Kuullostaa pieneltä, mutta kun samanlaisia tilanteita tulee liian usein...
Miten voisin kertoa miehelleni, että hänen suhtautuminen tiettyihin tilanteisiin tms. on todella ällöttävä... Okei, vaikeasti ymmärrettävissä asia tuosta ensimmäisestä lauseestani, mutta... otetaan vaikka esimerkki. Olimme vasta viettämässä iltaa kahdestaan ja olessamme kadulla edessämme oleva nuori nainen kaatui liukkaalla kadulla edessämme. Mieheni auttoi tietysti naista, mutta oli todella todella jotenkin lipevä siinä tilanteessa. Jotenkin otti "yli" koko tilanteen ja oli naiselle niin lässynlässyn. Koin tilanteen jotenkin myötähäpeälliseksi. Mielestäni tilanteessa oli todellakin paikallaan auttaa kaatunutta naista, mutta joku raja sellaisessa lääppimislässynläässä..
Kommentit (34)
Onko hän imelä kun hän kuullottaa sipulia?
No, tulihan tämänkin palstan taso todistettua. -Se ap :/ .
Kuulostaa minusta siltä, että olet vähän mustasukkainen ja epävarma itsestäsi. Voisiko pitää paikkaansa? Aika ja ikä auttaa tähän kyllä.
N49
Esimerkkejä muista vastaavista tilanteista? Auttaisi ymmärtämään, mitä tarkoitat.
Mitä sinä teit tuossa tilanteessa?
Itsekin toki autoin kaatunutta naista, mutta sillä tavalla "hillitysti". Autoimme naisen ylös ja koin, että voisimme jatkaa mieheni kanssa matkaa, mutta mieheni jatkoi naiselle puhumista ja halusi välttämättä saattaa hänet perille asti (käsikynkässä 20m päässä olevalle autolle samalla valistamalla liukkauden vaaroista). Mieheni on noin 50v ja kaatunut nainen oli n. 20v. Itse olen 30+ ja en koe olevani epävarma itsestäni.
Kuulostaa pieneltä, mutta joka kerta kun aikuinen ihminen viljelee jotain typerää kaksoiskonsonanttia paikassa johon se ei kuulu (kuullostaa, puollustaa, sydämmeni jne), mun tekisi mieli huutaa sille, että "opettele kirjoittamaan!"
Vierailija kirjoitti:
Itsekin toki autoin kaatunutta naista, mutta sillä tavalla "hillitysti". Autoimme naisen ylös ja koin, että voisimme jatkaa mieheni kanssa matkaa, mutta mieheni jatkoi naiselle puhumista ja halusi välttämättä saattaa hänet perille asti (käsikynkässä 20m päässä olevalle autolle samalla valistamalla liukkauden vaaroista). Mieheni on noin 50v ja kaatunut nainen oli n. 20v. Itse olen 30+ ja en koe olevani epävarma itsestäni.
Kuulostaa kyllä ärsyttävältä. Selittääkö hän sinullekin itsestäänselvyyksiä?
Meillä Porvoossa on liukkaat kadut.
Ap.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa pieneltä, mutta joka kerta kun aikuinen ihminen viljelee jotain typerää kaksoiskonsonanttia paikassa johon se ei kuulu (kuullostaa, puollustaa, sydämmeni jne), mun tekisi mieli huutaa sille, että "opettele kirjoittamaan!"
Mua taas nyppii ihmiset, jotka eivät osaa puhua asiasta, vaan takertuvat kirjoitusvirheisiin.
No kyllä joo selittää itsestään selvyyksiä minullekin välillä... -AP
Niin ja tuossakin näytti tulevan yhdyssanavirhe :D -AP
Vierailija kirjoitti:
Miten iät liittyvät mielestäsi asiaan?
N49 viittasi kommentissaan ikäasiaan. -AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua taas nyppii ihmiset, jotka eivät osaa puhua asiasta, vaan takertuvat kirjoitusvirheisiin.
p.o. minua nyppivät
Mies on flirtti. Ärsytytäisi minuakin. Ja varsinkin jos vaimo tavallaan suljetaan tilanteessa ulkopuolelle.
Vierailija kirjoitti:
Mies on flirtti. Ärsytytäisi minuakin. Ja varsinkin jos vaimo tavallaan suljetaan tilanteessa ulkopuolelle.
Mistä kohtaa teit tuollaisen tulkinnan? Minä en lukenut mitään sellaista, mitä mies ei olisi tehnyt yhtä lailla 80-vuotiaalle naiselle.
Kiitos, kun joku tai jotkut pilasivat minulle oikeasti tärkeän aloituksen kielioppiin takertumalla. Onko todellakin tärkeämpää ennemin nussia (korjaan, rakastella) pilkkua kuin vasta alkuperäiseen kysymykseen? -AP
Kuulostaa