Miehen ystävä ei pääse meille varpaijaisiin koska "muija ei päästä"
Illanistujaiset muuttuivat varpajaisiksi ja miehen ystävä poikkesi tuomaan kukkia ja onnittelukortin ja sanoi samalla ettei vielä tiedä tuleeko varpajaisiin kun muija ei päästä, koska on hänen mielestään tyhmä tapa. Illanviettoon mies kuitenin oli tulossa.
Tunti sitten soitti että tulee (kyselin että tiedän tilata ruokaa) päästi muija tai ei. Tarkoitus ei ole nauttia alkoholia.
Mulle ihan uutta että joku nainen "ei päästä" miestään ja vetoaa vielä siihen että kun ne on varpajaiset:))))
Kommentit (51)
Jos "muija" kieltää miestään menemästä jonnekin, miksi ihmeessä sitä ei saisi sanoa kavereille? Ei se ole mitään mustamaalaamista, sehän on totuus!
No ihmisiä ja perheitä on monenlaisia. Ja joillakin voi olla alkoholiongelma joka on varpajaisyhteydessä paha asia. Et voi tietää mitä taustalla on.
JA meillä mies sanoo joskus kavereille tyyliin "vaimo ei päästä" jos haluaa luistaa jostain tilanteesta pois....
Meillä mies on absolutisti (ollut koko ikänsä) ja on kyllästynyt selittelemään, miksi ei tykkää kännätä ja örveltää. ollaan sovittu, että joillekin typerille kavereileeln voi sanoa, että ei voi lähteä pikkujouluihin tai kapakkaan tms. kun en päästä. Ihan sen takia, että minun itsetunto kestää sen, että hänen junttiwt-kaverinsa luulevat, että hänellä on nipo vaimo.
[quote author="Vierailija" time="18.02.2013 klo 08:53"]
Illanistujaiset muuttuivat varpajaisiksi ja miehen ystävä poikkesi tuomaan kukkia ja onnittelukortin ja sanoi samalla ettei vielä tiedä tuleeko varpajaisiin kun muija ei päästä, koska on hänen mielestään tyhmä tapa. Illanviettoon mies kuitenin oli tulossa.
Tunti sitten soitti että tulee (kyselin että tiedän tilata ruokaa) päästi muija tai ei. Tarkoitus ei ole nauttia alkoholia.
Mulle ihan uutta että joku nainen "ei päästä" miestään ja vetoaa vielä siihen että kun ne on varpajaiset:))))
[/quote]
Mietipä kuviota. Ensin piti olla pariskuntien juhla, sitten tuli vauva (miten se noin tupsahti) ja moni nainen perui (miksi moni nainen ei halunnut tulla ap.n juhliin). Mies päättikin sitten kutsua vain miehet, eli loputkin naiset kiellettiin tulemasta.
Jotain ihmeellistä näissä juhlissa on kun jo niin moni nainen perui tulonsa. Eiväthän hekään halunneet tulla, mutta ap ei heitä hauku. Entä ne naiset, joiden tulo kiellettiin, koska juhlat muutettiinkin naispulan takia varpajaisiksi?
[qu[/quote]
Meillä mies usein kaveriporukassa vääntää minusta jonkun vitsin ja jatkaa sitten mukanolona, että "Tästä sitten puhutaan kotona." Kuinkahan moni ap:n kaltainen aina sen jälkeen levittää juttua siitä, kuinka hirveä muija sillä on.
Koko ketjun luettua tulee kyllä vaikutelma, että ap:llä on joko jotain erityistä tätä naista vastaan tai sitten jotain ylimääräistä kiinnostusta ko. miestä kohtaan. Tai molempia.
Mun on kans vaikea ymmärtää tilannetta, jossa on suunniteltu illanistujaisia ja sitten siihen täysin yllättäen syntyykin vauva. Ja koska nyt syntyi tämä yllätysvauva, soitetaan naisille, että te ette enää ole tervetulleita juhlimaan, ainoastaan miehenne on.
Voisin kuvitella, että tämän "läheisriippuvaisen" käytös ei johdu niinkään miehestään vaan ap:n ärsyttävistä juhlajärjestelyistä. Ovat hommanneet lapsenvahdit ja kaikki ja sit ap kieltää tulemasta.
Joidenkin käsityksen mukaan varpajaisia vietetään vähän samaan tyyliin ku polttareita - viinaa ja paljasta pintaa...
Tämän päivän varpajaiset = ryyppäjäiset ja strippaajat tai huorissa käyminen porukalla.
Tai sitten mies ei ensin halunnut tulla, ja oli helpompaa sanoa se "muijan" syyksi.
