Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä kannatti joutua lastensuojelun "kynsiin"

Vierailija
15.02.2013 |

Meistä siis tehtiin ls-ilmoitus, kävimme juttelemassa tilanteestamme ja todettiin että meillä kaikki ok, ainut "vika" että olemme pienituloisia. Olemme molemmat töissä, nettopalkkatulot 2500e +2 lapsen elatustuet+lapsilisät 650e.

Sossu maksaa jatkossa molempien lasten harrastukset, jääkiekko ja tanssi. Myös minä ja mieheni saamme tukea omiin harrastuksiin, jos haluamme sellaisen aloittaa.Lisäksi saamme sossusta rahaa uuteen pesukoneeseen ja tietokoneeseen, sitä siis tarvitsee yläasteella opiskeleva lapseni.

Ja lisäksi saamme tukea kesälomamatkaan 500e. 

Kiitos sinulle naapuri, joka teit ilmoituksen kun huusin lapsilleni!

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
15.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

p-a-s-k-a-a

Vierailija
2/11 |
15.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tätähän mä olen täällä yrittänyt jankuttaa, että ei se ole huono juttu, vaan asiat on päinvastoin, sossusta saa lasten hyvinvoinnin varjolla ihan älyttömästi rahaa kun vaan osaa sitä hakea

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
15.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2013 klo 11:19"]

tätähän mä olen täällä yrittänyt jankuttaa, että ei se ole huono juttu, vaan asiat on päinvastoin, sossusta saa lasten hyvinvoinnin varjolla ihan älyttömästi rahaa kun vaan osaa sitä hakea

[/quote]

No me emme edes hakeneet, vaan sossun tädit kertoivat ihan itse tälläisistä tukimahdollisuuksista ja tietenkin otamme vastaan kaikki mitä saamme!

ja olemme kyllä pitäneet itseämme ihan normituloisina.

Ap

Vierailija
4/11 |
15.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on enneltaehkäisevää lastensuojelutyötä ja todella edullinen tapa yhteiskunnalle. Itse ohjasin kaverini sossuun hakemaan taloudellista apua ja harkinnanvaraisena voi saada mm. ainakin 300 e/per lapsi/vuosi harrastukseen. Harkinnanvaraisena  voi saada vaatteisiin yms. rahaa. Yksi huostaanotettu lapsi maksaa kunnalle vähintään 200 e/vrk, että jos saadaan ennaltaehkäistyä huostaanottotapauksia rahalla, kaikki voittaa:)

Vierailija
5/11 |
15.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt pojat ylös! Äitiä alkoi ottaa ihan kamalasti päähän. Saatan joutua vähän raivoamaan.

(Ovathan naapurit kuulolla?)

Vierailija
6/11 |
15.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2013 klo 11:31"]

Tuo on enneltaehkäisevää lastensuojelutyötä ja todella edullinen tapa yhteiskunnalle. Itse ohjasin kaverini sossuun hakemaan taloudellista apua ja harkinnanvaraisena voi saada mm. ainakin 300 e/per lapsi/vuosi harrastukseen. Harkinnanvaraisena  voi saada vaatteisiin yms. rahaa. Yksi huostaanotettu lapsi maksaa kunnalle vähintään 200 e/vrk, että jos saadaan ennaltaehkäistyä huostaanottotapauksia rahalla, kaikki voittaa:)

[/quote]

No itse en ymmärrä miten tällä EHKÄISTIIN huostaanottoa. Olemme viimeiset 3 vuotta itse maksaneet pojan jääkiekkoharrastuksen, 500e kausimaksu + vuodessa lähemmäs 500e varustehankintoja ja turnausmaksuja. Lisäksi tytön tanssiharrastus 600e vuosi.

Meillä ei ole tehnyt tiukkaa siinä mielessä, että aina on saatu hankittua ruokaa, vaatteita yms. koko perheelle. No en valita, olen erittäin tyytyväinen!

Ap

Vierailija
7/11 |
15.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ap ei joudu huomaamaan että jatkossa on kyttäyksen alainen koska on moista apua saanut... Meille niin kävi, että emme pääse niistä eroon sitten millään koska se että on olltu lastensuojelun asiakas tuntuu laittavan epäilyksenalaiseksi loppuiäkseen, että valvontaa ja apua tarvitaan tahtoi tai ei. Ja tosiaan vaikka alkuperäinen asiakkaaksitulosyy ei ollut mikään dramaattinen...

Vierailija
8/11 |
15.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2013 klo 11:46"]

Toivottavasti ap ei joudu huomaamaan että jatkossa on kyttäyksen alainen koska on moista apua saanut... Meille niin kävi, että emme pääse niistä eroon sitten millään koska se että on olltu lastensuojelun asiakas tuntuu laittavan epäilyksenalaiseksi loppuiäkseen, että valvontaa ja apua tarvitaan tahtoi tai ei. Ja tosiaan vaikka alkuperäinen asiakkaaksitulosyy ei ollut mikään dramaattinen...

[/quote]

No voin sanoa että minulle on ihan sama, jos haluavat valvoa meidän tekemisiämme, meillä ei ole mitään salattavaa! Olemme ihan normaali perhe, joskus lasten riidellessä olen heille huutanut,kun ei ole normaali puhe mennyt perille.(varmaankin aika normaalia joka perheessä??) 

ap

Vierailija
9/11 |
16.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo mikä provo :D T: Sossu-täti

Vierailija
10/11 |
16.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2013 klo 12:10"]

Provo mikä provo :D T: Sossu-täti

[/quote]

No ei ole mikään provo!

Ilmeisesti sossuntäti on toimeentulon puolella??

Meille kun mainittiin myös siitä, kuinka nihkeitä siellä puolella ollaan, ja olen n. 7 vuotta sitten joutunutkin sieltä tukea hakemaan ja nihkeetä oli ihan normi toimeentulon suhteenkin.

Vierailija
11/11 |
16.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, meille maksettiin vain halvempia harrastuksia ja parin yön hotellimatka, höh :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän