Mistä johtuu ,sydämmen syke korvassa?
Nytkin korva tuntuu oudolta, laitoin pumpupuikolla hydrocortisonio korvaan?
Kommentit (5)
En halua pelotella. Sulla voi olla korva vaikka vaan lukossa, mutta jos ei mene ohi tai jos pahenee, niin sitten lääkäriin.
Itsellä kävi semmoinen tapaus, että uintitreenien jälkeen alkoi kuulumaan syke korvassa. Olin samaisena iltana vielä avannossakin ja kovissa löylyissä, jossa sitten sain näköhäiriöitä toispuoleisesti, jotka menivät kylläkin ohi vartissa. Kotioloissa alkoi kuitenkin jatkuva sykkeen ääni korvassa häiritä, sillä se paheni päivien kuluessa ja lopulta kohisi oikein kunnolla.
Pääsin neurologille ja sieltä magneettikuvaan ja tietokonetomografiaan. Ja sitten sairaalaan. Kaulavaltimo oli revennyt sisäseinämästä. Lääkäri sanoi tämmöisen voivan tulla äkkinäisestä kaulan kääntöliikkeestä. Mulla ehkes myös synnynäinen kireymä ollut.
Hoitona yli vuoden kestänyt verenohennuslääkitys, jotta repeymä sai parantua rauhassa, eikä verihyytymiä päässyt muodostumaan repeymäkohtaan, jossa paha ahtauma. Siitä se sykkeen äänikin johtui, kun veri ei mahtunut kunnolla virtaamaan.
Mä kuulen sykkeen kun pidän korvatulppia. Siksi en tykkääkään niitä pitää.
Miksi sä laitoit kortisonia korvaan?
Onko sulla jotenkin vaikka korkea verenpaine? Tai oletko juuri liikkunut niin, että syke reilusti koholla?
Korva kutisi siksi laitoin kortisonia. On verenpainekin korkealla, siiihen lääkityskin.