Olemme kaikki muinaisen räjähtäneen tähden tähtipölyä
Hetken hiukkaset tanssivat ihmismuodossa, tuuli puhaltaa ja muutumme joksikin muuksi.
Kommentit (122)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sielumme myös tähtipölyä?
Ei ole. Myöskään aivomme ei ole sielumme. Pöly, atomit ja aivosolut eivät voi olla koskaan tietoisia olemassaolostaan, vaikka niitä kasattaisiin päällekkäin ja poikittain kuinka paljon tahansa ja liitettäsiin toisiinsa neuroniverkoksi. Sama pätee tietokoneisiin, voimme lisätä prosessoriin äärettömästi transistoreita, pyörittää niillä ohjelmistoja ja liittää koneita toisiinsa verkostoiksi, kokonaisuus ei sisällä mitään sellaista, että se voisi tulla tietoiseksi itsestään. Kukaan ei pysty edes keksimään teoriaa, miten se olisi mahdollista. Pystyn kyllä rakentamaan koneen, joka vaikuttaa tietoiselta ja sanoo olevansa sitä, mutta minä tiedän, että se ei tiedä olevansa olemassa. Jumala on puhaltanut meihin hengen ja antanut sielun, henkemme lähtee ruumiistamme joka on vain ajopeli, kun aikamme päättyy.
Eli Jumala muovasi ruumiimme tähtipölystä ja laittoi sielut sinne asumaan. Miksi?
Jos ymmärtäisimme sen, olisimme Jumala. Vaikka kokoamme kaiken tiedon, emme ymmärrä mitään. Ja mitä enemmän tiedämme, sitä varmempaa on usko Jumalaan. Asia on vaikea niille, jotka käpertyvät mitättömän tietomme ympärille ja kuvittelevat sen olevan kaikki.
Sehän on ihan tosiasia että ihmisen kehossa on samoja alkuaineita kuin avaruudessa. Ja samoista aineksista on ihminen lähtöisin kuin koko universumi. Mistä muustakaan? Eihän tuon asian sisäistämiseen tarvi pöllyissä olla.
Everything I.E. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Undooppi kirjoitti:
Tämän ketjun kreationistit voisivat katsoa how about peiliin?
Vau, opin jo pari uutta sanaa tämän ketjun aikana. Mielenkiintoinen ketju, ja joku vastaili tosi fiksusti kysymyksiini, joihin en oikeasti uskonut saavani vastausta.
Vau. Siis tämä oli päivän "positiivisin" sarkasmi?
Haha. Ei ollut oikeasti sarkasmia.
Sitten sanon kiitos. 😏
Opiskellut aihetta?
Niin minä näkisin.
Mä varmaan ihastuin suhun.
Vierailija kirjoitti:
Sehän on ihan tosiasia että ihmisen kehossa on samoja alkuaineita kuin avaruudessa. Ja samoista aineksista on ihminen lähtöisin kuin koko universumi. Mistä muustakaan? Eihän tuon asian sisäistämiseen tarvi pöllyissä olla.
Ei ainakaan minun perheeni alkuaineet ole olleet ihmisplaneetan ja sen galaxyn ulkopuolella eikä tule olemaan.
Tarkoitatko että olemme meteoriitista kotoisin? CERN uskovaiset tahtovat näköjään uskoa että olemme molekyyleistä jotka ovat tulleet vissiin meteoriitin mukana ihmiskuntaan ja kaikki on siitäkö luotu? Nyt on kyllä niin De Jure ja kaukaa haettuna tässä. Ihmettelen sitä miksi kaikki aiemmat albertosaurus aloitukset ollaan sensoroitu. Molekyylit.... blaa...blaa...blaa...
Vierailija kirjoitti:
Everything I.E. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Undooppi kirjoitti:
Tämän ketjun kreationistit voisivat katsoa how about peiliin?
Vau, opin jo pari uutta sanaa tämän ketjun aikana. Mielenkiintoinen ketju, ja joku vastaili tosi fiksusti kysymyksiini, joihin en oikeasti uskonut saavani vastausta.
Vau. Siis tämä oli päivän "positiivisin" sarkasmi?
Haha. Ei ollut oikeasti sarkasmia.
Sitten sanon kiitos. 😏
Opiskellut aihetta?
Niin minä näkisin.
Mä varmaan ihastuin suhun.
Tunsin jotain energiaa. Ehkä ne ei ollut perhosia koska ne ovat miltein sukupuutossa. Kiva nähdä.
