Kuinka helposti olette raskautuneet?
Pillerit jätetty pois kuukausia sitten. Vauva tulee jos on tullakseen. Minä haluaisin jo vähän kovemmin yrittää, mies ei vielä.
Me ei yleensä käytetä kortsua, mutta mies ei kuitenkaan halua sisään tulla. Kuinka helposti te olette raskautuneet kun olette yrittäneet, ja oletteko raskautuneet, vaikka mies ei olisi tullut sisälle?
Kommentit (17)
Itsellä venyi taukoviikko puol vuorokautta liian pitkäksi ja haamu tullut, joten ehkä raskaana.. hormonaalisia ehkäisyä käyttänyt 11 vuotta.
4. kierrosta. Kovin aktiivista yrittämistä ei ollut, mutta oletetun ovulaation aikaan oli joka kierrossa seksiä ainakin parina päivänä Pillerit jätetty pois reilu vuosi aiemmin, kondomi oli käytössä ennen kuin päätettiin, että lapsi saa tulla.
Minulla ei ole ollut ehkäisyä noin kuuteen vuoteen, mutta tarkasti laskin ettei ovulaation aikoihin seksiä harrasteta. Toukokuussa kerran sattui osumaan liian lähelle ovulaatiota, mutta en hakenut jälkiehkäisyä kun mieskin sanoi että ”ei me sitä tarvita, tulee jos on tullakseen” ja niinhän siinä sitten kävi. Tuosta en osaa sanoa miten helposti/vaikeasti raskautuu jos mies ei tule sisään.
Keskeytetyllä ei tuu raskaaksi, ellei yhdynnän jälkee aloita uutta kierrosta heti ja siitä pippelin kärjestä pääse spermaa sisään. Tai jos mies sit ei vedä ajoissa ulos. Tästä mulla on yks lapsi joka tuli kun mies ei ehtinyt.. Muut lapset tulleet sit ekasta yrityksestä. Itse olen tullut aina tosi helposti raskaaksi. Ei se ole vaatinut kuin sen yhden kerran.
Kaveri miehensä kanssa käyttää tota ”ei tulla sisälle” ehkäisynä ja seitsemäs vuosi menossa niin sanoisin että et kovin nopeasti tule raskaaksi ellei tule uskomaton tuuri
Meillä meni 1,5 vuotta pillereiden lopettamisen jälkeen että tärppäsi ja aika aktiivista ollut sekasin suhteen. Itsellä todettu endometrioosi joten sen puolesta oli oletudarvonakin jo ettei ihan helposti varmaankaan toteudu jos edes mahdollista. Onneksi näyttäisi siltä että raskaus ainakin toistaiseksi myös pysynyt. 😊 Lapsi on kovin odotettu ja toivottu. 😍
Meillä kesti seitsemän kuukautta onnistua, vaikka tarkkaan seurattiin ovulaatiota ja sen ympärillä ahkerasti harrastettiin seksiä välillä useamman kerran päivässä nimenomaan lapsentekomielessä.
N 39 M 39
lapset 11/2020 ja 07/2023
Pull out menetelmällä kahden vuoden sisään kolmas raskaus.
Eli näyttäis siltä että mun mies ei sitä handlaa alkuunkaan. 😂
Aiemmat ei kantaneet loppuun asti, nyt viikolla 10. Toivotaan tosi kovasti että tää onnistuu!! ❤
Jos raskaus menee hyvin niin sen jälkeen pitää kyllä miettiä joku parempi ehkäisykeino. Ehkä tyyliin pull out + vaahto + ovulaatiopäivän välttäminen vois toimia. Pillereille en ala ja kondomi vie puolet tunteesta. 
Muurahainen, pieni mutta tärkeä osa maailmaa. Pisaroista ne valtameretkin koostuu.
Me yritettiin miehen kanssa yli 1,5v ennen kuin tulin raskaaksi. Aloin tikuttamaan ovulaatioita heti, mutta silti kesti näin kauan. Ja tämä ensiraskaus päättyi valitettavasti keskeytyneeseen keskenmenoon. Jotkut raskautuvat todella helposti, toisilla menee kauemmin. Joten jos raskaus toive oikeasti on, ryhtyisin tuumasta toimeen ihan kunnolla.
