieleenkään että mitä se olisi haitannut. Miten se haittaisi enemmän kuin hiusten harjaaminen? Hiuksia ei toki saa värjätä imetysaikana mutta miksi luomia ei vois poistaa laserilla? Toki voit varmistaa lääkäriltä. [/quote] MIKSI HIUKSIA EI SAISI VÄRJÄTÄ IMETYSAIKANA ???????? :O
[/quote]
Ei suositella, koska hiusväreissä on järkyttävä määrä kemikaaleja, eikä ihan vaarattomia sellaisia. Sieltä ne päänahan kautta menee verenkiertoon ja samalla herkkä sikiö saa osansa.
[/quote]
Kuka imettää sikiötä?
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 08:58"]
[/quote] MIKSI HIUKSIA EI SAISI VÄRJÄTÄ IMETYSAIKANA ???????? :O
[/quote]Et vissiin paljoa seuraa näitä asioita. Hiusvärit menee päänahan kautta verenkiertoon ja siten myös rintamaitoon.
Itse olen huomannut, että luomia ilmestyy enemmän jos iho on todella kuiva. En sitten tiedä onko tällä mitään tekemistä asian kanssa..
Hahaa, ajatuskatko.. ajattelin raskausaikaa :D
Mutta joo, meneehän nuo maidonkin mukana. Taidan mennä takaisin nukkumaan. M
Iän myötä niitä tulee, ei mahda mitään. Itse olen poistattanut vain kasvoista ja sitten sellaisista paikoista, joita vaatteet hankaavat. Kasvojen kohdalla olen suosinut plastiikkakirurgia, muiden lumien kanssa ei niin väliä kun en arpia kammoa.