Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen 13v vätys tuli taas makoilemaan sohvalle

Vierailija
17.02.2013 |

Se ei liiku siitä kuin ruokapöytään ja vessaan. Pitää vaan "datailla" koko päivä. Mun 12v on luojan kiitos enemmän ulkoilmatyyppiä ja lähdetäänkin nyt lomalla laskettelemaan ja laivalle. Jääkööt tämä pissis isänsä kanssa mätänemään sohvalle. Tiedän, että miestäni harmittaa kun ei pääse laskettelureissulle mukaan, mutta kun sillä ei ole munaa komentaa kermapersettään, kun haluaa olla tytölle hyvä kaveri.

Äitinsä luonakaan tyttö ei ulkoile eikä edes omista ulkoiluvaatteita saatikka kenkiä. Kulkee korkkareissa jo nyt... Edes kesällä upealla ilmalla katselee mieluummin telkkaria kuin on raittiissa ilmassa. Eipä kyllä tytöllä montaa kaveriakaan ole. Harmittaa katsella noin laiskaa nuorta.

Kyllä se mun likka osaa myös laiskottelun taidon, mutta kyllästyy itse ennen kun ehdin asiasta mainita.

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
17.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos lapsen äiti ei ole ostanut hänelle ulkoiluvaatteita, miksi isä on sortunut samaan? Ei teiniltä kysytä, tuletko mukaan reissuun vai et. Teinille sanotaan, että "me lähdetään  koko porukka laskettelureissulle ja sulle käydään nyt ostamassa kunnon talvikamppeet. Keskuksessa voi luistella, hiihtää, pulkkailla tai lasketella ja siellä on myös lasketteluopetus, jos et vielä osaa."

Vierailija
42/59 |
17.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2013 klo 06:23"]

Se ei liiku siitä kuin ruokapöytään ja vessaan. Pitää vaan "datailla" koko päivä. Mun 12v on luojan kiitos enemmän ulkoilmatyyppiä ja lähdetäänkin nyt lomalla laskettelemaan ja laivalle. Jääkööt tämä pissis isänsä kanssa mätänemään sohvalle. Tiedän, että miestäni harmittaa kun ei pääse laskettelureissulle mukaan, mutta kun sillä ei ole munaa komentaa kermapersettään, kun haluaa olla tytölle hyvä kaveri.

Äitinsä luonakaan tyttö ei ulkoile eikä edes omista ulkoiluvaatteita saatikka kenkiä. Kulkee korkkareissa jo nyt... Edes kesällä upealla ilmalla katselee mieluummin telkkaria kuin on raittiissa ilmassa. Eipä kyllä tytöllä montaa kaveriakaan ole. Harmittaa katsella noin laiskaa nuorta.

Kyllä se mun likka osaa myös laiskottelun taidon, mutta kyllästyy itse ennen kun ehdin asiasta mainita.

[/quote]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
17.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

PÄIVÄN PARAS ALOITUS- HYVÄ AP!!!!!

Vierailija
44/59 |
18.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hyväksy sitä että ollaan vaan tekemättä mitään. Mutta en myöskään ymmärrä sitä että kaikkien pitäisi olla koko ajan ulkona. Kaikki ei vaan tykkää ulkoilla jatkuvasti, mikä siinä on niin autuaaksi tekevää? 

Jos ihminen olisi tarkoitettu elämään pihalla niin eihän meillä olisi taloja.... 

[quote author="Vierailija" time="17.02.2013 klo 06:23"]

[/quote]

Vierailija
45/59 |
18.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2013 klo 07:15"]

Tuskinpa tuo tyttö kovin vätys on, jos harrastaa cheerleadingia. :D tuonikäiset taitavat treenata kolmesti viikossa aikasen lujaa, mutta eivät tosiaan ulkona. :D

Söpöjä, kauniita ja suosittuja tuppaavat cheerleadingia harrastavat olevan. Jotenkin mystisesti niitä uusia tuttujakin on, ja ovella asti ramppaavat tyttöä tapaamaan... 

Ettei vaan tytössä harmittaisi ne ominaisuudet, joita omassa ei ole?

[/quote]Minulla on kauniita tyttäriä jotka mielellään makaisivat kotona dataamassa koko päivän, jos minä antaisin siihen luvan. Mutta en anna. Sinne ulos mennään viikonloppuna oikeasti tekemään edes jotakin vaikka kuinka olisi treenit kolme kertaa viikossa. Viikonloppu ei tarkoita sitä että vedetään ihan nollaenergioilla yli 50h. Jos ei muuta niin sitten lähdetään äitin kanssa kävelylle kuten nuorimmalle kävi eilen :)

Vierailija
46/59 |
18.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan lapsi ihan terve? Jos on jatkuvasti väsynyt, niin tarkistaisin ainakin perusverenkuvan ja lisäisin ehkä jotain vitamiinilisää tai rautaa. Kirkasvalolamppukin voi auttaa - vittuilu ei.