Meillä mies ei tullut sisälle aikaisemmin ja ei tapahtunut mitään. Vähän ajattelin jo että ei se varmaan niin helposti sit tapahdu edes, mutta heti ekasta kierrosta ku mies tuli sisälle niin nappas. Molemmat tiedettiin kyllä mitä tehtiin ja usein puhuttu lapsista. Etäsuhteessa ei kuitenkaan puhuttu yrittämisestä, kun voi mennä useampi kk että ei olla oikeaan aikaan yhdessä. Mä toivoin kyllä ja en pitänyt kiirettä mennä pesemään paikkoja. Liekö sit merkitystä.
N36 M44
Km 8/20
Esikoinen  8/21
Mielestäni AP kysymyksessäsi on ristiriita. Kysyt, että: "Kuinka helposti te olette raskautuneet kun olette yrittäneet, ja oletteko raskautuneet, vaikka mies ei olisi tullut sisälle?" Jos mies ei laukea sisääsi, on terminologisesti kyseessä keskeytetty yhdyntä, jota käytetään nimenomaan ehkäisykeinona, vaikka ei olekaan varma. Tätä ei mielestäni lasketa raskautumisyritykseksi lainkaan. Kiinnostaa siis vähän, että miksi olette päätyneet kertomasi mukaan "yrittämään" raskaaksi tulemista kuitenkin minimoimalla mahdollisuudet? Kerroit, ettei mies halua yrittää vielä kovempaa, joten onko valmis isäksi?
Tulin itse raskaaksi ensimmäisestä oviksesta, mutta yritimme luonnollisesti raskautumista, ilman keskeytyksiä.
Meillä meni 1,5 vuotta ja mieheltä löytyi huomattavan alhainen siittiömäärä. Onneksi tärppäsi lopulta luomuna, eikä tarvinnut ryhtyä hoitoihin.
1 kierrolla tulin raskaaksi. Tosin yrittämistä oli!:)
Ekasta kierrosta sekä yrityksestä, päätettiin hääyön jälkeisenä aamuna jättää ehkäisy pois ja siitä lähti alkuun. Tuntuu ihan käsittämättömältä onnelta, etenkin kun olen jo 36-vuotias ensisynnyttäjä ja mulla on krooninen, tulehduksellinen autoimmuunisairaus (tosin keväästä asti ollut oireettomana/tasapainossa), jonka piti tehdä raskautumisesta vaikeaa ja/tai kasvattaa huomattavasti keskenmenon riskiä. Mulla on tosin viime vuosina tulleet tosi voimakkaiksi erilaiset kuukautiskiertoon liittyvät hormonioireet, kuten PMS ja ovulaatio, eli nytkin tiesin siitä, että p*netti kuin pientä eläintä, että ainakin oltiin hedelmälliseen aikaan kuusta liikkeellä ihan ilman testejäkin.
Toisaalta myös vähän säikäytti, kun oltiin varauduttu henkisesti jo pitkään yrittämiseen ja todennäköisesti lapsettomuushoitoihin. Lapsi syntyy nyt taloudellisesta näkökulmasta vähän hankalaan aikaan, kun en ole ehtinyt olla kuin hetken töissä, mutta raha-asiat saadaan kyllä varmasti lutviutumaan jotenkin, ollaan selvitty pahemmastakin. Nyt vaan täytyy toivoa, että kaikki menee hyvin, sairaus pysyy yhä aisoissa ja lapsi saa kasvaa rauhassa, eikä tule keskenmenoja.
Kummallista, mutta täälläkin autoimmuunisairaudesta huolimatta ensimmäisestä kierrosta. Olen 35-vuotias.

Ekan lapsen kohdalla olin silloin 36 vuotias ja jatin ehkaisypillerit pois toukokuussa ja elokuussa olin raskaana. Seksia meilla oli noin jokatoinen paiva tosin valissa vahemman kun aiti oli kaymassa ja matkustin kotiin ilman miesta kesan aikana. Ei kaytetty kondomia ja mies tuli aina sisaan. Eli noin 3-4 kuukautta.