Jos me ihmiset ja kaikki tässä universumissa olevat asiat ollaan samoista hiukkasista muodostuneita, niin ollaanko me kaikki jollain tavalla sama ihminen ja samaan aikaan koko universumi? Onko olemassa erilaisia hiukkasia sillä tavalla, että esim. kaksi planeettaa ovat eri hiukkasista eikä niistä voi siksi sanoa että ovat samoista hiukkasista muodostuneita? Vai ovatko ne erilaisetkin hiukkaset lopulta kuitenkin samoja?
Vierailija kirjoitti:
Jos me ihmiset ja kaikki tässä universumissa olevat asiat ollaan samoista hiukkasista muodostuneita, niin ollaanko me kaikki jollain tavalla sama ihminen ja samaan aikaan koko universumi? Onko olemassa erilaisia hiukkasia sillä tavalla, että esim. kaksi planeettaa ovat eri hiukkasista eikä niistä voi siksi sanoa että ovat samoista hiukkasista muodostuneita? Vai ovatko ne erilaisetkin hiukkaset lopulta kuitenkin samoja?
No kameli on selkärangaton. Kamelista ollaan tehty jumala joten emme voi ainakaan siitä voida olla. Ilman sotia, siis sotia ei olisi ilman kameleita.
Vierailija kirjoitti:
Ootko vielä täällä?
Juu
No mistä muusta muka? "Kauan kauan ennen ihmisiä, minä olin pilkahdus jumalan silmäkulmassa?"
14, 23, 27, 30, 36, 37 ,47, 50, 52, 59, 65, 69 sama henkilö. Kuka tietäjä mulle vastaili?
Vierailija kirjoitti:
14, 23, 27, 30, 36, 37 ,47, 50, 52, 59, 65, 69 sama henkilö. Kuka tietäjä mulle vastaili?
Anonyymi dinosaurus.
Vierailija kirjoitti:
No mistä muusta muka? "Kauan kauan ennen ihmisiä, minä olin pilkahdus jumalan silmäkulmassa?"
Elämän eliksiiristä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sielumme myös tähtipölyä?
Ei ole. Myöskään aivomme ei ole sielumme. Pöly, atomit ja aivosolut eivät voi olla koskaan tietoisia olemassaolostaan, vaikka niitä kasattaisiin päällekkäin ja poikittain kuinka paljon tahansa ja liitettäsiin toisiinsa neuroniverkoksi. Sama pätee tietokoneisiin, voimme lisätä prosessoriin äärettömästi transistoreita, pyörittää niillä ohjelmistoja ja liittää koneita toisiinsa verkostoiksi, kokonaisuus ei sisällä mitään sellaista, että se voisi tulla tietoiseksi itsestään. Kukaan ei pysty edes keksimään teoriaa, miten se olisi mahdollista. Pystyn kyllä rakentamaan koneen, joka vaikuttaa tietoiselta ja sanoo olevansa sitä, mutta minä tiedän, että se ei tiedä olevansa olemassa. Jumala on puhaltanut meihin hengen ja antanut sielun, henkemme lähtee ruumiistamme joka on vain ajopeli, kun aikamme päättyy.
Eli Jumala muovasi ruumiimme tähtipölystä ja laittoi sielut sinne asumaan. Miksi?
Jos ymmärtäisimme sen, olisimme Jumala. Vaikka kokoamme kaiken tiedon, emme ymmärrä mitään. Ja mitä enemmän tiedämme, sitä varmempaa on usko Jumalaan. Asia on vaikea niille, jotka käpertyvät mitättömän tietomme ympärille ja kuvittelevat sen olevan kaikki.
No mutta onhan sääntö-pat-riarkaatti-nykyuskonnotkin vain ihmisten kokoamia kirjakyhäelmiä, joiden ympärille ihmiset hädissään käpertyvät kuvitellen sen pelastavan heidät.
Varmasti on jotain korkeampaa, mitä ihminen tuskin pystyykään koskaan käsittämään.
“The atoms of our bodies are traceable to stars that manufactured them in their cores and exploded these enriched ingredients across our galaxy, billions of years ago. For this reason, we are biologically connected to every other living thing in the world. We are chemically connected to all molecules on Earth. And we are atomically connected to all atoms in the universe. We are not figuratively, but literally stardust.”
― Neil deGrasse Tyson
Sen tajuaminen, että Raamattu ja evoluutioteoria eivät sulje toisiaan pois on kultaakin kalliimpaa.
Kaikki ajattelu joka suoritetaan, sulkee raamatun pois kokonaan kuvioista.
Niin minä näkisin.