Vierailija
47/59 |
18.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2013 klo 10:07"]

No jos lapsen äiti ei ole ostanut hänelle ulkoiluvaatteita, miksi isä on sortunut samaan? Ei teiniltä kysytä, tuletko mukaan reissuun vai et. Teinille sanotaan, että "me lähdetään  koko porukka laskettelureissulle ja sulle käydään nyt ostamassa kunnon talvikamppeet. Keskuksessa voi luistella, hiihtää, pulkkailla tai lasketella ja siellä on myös lasketteluopetus, jos et vielä osaa."

[/quote]
No tuohan on varmaan yksi huonoimmista ideoista, mitä olen kuullut. Minun äitini ja isäni harrastivat samaa, lopulta jouduin itkemään itseni joka ilta uneen kun en saanut koskaan olla rauhassa omissa oloissani ja tehdä asioita, joista olisin nauttinut. Aina oli pakko mennä pitämään "hauskaa" perheen kanssa. Onhan se kiva, kun vanhemmat vie, mutta lapsen mielipidettä voisi vaivautua edes kuuntelemaan..

Ja ap:lle: Sinäkö siis sanot, että tytön äiti on "sohvaperuna"? Hänen perheessään ei olla aiemmin harrastettu liikuntaa? Jos hänen on annettu tottua sohvalla lököttelyyn, niin miksi sinä häntä siitä haukut? Minun äitini ruokki kaikki perheemme lapset pelkillä hampurilaisilla, karkeilla ja limppareilla. Kun 16-vuotiaana pääsin omilleni, näin kaiken vaivan opetellessani syömään terveellisesti, oikean ihmisen tavoin, mutta mielihalut ja persous epäterveellisyyksille säilyi. Syytätkö minua siitä? Olenko minä syyllinen siitä, miten vanhempani ovat minut kasvattaneet? 

Nyt mietipä uudestaan. Kuvitteletko, että 13-vuotias tyttö oppii välittömästi sinun haluamillesi elämäntavoille pelkällä käskemisellä? Voisit vaikka keskustella asiasta hänen kanssaan. Ei siihen sävyyn, miten täällä hänestä puhut, vaan asialliseen, inhimilliseen ja ystävälliseen sävyyn. Voisit vaikka kertoa, miksi sohvalta nouseminen olisi hyvä asia, miksi haluaisit hänen liikkuvan enemmän ja että YMMÄRRÄT, ETTÄ SELLAISEEN UUTUUTEEN TOTUTTELU ON VARMASTI VAIKEAA. Riittääkö jaksamisesi vielä siihen, että kysyisit tytöltä hänen omaa mielipidettään siitä, miten hän haluaisi asiassa edetä? Vai rupeanko minä maksamaan sinulle palkkaa siitä, että suhtautuisit tähän lapseen inhimillisesti, motivoisiko se sinua?

Ja joo, turha tulla vikisemään, että "se sano et ei haluu mitää ja et mun pitäis tukkia turpani". 13-vuotias on nuori ja herkkä nainen, etenkin jos joutuu sumplimaan vanhempiensa avioeron varjossa. Hän ei ehkä ymmärrä, miksi haluat yhtäkkiä tunkea nokkasi hänen elämäänsä ja muuttaa asioita, jotka on opetettu hänelle itsestäänselvyyksinä. Elämä on monesti sellaista lasten kanssa, toivottavasti olet valmis hyväksymään sen muiltakin kuin (omilta) biologisilta lapsiltasi.

Vierailija
48/59 |
18.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kuvitella kuinka ahdistavaa on elää tuollaisen pahan äitipuolen (aloittaja) kanssa edes osan aikaa saman katon alla. Anna tytön olla! Eihän se ensinnäkään ole edes sinun asiasi puuttua siihen; lapsi ei ole sinun lapsi, ja toisekseen ihmiset OVAT erilaisia. Mieluummin sen tytön kaltainen ihminen kuin sinun kaltainen kotinatsi.

Ihmisten kanssa sitä paitsi yleensä tulee paremmin toimeen jos ei heitä lyttää ja nujerra arvostellen, mutta juuri sitä nujertajalajiketta sinä selvästi olet. Sinä epäilemättä lannistat häntä pelkästään olemalla siellä maisemissa, koska niin rumasti kirjotat hänestä ettet aivan varmasti saa peitettyä ilkeää asennettasi häneltä muutoinkaan. Lapsiparka, oikeasti.

Vierailija
49/59 |
18.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea koko ketjua, mutta oma lapseni muuttui 12-vuotiaasta liikkuvasta ja aktiivisesta lapsesta 13 vuotta täytettyään laiska lusmu. Lopetti kilpatelinevoimistelun ja ratsastuksen.

Vielä viime talvena lasketteli innokkaasti, nyt häntä ei saa kirvelläkään ulos. Sitä se murrrosikä on, toiset se lamaannuttaa totaalisesti.

Vinkkejä aktivointiin otetaan vastaan.

Vierailija
50/59 |
18.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se todellinen syy avaukselle on tämä:

"Kulkee korkkareissa jo nyt... "

AP ei osaa eikä uskalla, joten se selittääkin kaiken.

