Pituusero?
Paljonko sinulla ja puolisollasi on pituuseroa? Itsellä 17 cm (Itse 166, mies 183).
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Tiedän yhden mallimittaisen pitkän naisen, jonka mies on.. no, ei nyt mikään tosi lyhyt, mutta selvemmin miesten keskipituuden alle kuitenkin. Mies oli siis selvästi vaimoaan lyhyempi. Tälle parille syntyi kaksi tyttöä ja miehen lyhyestä pituudesta huolimatta kun kauan sitten näitä tyttäriä viimeksi näin, he olivat ainakin äitinsä pituisia. Heidän nykypituuttaan en tiedä, mutta ovat kuitenkin jo täysi-ikäisiä helposti.
Miten ihmeessä pitkän naisen ja keskivertoa lyhyemmän miehen tyttäristä voi tulla niin valtavan pitkiä?
Mulla ei ole mitään tietoa miten pituus määräytyy, mutta voivatkohan "pituusgeenit" (niiden ilmeneminen yksilön ulkomuodossa siis) hypätä sukupolvien yli?
Mies on 249 cm ja minä 149 cm eli eroa on tasan metri !
Vierailija kirjoitti:
Tiedän yhden mallimittaisen pitkän naisen, jonka mies on.. no, ei nyt mikään tosi lyhyt, mutta selvemmin miesten keskipituuden alle kuitenkin. Mies oli siis selvästi vaimoaan lyhyempi. Tälle parille syntyi kaksi tyttöä ja miehen lyhyestä pituudesta huolimatta kun kauan sitten näitä tyttäriä viimeksi näin, he olivat ainakin äitinsä pituisia. Heidän nykypituuttaan en tiedä, mutta ovat kuitenkin jo täysi-ikäisiä helposti.
Miten ihmeessä pitkän naisen ja keskivertoa lyhyemmän miehen tyttäristä voi tulla niin valtavan pitkiä?
Olisiko ollut postimies asialla?
Minä 161 cm, mies 178 cm (ja kun lasten pituuksia oli jotkut maininneet, niin tytär 14 v on 175,5 cm, pitusskasvu ei kai ole vielä loppunut)
Vierailija kirjoitti:
50 cm . Minä M 150 cm ja mieheni 2 m
Ainakin suikkari käy helposti!
Vierailija kirjoitti:
3 cm. Minä 183cm ja mies 180 cm.
Kyllä miehen kuuluu olla pidempi. Ja jos ei ole, niin sitten se on lyhyempi.
19 cm, minä 161, mies 180(,5). Lapsemme ennusteet taitavat olla tytöistä 164, pojasta 174, mutta tiedä sitten. Siskoni on minua pidempi ja epäilen, että olisin itsekin lähemmäs 170 jos en olisi sairastanut syömishäiriötä ja anoreksiaa kasvuikäisenä. Eli ehkä lapsista tulee vähän ennustetta pidempiä hyvällä ruoalla. Lapsia onneksi saimme kuitenkin. :)
Pituus ei periydy vanhemmilta noin vain, vaan riippuu geeneistä, joita lapsi saa. Siksi sisaruksetkin voi olla hyvin eri mittaisia. Pitkillä vanhemmilla voi mennä olla lyhyttä pituutta periyttävää geeniä. Voi käydä niin, että 180 cm vanhemmat saavat 170 cm pojan.
Meillä minä ja lasten isä olemme keskivertoa lyhyempiä. Kaikki poikamme ovat yli 10 cm isäänsä pitempiä.
6 cm. Itse olen 176 cm ja nainen 182 cm.
Minä 154 mies 184
Monet lapsistamme ovat todella lyhyitä, joten pituusgeenit taitaa tulla minun puolelta
Itse olen 178 ja mies 176, mutta koska miehellä on hyvät geelit, hän on minua muutaman sentin pidempi.
Mitäs meillä.. joku 45 cm kait. ollaan noin 158 ja 203
Vaimoni on kaksi kertaa minua pitempi. Olen vain 175-senttinen.