Suomessa JOKA KOLMAS nainen joutuu perhe- tai lähisuhdeväkivallan uhriksi
Voisiko persut ottaa tähän kantaa kun niin ovat huolissaan naisten suojelemisesta.
Kommentit (56)
Tästä aiheesta uutisoitiin paljon viime vuoden lopulla, googlaamalla löytyy näitä lehtijuttuja aika lailla.
Liitän tähän kuitenkin vain linkin, josta EU-tutkimuksen, johon nämä luvut perustuvat, voi lukea.
https://fra.europa.eu/en/publication/2014/violence-against-women-euwide…
Suhde suomalaiseen mieheen on kuin venäläistä rulettia. Siksi olen mieluummin yksin.
Tuon tutkimuksen mukaan kaikki naiset, joita mies on koskaan tönäissyt, läimäissyt tai estänyt, ovat parisuhdeväkivallan uhreja. Kuinkahan moni noista "uhreista" on itse syyllistynyt parisuhdeväkivaltaan?
Vierailija kirjoitti:
Tuon tutkimuksen mukaan kaikki naiset, joita mies on koskaan tönäissyt, läimäissyt tai estänyt, ovat parisuhdeväkivallan uhreja. Kuinkahan moni noista "uhreista" on itse syyllistynyt parisuhdeväkivaltaan?
Onko tönäisy, läimäisy ja estäminen mielestäsi ihan ok? Taidat itse harrastaa sitä ja kuvitella kaikkien muidenkin tekevän niin. En olisi sekuntiakaan läimäisijän kanssa yhdessä.
No mitäs luulisit kun edustaja on käynyt naisen päälle?
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/201712202200617704
https://yle.fi/uutiset/3-10413135
Suomessa ei ole sellaista lakia (mukamas), että naisia pahoinpitelevä edustaja voitaisiin poistaa tehtävästään :D
hah hah...
Kansalaisaloitteen paikka, onko oikeustiedettä hallitsevia, jotka voisivat rukata lakiehdotuksen?
Vierailija kirjoitti:
Mä en ainakaan ikinä vois olla kyseinen uhri. En ole mikään nössö.
Se ensimmäinen nyt tuppaa tulemaan niin yllättäen, että ei ehdi torjumaan. Toisen kerran voi tietysti ehkäistä pistämällä poikki.
Voi myös miettiä minkälainen henkilö haluaa äänestä naisia eduskunnassa pahoinpidellyttä.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ainakaan ikinä vois olla kyseinen uhri. En ole mikään nössö.
Miten aiot ennalta estää sen, ettei joku tapailukumppani jossain vaiheessa elämääsi kerran esim tönäise sinua, pidä sinusta kiinni tiukasti tai heitä jotain esinettä sinua kohti?
Nimittäin kun niin kerran elämässäsi pääsee tapahtumaan, kuulut tuon tutkimuksen mukasn siihen kolmasosaan, joka on kokenut lähisuhdeväkivaltaa. Vaikka silloin sen teon tapahtuessa iskisit itse takaisin nyrkillä tai eroaisit välittömästi. Se on silloin se yksi kerta tapahtunut jo näkyy tuossa tilastossa.
Eli tuota tutkimusta on uutisoitu harhaanjohtavasti. Todellakaan kolmasosa naisista ei koe väkivaltaa nykyisessä parisuhteessaan tai ole jäänyt uhriksi sitä sietämään.
Aika paljon tulee kulttuuriperäistä syytä näihin. Prosentti ihan omaa luokkaansa niillä. Tätä varmaan ketju yritti sanoa.
Joojoo raiskaahan ne suomalaisetkin.
Vierailija kirjoitti:
Aika paljon tulee kulttuuriperäistä syytä näihin. Prosentti ihan omaa luokkaansa niillä. Tätä varmaan ketju yritti sanoa.
Olet aivan oikeassa. Suomella on valitettava kantishistoria perheväkivallan saralla :(
Vierailija kirjoitti:
Kulttuuriperäistä syytäpä hyvinkin. Itse en ole ikinä ketään lyönyt, tuuppinut jne. Silti peräti kaksi kantasuomalaista miestä on katsonut asiakseen pahoinpidellä minut. Mutta kai se on teidän mielestänne osa tätä hienoa suomalaista kulttuuria?
Miksi lähisuhdeväkivalta pitää rajata vain naisia koskevaksi? Eikö se ole paha asia riippumatta siitä, kuka on kohde?
Vierailija kirjoitti:
Miksi lähisuhdeväkivalta pitää rajata vain naisia koskevaksi? Eikö se ole paha asia riippumatta siitä, kuka on kohde?
Tottakai on paha asia, naiset vaan ovat yleensä altavastaajia fyysisten syiden vuoksi. Eli alkuasetelma ei ole tasapuolinen.
Vierailija kirjoitti:
Oliko tämä nyt persun virallinen kannanotto tähän naistensuojeluaiheeseen?
Miksei kansanedustajat välitä? Nimittäin kyllä tää aika sairaalta touhulta vaikuttaa. Vaadin rahaa alkoholikuntoutukseen että nää miehet sisäistää yhteiset arvot.
Osa tästä perheväkivallasta on esim alkoholisoituneen/huumeita käyttävän aikamiespojan tekemää.
Itseasiassa aika usein on näin. Myös vanha isä voi joutua tälläisen väkivallan kohteesksi, mutta usein kohde on vanha äiti:(
Lähde? Parisuhdeväkivaltaa on kokenut 16% miehistä ja 17% naisista. Lähde : THL