Vierailija
51/59 |
18.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah hah! =D tytärpuoli siis on kaunis, suosittu cheerleading pimu, ja ap:n oma tenava onneton tyyppi, joka äidin kanssa hiihtää ja luistelee, koska ei ole ystäviä. Ymmärrän, että olet katkera ap. Voisitko jotenkin saada ohjattua omaa tytärtäsi oikeille urille, ettei kateutesi ihan myrkyttäisi perhettänne?

Vierailija
52/59 |
18.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sun asenne tyttöä kohtaan näkyy myös irl niin en ihmettele vaikka tyttö ei haluakkaan sinun kanssa matkustaa/harrastaa. Taitaa olla tyttö vain loinen kun saa olla isän kanssa kahdestaan ilman että kukaan on paikalla paheksumassa.

Vierailija
53/59 |
18.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni AP:lla on ollut ihan hyviä pointteja. Varmasti olisi tytölle hyvä saada muutakin tekemistä ja hommaa kuin sohvalla makoilu. En ymmärrä miksi lähes kaikki vastaajat ovat kääntyneet AP:tä vastaan? Ovatkohan itse näitö surullisen kuuluisia loisia ja vetelehtijöitä.

Vierailija
54/59 |
18.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä sitten passiivisuuden takana piilee muutakin, kuin velttous ja laiskuus? Onko lapsipuolesi käytös aina ollut yhtä passiivista? Jospa kaverien vähyys johtuu ihan muusta kuin "emmä jaksa"-asenteesta? Osaaottamuus ja ihmisten välttely liittyy myös kiusaamiseen, mitä vanhemmat ei aina valitettavasti näe.

Ei muakaan teininä kiinnostanut ulkoilu, muuten kuin pussikaljan merkeissä. Urheilu oli tuskaa, lähinnä siksi, etten osannut luistella, hiihtää lasketella yms. Ja ihan muistutukseksi, teinistä ON noloa hengata vanhempien/perheen kanssa, koska vanhemmat on kalkkiksia, sisarukset ärsyttää, eikä kukaan ymmärrä. Sitä se teini-ikä on, ja varsinki 13-15 ikävuodet on hankalia. 

Yksi vaihtoehto on se, että esimerkiksi nyt hiihtolomalla, ette anna muuta vaihtoehtoa kun lähteä mukaan. Vanhemmat kuitenki voivat päättää lapsen puolesta vielä :D Saattaahan sitä ensin vituttaa, kun ei jätetä rauhaan, ja "pakotetaan" yhteiseen toimintaan. Vanhemapana osaa arvostaa niitä perheen yhteisiä hetkiä, mitä teininä koki. Kokee sen, että otettiin mukaan, oltiin läsnä yms. 

Kaikkia hävettää aikuisina oma teini-ikä.

Vierailija
55/59 |
18.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yäk ap. Kyllä miehesi tytär vaistoaa, että olet ilkeä äitipuoli. Sääli tyttöä. Ja miestäsi. Ansaitsisi paremman vaimon.

Vierailija
56/59 |
18.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ei pidä ryhtyä rakastamaan lapsellista miestä ellei ole valmis rakastamaan myös tämän lasta.

Vierailija
57/59 |
18.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä sen pitäisi siellä tehdä ulkona? vahtia sun pienempiä pentujas vai mikä vimma sulla on saada se lapsi ulos? menetkö itse? pyydätkö sitä lenkille?

Vierailija
58/59 |
18.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2013 klo 03:22"]

Hah hah! =D tytärpuoli siis on kaunis, suosittu cheerleading pimu, ja ap:n oma tenava onneton tyyppi, joka äidin kanssa hiihtää ja luistelee, koska ei ole ystäviä. Ymmärrän, että olet katkera ap. Voisitko jotenkin saada ohjattua omaa tytärtäsi oikeille urille, ettei kateutesi ihan myrkyttäisi perhettänne?

[/quote]

Minustakin tämä kuulostaa nyt oikeansuuntaiselta...

Itse en kyllä pitäisi sohvaperunana sellaista joka käy cheerleading-harjoituksissa monta kertaa viikossa. Ihan oikein että nuori saa levätä silloin kun väsyttää, liikuntaa kun varmasti kuitenkaa saa tarpeeksi. Ärsyttävää kun joidenkin mielestä kaikkien tulisi olla naama kireässä hymyssä lenkkipoluilla ja riennoissa kirmaavia rauhattomia ihmisiä. Teinille on erittäin tärkeää levätä tarpeen mukaan ja miettiä kaikkia niitä suuria juttuja joita teini-ikään kuuluu. Ei väkisin voi kukaan olla mikään duracell-pupu-

Vierailija
59/59 |
18.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vätys cheerleader, joka on epäsuosittu kaverien keskuudessa?

En ole ennen kuullut moisesta ihmistyypistä, ei voi olla kuin  av-mamman paha tytärpuoli.