Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten uskoon tullaan? Miten sinä tulit uskoon?

Vierailija
28.02.2019 |

Sinä, joka uskot Jumalaan tai johonkin muuhun, miten uskoontulosi tapahtui? En tunne ketään uskoontullutta, vain muutaman sellaisen uskovaisen, jotka saaneet uskonsa äidinmaidosta ja lapsuuden perheestään.
Asia kiinnostaa minua. Tunnen olevani kateellinen ihmisille, joilla on selkeä ja horjumaton vastaus kysymykseen ”mihin uskot” ja ”mistä saat vaikeuksissa voimaa ja turvaa”?
Voiko kuka vaan tulla uskoon? Mitä se vaatii?

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos se mitään lohduttaa niin joskus närästää ihan tällaista äidinmaidosta uskonsa saanutta kun joku vapaan suunnan hurmoshenkinen tulee tenttaamaan "koska tulit uskoon!? koska täytyit pyhällä hengellä??!!" ja jolle ei oikein meinaa kelvata vastaus että no vaikea määritellä uskoontulon hetken kun en koe koskaan ollut olevani poissa uskosta.

No, älä mene niihin vapaisiin äärikarismaattisiin piireihin, siellä on sairastuttava ilmapiiri, koska heillä on siellä väärä henki ja oppi.

One Way on paras tietämäni seurakunta, siellä ollaan rauhallisia eikä ahdistella ihmisiä ja kynnys on matala - ihan kaikki ovat tervetulleita.

En menekään mutta tapaan heitä muissa tilaisuuksissa ja en minä ainakaan käännä selkääni heille jos tulevat juttelemaan. Minulla on useampi hyvä hellariystävä vaikka olenkin ihan luterilaistaustainen itse.

Näkemyseroistamme huolimatta suurin osa tajuaa että meidän kristityjen kannattaa yrittää vetää samaa köyttä koska niin monelle muulle se olisi mannaa että pienet lahkot nahistelevat keskenään.

Vierailija
42/53 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puukkoa kyrp..än, jonka jälkeen olin pesunkestävä mùslimi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että uskoo Jumalan olemassa oloon ei tee ihmisestä uskovaista,usko tulee kuulemisesta ja kuuleminen Jumalan sanasta,ihmisen täytyy uudesti syntyä Jeesuksessa,

Vierailija
44/53 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiinnostaisi tietää, että miksi näissä uskoontuloasioissa puhutaan aina juuri kristinuskosta?

Vaikka minä kyllä tiedän vastauksen - ei meille täällä lapsesta asti opeteta is-lamia, hindulaisuutta tai buddhalaisten oppeja - mutta kiinnostaisi kuulla teidän ajatuksianne, että miksi ette ole rukoilleet muiden uskontojen jumalia, vaan oletatte automaattisesti että sen on oltava Jeesus.

Vierailija
45/53 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamattua lukemalla, vaikka ei siitä aluksi mitään ymmärrä. Pikkuhiljaa alat käsittämään sanomaa. Jossain vaiheessa Pyhä henki tulee opastamaan sinua. Rukous ilman nukkumaan menoakin auttaa ja se tulee kuulluksi 100 varmasti.

Vierailija
46/53 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua kiinnostaisi tietää, että miksi näissä uskoontuloasioissa puhutaan aina juuri kristinuskosta?

Vaikka minä kyllä tiedän vastauksen - ei meille täällä lapsesta asti opeteta is-lamia, hindulaisuutta tai buddhalaisten oppeja - mutta kiinnostaisi kuulla teidän ajatuksianne, että miksi ette ole rukoilleet muiden uskontojen jumalia, vaan oletatte automaattisesti että sen on oltava Jeesus.

Siksi koska kristinusko perustuu raamattuun: Minä olen Herra sinun Jumalasi,älä pidä muita Jumalia,! Voiko sen selvemmin sanoa ?

Vierailija
47/53 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos asiallisista vastauksista. Luin ne kaikki ajatuksella läpi ja sain paljon pohdittavaa ja kylllä myös vastauksiakin ( joku muu aiemmin kyseenalaisti tätä, en ollut minä).

Kiitos myös linkeistä, joita jaoitte.

Ap

Vierailija
48/53 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muissa uskoissa ei puhuta uskoontulemisesta vaan esim. allahille antaumisesta, valaistumisesta tai jotain muuta.

