Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Herkkä ihminen?

Vierailija
19.02.2013 |

Mieheni väittää olevansa herkkä, minusta hän on vain rasittavan itsekeskeinen.

Kumpi on oikeassa vai onko minulla väärä käsitys herkkyydestä?

Esim. mies ostaa uuden paidan ja kysyy mitä mieltä olen siitä, mielestäni se on vanhan papan paita ja sanon, mies vetää herneen nenään, herkkyyttä hänen mielestään, huono maku minun mielestäni, kuka sitten voi rehellisesti sanoa jos ei oma puoliso?

Koska minä en miehen mielestä ole herkkä minulle voi sanoa että perseeni on leveä, totta niin voi sanoa koska perseeni on leveä, mutta minusta se ei ole herkän ihmisen puhetta vaan ilkeilyä.

Miehen isä kuolee, 10v ja 8v lasten pappa, joka on lapsia eläkkeellä ollessaan hoitanut 1-4pv viikossa ennen kun nämä menivät kouluun, ja usein vielä koulun jälkeen lähes kuolemaansa saakka, mies kieltää/ei ymmärrä lapsien surun/a koska on kyse hänen isästään, eivätkä lapset ole papalle läheisiä tai pappa heille. HÄh?

Itse väitän olevani herkempi, tunnistan toisen ihmisen pahan olon, osaan puhua ja lohduttaa olla toisen ihmisen lähellä silloinkin kun se on vaikeaa toisen ihmisen pahan olon tai vaikean elämän tilanteen vuoksi, näistä tilanteista omasta mielestään herkkä mieheni pakenee. Täytyy myöntää että osaan olla myös helvatun paljon vittumaisempi, tietoisesti, kuin töksäyttelevä "herkkä" mieheni.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
19.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2013 klo 01:15"]

Mieheni väittää olevansa herkkä, minusta hän on vain rasittavan itsekeskeinen.

Kumpi on oikeassa vai onko minulla väärä käsitys herkkyydestä?

Esim. mies ostaa uuden paidan ja kysyy mitä mieltä olen siitä, mielestäni se on vanhan papan paita ja sanon, mies vetää herneen nenään, herkkyyttä hänen mielestään, huono maku minun mielestäni, kuka sitten voi rehellisesti sanoa jos ei oma puoliso?

Koska minä en miehen mielestä ole herkkä minulle voi sanoa että perseeni on leveä, totta niin voi sanoa koska perseeni on leveä, mutta minusta se ei ole herkän ihmisen puhetta vaan ilkeilyä.

Miehen isä kuolee, 10v ja 8v lasten pappa, joka on lapsia eläkkeellä ollessaan hoitanut 1-4pv viikossa ennen kun nämä menivät kouluun, ja usein vielä koulun jälkeen lähes kuolemaansa saakka, mies kieltää/ei ymmärrä lapsien surun/a koska on kyse hänen isästään, eivätkä lapset ole papalle läheisiä tai pappa heille. HÄh?

Itse väitän olevani herkempi, tunnistan toisen ihmisen pahan olon, osaan puhua ja lohduttaa olla toisen ihmisen lähellä silloinkin kun se on vaikeaa toisen ihmisen pahan olon tai vaikean elämän tilanteen vuoksi, näistä tilanteista omasta mielestään herkkä mieheni pakenee. Täytyy myöntää että osaan olla myös helvatun paljon vittumaisempi, tietoisesti, kuin töksäyttelevä "herkkä" mieheni.

[/quote]

Minusta paitakommenttisi oli aika loukkaava töksäytys, ja kyllä herkkä ihminen siitä loukkaantuu, jopa vaikka olisi itse kysynyt. Itse en ikinä töksäyttäisi noin puolisolleni, koska en tahdo pahoittaa toisen mieltä. En minä ole puolisoni vaatetuomari, hän saa pukeutua juuri niin kuin tahtoo ja multa kuulee kysyessään vain kohteliaisuuksia - niitä itsekin haluan jos vaikka kysyn että näyttääkö tämä paita mulla hyvältä; en halua kuulla että ei, olet ihan liian paksu tuohon vaatteeseen tai vastaavaa vaan että joo näyttää hyvältä :) 

On muuten TOSI tavallista että herkkä ihminen ei pysty kohtaamaan toisten surua kovin hyvin. Se johtuu nimenomaan siitä herkkyydestä, herkkä liikuttuu itse liikaa sellaisen äärellä, saattaa käydä itkuiseksi ja toimintakyvyttömäksi, ja siksi kokee tarvetta paeta tilanteesta. 

Vierailija
2/4 |
19.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis ymmärtänyt herkkyyden ihan väärin, herkkyyttä on se että loukkaantuu totuudesta joka ei varsinaisesti edes ole arvostelua?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
19.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillinen empatiakyvytön pelle, jonka "herkkyys" on vain herkkyyttä vetää herneet nenään, kun hänelle sanotaan jotain poikkipuoleista. 

Vierailija
4/4 |
19.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tämä rasittava itsekeskeisyys tuli  just nyt puun takaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kahdeksan