En ymmärrä ihmisiä, jotka tällä tavalla haukkuvat puolisoaan muille. Itsehän ovat puolisonsa valinneet samoin kuin yhdessä pysymisen. Ei lupaa hyvää suhteelle, kun toisen kunnioitus on tuota luokkaa.
Mun mies on oikea kotihiiri ja tietyille kavereille olen antanut luvan sanoa, etten päästä häntä, kun ovat kysyneet johonkin illanistujaisiin tai baariin, jos hän ei halua lähteä. Mun itsetunto ei kärsi siitä ollenkaan, jos joku luulee mua pirttihirmuksi.
[quote author="Vierailija" time="18.02.2013 klo 08:58"]
En ymmärrä ihmisiä, jotka tällä tavalla haukkuvat puolisoaan muille. Itsehän ovat puolisonsa valinneet samoin kuin yhdessä pysymisen. Ei lupaa hyvää suhteelle, kun toisen kunnioitus on tuota luokkaa.
[/quote]
Niinpä. On melko paskaa _kieltää_ aikuista ihmistä menemästä. Ei lupaa hyvää suhteelle.
Tässä tapauksessa muija ei tosiaan PÄÄSTÄ ja mistään huorista ja kaljoittelusta ei ole kyse.
Muija on ennenkin kieltänyt mieheltään polttareita yms.. Nyt kun hän ei itse pääse niin ei saisi mieskään tulla.
Alunperin siis oli tarkoitus että muutama pariskunta tulee meille viettämään iltaa mutta kun minä sain vauvan ja muutama muu naispuolinen ystäni perui tulonsa niin mies ajatteli että pyytää sitten vain miespuoliset ystävät.
ap
Järjestettiin kerran työkaverilla polttareita ja hankittiin jotain pientä rekvisiittaakin. Ei mitään noloa eikä ryyppäämistä. Ravintolassa parit oluet ja sitten jonkun luo saunomaan. Kaveri on tunnettu luotettavana henkilönä meillä töissä ja vapaa-ajalla.
Työkaverin morsian ei päästänyt sulhastaan polttareihin!! Se liitto kesti vain muutaman vuoden.
Ei nyt sovi ihan tohon AP:n tapaukseen mutta joskus se muijan kielto voi olla ihan perusteltu. Jos vaikka perheen taloudellinen tilanne on tiukka, ei ole kovin järkevää laittaa viimeisiä pennejä miehen ryyppyreissuun! Mies toki voisi HALUTA lähteä mutta joskus on oikeasti kieltäydyttävä järkisyistä.
[quote author="Vierailija" time="18.02.2013 klo 09:02"]
Niinpä. On melko paskaa _kieltää_ aikuista ihmistä menemästä. Ei lupaa hyvää suhteelle.
[/quote]
Me emme tiedä, onko häntä kielletty, me tiedämme vain, että hän on sanonut, että vaimo on kieltänyt.
Jos se on totto, niin on aika säälittävä mies (aikuinenko??), jos omat tekemiset ovat kiinni siitä, mitä puoliso kieltää tai käskee, eikä saa hoidettua suhdettaan siihen kuntoon, jossa asiat sovitaan yhdessä, eikä tarvitse ulkopuolisille marmattaa.
Että te aina uskotte.. huh huh.. Mies sanoo aina ettei muija päästä, oli syy mikä hyvänsä. niin nähty!
Kyllä tedetään että vaimo on kieltänyt.
Ja mies nyt kuitenkin on tulossa vaikka ei saanut vaimoltaan lupaa. Kyllä ne asiat aina jälkeenpäin selvittää vaikka muija valittaa koko ajan ihan kaikesta. Rahasta tässä ei myöskään ole kyse, me tarjotaan kaikki.
Tuli ekana mieleen, että ystävä ei ollut varma haluaako/jaksaako tulla ja käytti tota tekosyynä. Mä olen ehdottomasti kieltänyt miestäni - en juhlimasta - vaan käyttämästä "muijan kieltoa" tekosyynä sille, ettei "pääse".
[quote author="Vierailija" time="18.02.2013 klo 08:53"]
[/quote]
Onpa omituisimmat "varpajaiset" mistä olen kuullut. Äiti ja vauva kotona ja mies pyytää mieskavereitaan syömään?
valitettavasti noita kieltäviä muijia on paljonkin. osa miehistä tottelee, osa ei. kertoohan tuollainen käyttäytyminen heidän parisuhteestaan paljonkin.. ei se kunnossa ole.
ehkä ne varpajaiset tms ovat hauskemmat ilman tuota hirviömuijan miestä.