Uskoon tuleminen siis liitetään siihen, että jollain lailla tullaan vakuuttuneeksi nimenomaan Jeesuksesta henkilökohtaisesti. Ei enää pidetä vain totena tai aletaan jotenkin kummasti yhtäkkiä uskoa, vaan Jeesus itse antaa uskon antamalla Pyhän Henkensä ihmisen sisimpään. Silloin ihminen syntyy Jumalan lapseksi Jumalan perheeseen. 

Vierailija
49/53 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on jeesus usko huviksesi. Hän antoi meille kristityille "länsimaat/eurooppa" paremman elämän. Ottaen huomioon, että maa on lusiferin hallussa.  Tukee ja puolustaa meitä. Nyt luopumus on vauhdillaan ja kärsimys on alkamassa myös meillä.

Vierailija
50/53 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

miksi suurin osa ihmisistä tulee juuri siihen uskoon mikä heidän vänhemmillaan, lähipiirillään ja ympäristöllään on? Mikä niistä on se oikea kun kaikille se oman lähiympäristön uskonto on ainoa oikea?

Uskoon kuuluu yhteys myös muihin, siksi on helpompi valita sama usko kuin läheisillä.

Oikeasta uskosta en osaa sanoa, mutta sopivin varmaan valitaan. Ehkä Jumala ei valitse kansaa, vaan kansa valitsee Jumalan.

Kristinusko ja siitä siitä suomalainen ja luterilainen uskonto on minusta hyvä valinta.

Minä kasvoin uskooon hitaasti, enkä vieläkään kaikkea usko. Silti koen messun ja virsien laulamisen rentouttavana ja turvallisena.

Vierailija
51/53 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siunausta ja löytämisen iloa ap:lle ja muille etsijöille!

Kannattaa turvata Jeesukseen!

Vierailija
52/53 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa on yksi video aiheesta

Vierailija
53/53 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tulin uskoon rukoilemalla Jumalaa, että hän antaisi minulle uskon. Tai jotain sen suuntaista. Minulla oli halu tulla uskoon ja luin raamattuakin, mutta se ei jotenkin auennut minulle enkä pystynyt uskomaan niitä juttuja. Kun olin rukoillut, ei tapahtunut mitään sen ihmeellisempää enkä muista tunteneeni mitään. Mutta sain sen uskon ja siitä asti se on minulla ollut. 

Suhteeni Jumalaan on tässä aikojen saatossa vaihdellut. Välillä on oltu tiiviissä ja läheisissä väleissä, välillä on ollut enemmän etäisyyttä. Ei niin että Jumala olisi hylännyt minut, mutta en ole antanut hänelle aikaani. Tiedän kuitenkin ettei hän minua hylkää. Enkä minä menetä uskoani vaikka tekisin mitä, koska se usko mikä minulla on, on Jumalalta. Hän on sen minulle antanut eikä hän ota sitä minulta pois.

Hyvä, että olet säilyttänyt jonkinlaisen uskon, mutta se ei vielä auta - Jumala ja Jeesus haluaa sinut kokonaan, koska Hän rakastaa sinua niin paljon ja Hän rakastaa meitä kaikkia niin paljon. Jumalahan on Rakkaus itse.

Mietippä sitä, että mitä menetät, jos annat itsesi kokonaan Hänelle??

Et todellakaan menetä mitään, vaan saat kaikkea hyvää ja siunausta tilalle, Hän auttaa voimakkaasti myös vaikeina aikoina -  niitäkin elämässä riittää samoin kuin jumalattomillakin, mutta Jumala tasoittaa uskovaisen polun ja auttaa niissä kaikissa vaikeuksissa, toisin kun jumalaton saa yksin tuskailla myrskyissään.

Olen ollut jo 33 vuotta uskossa ja mennyt vähän samantyylistä latua välillä, kuin sinäkin - en ole aina täysillä uskaltanut antautua Hänelle ihan kokonaan. Kun sen sitten tein kahdeksan vuotta sitten, en ole katunut päivääkään, se vaan harmittaa, etten ole aiemmin luottanut häneen 100 %, kuten nyt teen.

Kyllä se ”jonkinlainenkin usko” Jeesukseen auttaa - nimittäin pelastaa joutumasta kadotukseen. ”Jokainen joka huutaa avuksi Herran nimeä pelastuu”.

Muuten samaa mieltä kanssasi, puhut ihan asiaa pyhityksestä, joka on eteenpäin menevää Kristuksen kaltaiseksi tulemista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kaksi