Kuullostaa pieneltä, mutta kun samanlaisia tilanteita tulee liian usein...
Miten voisin kertoa miehelleni, että hänen suhtautuminen tiettyihin tilanteisiin tms. on todella ällöttävä... Okei, vaikeasti ymmärrettävissä asia tuosta ensimmäisestä lauseestani, mutta... otetaan vaikka esimerkki. Olimme vasta viettämässä iltaa kahdestaan ja olessamme kadulla edessämme oleva nuori nainen kaatui liukkaalla kadulla edessämme. Mieheni auttoi tietysti naista, mutta oli todella todella jotenkin lipevä siinä tilanteessa. Jotenkin otti "yli" koko tilanteen ja oli naiselle niin lässynlässyn. Koin tilanteen jotenkin myötähäpeälliseksi. Mielestäni tilanteessa oli todellakin paikallaan auttaa kaatunutta naista, mutta joku raja sellaisessa lääppimislässynläässä..
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies on flirtti. Ärsytytäisi minuakin. Ja varsinkin jos vaimo tavallaan suljetaan tilanteessa ulkopuolelle.
Mistä kohtaa teit tuollaisen tulkinnan? Minä en lukenut mitään sellaista, mitä mies ei olisi tehnyt yhtä lailla 80-vuotiaalle naiselle.
AP kommentoi, että mieheni todellakin tekisi näin oli kyseessä sitten 10- tai 80-vuotias henkilö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies on flirtti. Ärsytytäisi minuakin. Ja varsinkin jos vaimo tavallaan suljetaan tilanteessa ulkopuolelle.
Mistä kohtaa teit tuollaisen tulkinnan? Minä en lukenut mitään sellaista, mitä mies ei olisi tehnyt yhtä lailla 80-vuotiaalle naiselle.
AP kommentoi, että mieheni todellakin tekisi näin oli kyseessä sitten 10- tai 80-vuotias henkilö.
Lisää pilkku näin-sanan perään
On se nyt saatana. Pahoitteluni, mutta kirjoitan tätä matkapuhelimella, johon teksti ei mahdu kokonaisuudessan. Virheitä tulee siis väkisinkin. Mutta hei! Hienoa, että näihin kieliopillisiin asioihin on näemä jollakin todella paljon sanottavaa. -AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisää pilkku näin-sanan perään
Lisääppä itse kuule piste lauseen loppuun.
Vierailija kirjoitti:
On se nyt saatana. Pahoitteluni, mutta kirjoitan tätä matkapuhelimella, johon teksti ei mahdu kokonaisuudessan. Virheitä tulee siis väkisinkin. Mutta hei! Hienoa, että näihin kieliopillisiin asioihin on näemä jollakin todella paljon sanottavaa. -AP
*näemmä
Miehesi on lipevä lässyttäjä. Sano ensi kerralla, että noniin, nyt loppu lässytys ja jatketaan matkaa.
Vierailija kirjoitti:
Miehesi on lipevä lässyttäjä. Sano ensi kerralla, että noniin, nyt loppu lässytys ja jatketaan matkaa.
*no niin (erikseen)
Jätä se Sika! Ansaitset parempaa!
Vierailija kirjoitti:
*sika
Yleisnimet kirjoitetaan pienellä virkkeen keskellä.
Edelleen kaipaan niitä muita esimerkkejä miehen käytöksestä.
Vierailija kirjoitti:
Edelleen kaipaan niitä muita esimerkkejä miehen käytöksestä.
Niitä-sanan käyttö on tässä yhteydessä turhaa ja on ns. svetisismi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
*sika
Yleisnimet kirjoitetaan pienellä virkkeen keskellä.
Tyyliseikka.
Iso sika on Sika!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos, kun joku tai jotkut pilasivat minulle oikeasti tärkeän aloituksen kielioppiin takertumalla. Onko todellakin tärkeämpää ennemin nussia (korjaan, rakastella) pilkkua kuin vasta alkuperäiseen kysymykseen? -AP
Vasta = vastata
Ja kuin sanaa ennen tulee pilkku.
Siun olsi pitäyt kirjiottaa "kuin-sanaa".
Vasta = vastata
Ja kuin sanaa ennen tulee pilkku.