Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kutsutaan kylään, mutta ei tarjota edes kahvia??????

Vierailija
28.02.2019 |

Onko tämä jotakin uutta kyläilykulttuuria vai mitä kun kaveri kutsui oma-aloitteisesti kylään, mutta siellä sitten istuttiin ilman että olisi tarjottu edes kahvia? Ei siis mitään itse änkeytymistä ohimennessä, vaan tiedossa ollut vierailu kutsuttuna.

Mitä tuollaisesta pitäisi ajatella?

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faith kirjoitti:

Monet eivät juo itse kahvia enää aamun jälkeen, niin ehkä heille ei tule edes mieleen tarjota kahvia? Kahvittelukyläily on muutenkin nykyään harvinaisempaa.

No ei käy vastauksesta ollenkaan ei elämä ole sosiaalisena olentona itsestä käsin, vaan vierasta palvellaan normaalissa taloudessa.

Vierailija
22/59 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei herranen aika kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän itse loukkaantuisin jos joku sanoisi minun kodissani että keitä kahvia! Jos ollaan minun kodissa, niin silloin on minun säännöt.

Oikeasti! :DD

Joo näitä on jotka loukkaantuvat jos sanoo suoraan asiasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus käynyt kylässä sellaisella kaverilla, jolla kahvinkeitto oli tosi työlästä tyyliin "mä just join, mutta voin mä keittää jos te välttämättä haluatte" ja teki sitten sitä kahvia, mutta silleen hohhoijaa naama nutturalla-meiningillä. Kahvinkeitto nyt mitään sushinvalmistusta ole, josta pitää puhua kuin suurestakin kokkauksesta. 

Eipä tuollaisissa paikoissa kovin usein tule vierailtua, mieluummin treffaa vaikka jossakin kahvilassa, jossa voi ihan itse ostaa kahvinsa ja mitä nyt haluaakin.

Ja pihiltä tuollainen vaikuttaa, todella pihiltä. Varsinkin jos kyseessä työssäkäyvä ihminen, jonka ei tarvitse jokaista euroa laskea. Tai no kyllä vähävaraisillakin sentään kahvia ja keksiä on tarjolla vieraille, ei sekään käy syyksi.

Jos kaveri ei halua, että ketään käy, mutta miksi sitten kutsuu?

Juu tuttu lause on täälläkin. Itse keitän miltei ensimmäisenä kahvit, ja muut päälle ja usein ruokaakin ja paukut, niin sitten kun menee itse vastavuoroisesti kylään ja saa tuota niin....

Vierailija
24/59 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei herranen aika kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän itse loukkaantuisin jos joku sanoisi minun kodissani että keitä kahvia! Jos ollaan minun kodissa, niin silloin on minun säännöt.

Oikeasti! :DD

Joo näitä on jotka loukkaantuvat jos sanoo suoraan asiasta.

Kauheata jos olisi hirveä jano ja pyytäisi lasin vettä ja toinen loukkaantuisi siitä. Scary :)

Vierailija
25/59 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kutsutaan kylään, niin voi viedä tuliaisiksi kahvipullat mukanaa ja suureen ääneen ilmoittaa, että laitas pannu kuumaksi, täältä tulee vähän "nisua ja kastettavaa". Jos ei tyhmä emäntä tuosta tajua, niin sinne kyläpaikkaan ei kannata enää mennä.

Kannattaa myös ottaa ne pullansa mukaan. Että keitetään sitten kotona kun täällä ei keitetty.

Tuollaisesta tulee ensimmäisenä vaikutelma, että vieraat ei ole mieluisia, siis ei halua niiden viipyvän kauaa. Mutta miksi sitten edes kutsuu kylään?

Vierailija
26/59 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä kutsu pitkämatkalaisia.

Vierailija
27/59 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt tällaisessa paikassa kylässä. Olivat tosi juntteja ihmisiä. Isäntä kiskoi itsekseen kaljaa keskellä sunnuntai-iltapäivää vieraiden nähden, mutta vieraille ei tarjottu yhtään mitään.

Vierailija
28/59 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmankos ihmiset eivät enää vieraile, kun olemme tällaista loukkaantumis kansaa.

Vierailija
29/59 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikesta loukkaannutaan syvästi kirjoitti:

Ilmankos ihmiset eivät enää vieraile, kun olemme tällaista loukkaantumis kansaa.

Ei pitäisi pyytää vieraita kotiin, jollei ole halua käyttäytyä vieraanvaraisesti.

Vierailija
30/59 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kahvipöydässä säästöporsas, johon vieraat voivat laittaa rahaa kahvista ja muusta tarjottavasta.

Vierailija
31/59 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pitäisi pyytää vieraita kotiin, jollei ole halua käyttäytyä vieraanvaraisesti.

Jotkut tulevat ihan kysymättäkin.

Vierailija
32/59 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kahvipöydässä säästöporsas, johon vieraat voivat laittaa rahaa kahvista ja muusta tarjottavasta.

Mitä maksat muille käydessäsi heillä kylässä?

Vierailija
33/59 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

yllätyskäynnille kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut tulevat ihan kysymättäkin.

Ei liity tähän keskusteluun.

Vierailija
34/59 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten on vielä päälle ne jotka kutsuvat valtavan likaiseen kämppään - ja siis tyyliin partakarvat harmaan lavuaarin peittona yhä. Kaivavat mustan kupin isosta tiskivuoresta ja keittävät pyynnöstä vielä sen kahvin :)

Vierailija
35/59 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli rahastat vierailla. Tuo on loukkaavinta jo ikinä. Oletko tosissasi?

Vierailija
36/59 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä maksat muille käydessäsi heillä kylässä?

No en tietenkään mitään kun eivät tajua laittaa sitä säästöpossua pöydälle.

Vierailija
37/59 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli rahastat vierailla. Tuo on loukkaavinta jo ikinä. Oletko tosissasi?

Ööö, huumorintaju?

Vierailija
38/59 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minulle ei tarjota kyläpaikassa mitään niin kysyn jotain tyyliin "Hei oisko sulla jotain juotavaa, vaikka kahvia tai teetä?" ja yleensä vastaus on "kyllä, anteeksi kun en yhtään tajunnut tarjota mitään" -problem solved. Jotkut eivät vain tajua tarjota, varsinkaan jos eivät itse juo kahvia tai teetä. 

Vierailija
39/59 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faith kirjoitti:

Monet eivät juo itse kahvia enää aamun jälkeen, niin ehkä heille ei tule edes mieleen tarjota kahvia? Kahvittelukyläily on muutenkin nykyään harvinaisempaa.

Ei kai juuri KAHVI ollut tässä olennaista, vaan se ettei tarjottu mitään. Voi tarjota teetä tai vaikka vettä, joka on pihillekin sopivaa koska on ilmaista. Usein myös tarjotaan jotakin syötävää kun vieraita erikseen kutsutaan. Ja se nyt on aivan se ja sama, juoko itse kahvia vain aamulla; jos kutsutaan vieraita käymään, niille myös tarjotaan jotakin. Sitä sanotaan peruskäytöstavoiksi. 

Vai mennäänkö nykyään kavereiden luo kylään ja vahdataan jokainen omaa luuria jos ei kahvitella? Vai mitä kyläillessä tehdään? Jos tuo ap:n kaverin käytös muka olikin ihan ok ja nykynormia?

Vierailija
40/59 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun kutsusta mennään niin toki kahvikupillinen jos toinenkin tarjotaan ja jotain makeeta esim pullaa ja suolanpuolta jotain piirakkaa. Aina on tarjottu missä ooon käynyt ja sama täällä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi neljä