onkohan noista Prismassa myytävistä suksista mihinkään?
onko kukaan ostanut itselleen? eli aikuiselle siis ostaisin
Kommentit (24)
[quote author="Vierailija" time="18.02.2013 klo 10:38"]
Jos hiihdät muutaman kerran vuodessa eikä sulla ole aikomustakaan koskaan huoltaa/huollattaa suksiasi etkä vaadi niiltä mitään, niin pärjäät markettisuksillakin. Vähänkin enemmän hiihtävälle kunnolliset sukset. Merkit on joo samat marketissa ja urheiluliikkeessä ja marketin myyjä saattaa jopa testata jäykkyydenkin, mutta markettisuksissa pohja on sellaista ämpärimuovia mille on ihan turha yrittää tehdä mitään. Ei pysy pitovoiteet, ei auta luistot.
[/quote]
kyllä mun markettipeltosissa on pito pysynyt näillä kilometreillä (n.60km viime talvena, tosin n. 20 kertaa, eli kertamatkat ei kovin pitkiä. ;) ). itseasiassa viime talvisilla tämänkin talven oon pertsaa vetänyt. :D Ei ihan paras pito enää isoissa mäissä, mutta ylös pääsin.
Älytön kysymys!
Prisma ei valmista suksia. Ei ne sukset siitä parane että ostat ne yrmyliikkeestä tuplahinnalla. Myöskään minkäänlaista koulutusta ei näillä yrmyliikkeiden myyjillä yleensä ole.
Suksien valinta ja ostaminen ei onneksi ole rakettitiedettä.
Riippuu, kuinka paljon hiihdät. Itse en tuhlaisi missään nimessä itselleni, enkä lapsille moisiin rahaa. Mutta minä hiihdän todella paljon, samoin lapset.
Mutta jos vain hiihtelee silloin tällöin (eli ei hiihdä oikeasti, vaan raahustaa ladulla) prsiman sukset on ihan ok.
[quote author="Vierailija" time="18.02.2013 klo 08:26"]
onko kukaan ostanut itselleen? eli aikuiselle siis ostaisin
[/quote]
No ei todellakaan ole samat :)
Markettien sukset ovat muovipohjasuksia, joihin ei voiteet imeydy. Mieti nyt ihan järjellä, että jos saat marketista sukset satasella ja liikkeestä maksat 400 euroa, on niissä jotain eroa.
Urheiluliikkeen suksissakin on erilaisia. On harrastelijoille, vähän paremmat ja kilpasukset.
[quote author="Vierailija" time="18.02.2013 klo 09:01"]
Merkithän on pitkälti samat kuin urheiluliikkeissäkin. Ero on sit siinä, että urhailukaupassa ne valitsee sulla pituus-painosuhteeseen sopivan jäykät sukset. Saat sellaiset pridmastakin, jos osaat itse valita. Eli sun seisot molempien suksien päällä, suksen keskikohdan alla pitää pystyä liikuttamaan paperia noin puolen metrin matkalta vähintään. Kun painosi on vain toisella suksella, paperin pitää jumittua.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="19.02.2013 klo 08:33"]
Markettien sukset ovat muovipohjasuksia, joihin ei voiteet imeydy. Mieti nyt ihan järjellä, että jos saat marketista sukset satasella ja liikkeestä maksat 400 euroa, on niissä jotain eroa.
Urheiluliikkeen suksissakin on erilaisia. On harrastelijoille, vähän paremmat ja kilpasukset.
Merkithän on pitkälti samat kuin urheiluliikkeissäkin. Ero on sit siinä, että urhailukaupassa ne valitsee sulla pituus-painosuhteeseen sopivan jäykät sukset. Saat sellaiset pridmastakin, jos osaat itse valita. Eli sun seisot molempien suksien päällä, suksen keskikohdan alla pitää pystyä liikuttamaan paperia noin puolen metrin matkalta vähintään. Kun painosi on vain toisella suksella, paperin pitää jumittua.
[/quote]
[/quote]
Jaa-a... Hiihdän 20-30 kilsaa viikossa ja ihan citymarketista viisi vuotta sitten hankituilla Fischerin markettisuksilla. Ne mulle voitelee kilpahiihtoa harrastava ystävä, joka ei ikinä sanallakaan ole vihjannut, että sukset olisivat jotenkin kelvottomat tai "muovipohjasukset". Itsekään en voi suksia moittia, vaan hyvin niillä eteenpäin pääsee. Mutta toisaalta, mä en olekaan mikään hifisti. Hiihdän tuulipuvussa ja saan nautinnon siitä että pääsen luonnonhelmaan hankkimaan kunnon hien. Suksien hinta tai se, mistä ne on hankittu, on ihan sivuseikka.
No, minä hiihdän 150-200km viikossa, talven aikana 1500-2000km ja en ikinä ostaisi markettisuksia.
Minäkin voitelen ihmisten suksia, mutta en koskaan ala heille kritisoimaan, että ihan paskaa olet ostanut. Se on sitä kaveruutta, että vetelee parfiinia pohjaan, vaikka se ei imeydy halvan suksen pohjaan.
Mutta sunnuntaihiihteöijälle kelpaa kyllä mitkä tahansa. Hyvä kun edes vähän ulkoilee.
[quote author="Vierailija" time="19.02.2013 klo 08:50"]
[quote author="Vierailija" time="19.02.2013 klo 08:33"]
[/quote]
[/quote]
Jaa-a... Hiihdän 20-30 kilsaa viikossa ja ihan citymarketista viisi vuotta sitten hankituilla Fischerin markettisuksilla. Ne mulle voitelee kilpahiihtoa harrastava ystävä, joka ei ikinä sanallakaan ole vihjannut, että sukset olisivat jotenkin kelvottomat tai "muovipohjasukset". Itsekään en voi suksia moittia, vaan hyvin niillä eteenpäin pääsee. Mutta toisaalta, mä en olekaan mikään hifisti. Hiihdän tuulipuvussa ja saan nautinnon siitä että pääsen luonnonhelmaan hankkimaan kunnon hien. Suksien hinta tai se, mistä ne on hankittu, on ihan sivuseikka.
[/quote]
Kun olet hiihtänyt prisman suksilla ja sen jälkeen kunnon laadukkailla suksilla, tiedät, missä on ero.
Edes lapsille en ostaisi prisman suksipaketteja. Urheiluliikkeet myy hyviä suksipaketteja tähän aikaan vuodesta edullisesti. Osta paketti sieltä ja pohjauta ja voiteluta sukset liikkeessä. Pärjäät niillä pitkään. Keväällä poista voiteet ja laita paksusti (ei siis siklata pois)perusparafiinia suojaksi.
Kyllä varmaan yrmyliikkeen omistaja myhäilee näitä lukiessaan.
Prisman sukset ovat oikeasti täsmälleen samoja kuin yrmyliikkeissäkin. Iso ketju pystyy vaan myymään tavaraa puolta halvemmalla.
Älä maksa turhasta.
[quote author="Vierailija" time="19.02.2013 klo 09:39"]
Kyllä varmaan yrmyliikkeen omistaja myhäilee näitä lukiessaan.
Prisman sukset ovat oikeasti täsmälleen samoja kuin yrmyliikkeissäkin. Iso ketju pystyy vaan myymään tavaraa puolta halvemmalla.
Älä maksa turhasta.
[/quote]
Ei pidä paikkaansa. Mutta luule mitä luulet.
Ostin tänä talvena Prisman tarjouksesta Peltosen pitopohjasukset. Ihan hyvin niillä on hiihdellyt. Sopivan ainakin tällaiselle harrastelijalle ja sunnuntaihiihtäjälle. Hiihdän lähinnä lasten kanssa ja harvakseltaan lyhyitä lenkkejä itsekseni.
Peltosen pitopohjat mullakin. Ihan tosi hyvät, tänä vuonna paremmat kuin viime vuonna, joka oli ostovuosi. Paranee siis hiihdettäessä. Mutta yli 8 asteen pakkasella ei kulje.
mulla on voideltavat Peltoset Prismasta ja kyllä niillä on nyt kaksi talvea hiihdelty. Lasten kanssa ja ja pidempääkin lenkkiä rauhakseen.
epltosen nanogrip facilet on tosi hyvät. Ovat tarjouksessa myös hobby hallissa juuri nyt.
[/quote]
Riippuu ihan Prismasta, mutta kyllä meille on nuo jäykkyystestit tehty Primassakin. Siis myyjän toimesta.
Riippuu vähän mihin tarkoitukseen ne menee. Jos harrastelijalle/sunnuntaihiihtelijälle, Prismastakin löytyy. Jos on kyseessä hlö joka on harrastanut hiihtoa pitkään/mahdollisesti esim. nuorempana kilpaillut, en ostaisi markettisuksia vaan kunnon kilpasukset, joita saa käytettynä ja hyväkuntoisina esim. hiihtoseuroilta edullisemmin kuin liikkeistä.
Jos hiihdät muutaman kerran vuodessa eikä sulla ole aikomustakaan koskaan huoltaa/huollattaa suksiasi etkä vaadi niiltä mitään, niin pärjäät markettisuksillakin. Vähänkin enemmän hiihtävälle kunnolliset sukset. Merkit on joo samat marketissa ja urheiluliikkeessä ja marketin myyjä saattaa jopa testata jäykkyydenkin, mutta markettisuksissa pohja on sellaista ämpärimuovia mille on ihan turha yrittää tehdä mitään. Ei pysy pitovoiteet, ei auta luistot.
Onko täällä niitä laturaivo-tyyppejä? Hirmuja.
Ne Prisman sukset ovat ihan samoja kuin urheiluliikkeiden edulliset mallit. Toki urheiluliikkeissä myydään myös selvästi kalliimpia ja parempia malleja. Jos hiihtää maksimissaan pari sataa kilometriä vuodessa, niin kyllä siihen halpa suksi käy ihan hyvin, kunhan jäykkyys on oikea.
ostin jo sellaiset.Jäykkyys on yksi ja sama markettisuksussa.näin myyjä kertoili,painoakin mulla on niin paljon,ettei se paperi mihinkään hievahtanut,no ehkä niillä pystyy lapsen kanssa hiihtelemään.