hampaanpoiston jälkeinen särky.kauanko???
viikko sitten poistettiin hammas.
tänään kävin särkyä valittamassa,se huuhdottIIN ja laitettiin kamferia sekä joku sienituppo survottiin siine, joka irtosi parin tunnin kuluttua. säryn piti lakata siihen paikkaan, kun se aine sinne laitettiin. eipä vaan loppunut. ehkä päinvastoin vain lisääntynyt.
milloin tämä helvetti lakkaa??
Kommentit (31)
Tulehdus lähtee poistetun hampaan mukana, siksi eivät helpolla määrää antibiootteja.
Mulla särki mutta kävi ilmi että jäi sinne luunsiru, pieni ja terävä
Minulla ei ollut mitään kipuja, kun viisaudenhampaat poistettiin. Varaudun kyllä siihen, että kun puudutus lakkaa, kivut alkavat. Mutta ei onneksi. Kaikki lähtivät vetämällä, ei tarvinnut leikata.
Eikös pään alueen tulehdus ole yleensä melko vakava tilanne, vaikka hampaista johtuisi, että pitäisi penisilliini määrätä.
Vierailija kirjoitti:
Eikös pään alueen tulehdus ole yleensä melko vakava tilanne, vaikka hampaista johtuisi, että pitäisi penisilliini määrätä.
Niin, elleivät ole sitten viisaampia kuin yleislääkärit.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ollut mitään kipuja, kun viisaudenhampaat poistettiin. Varaudun kyllä siihen, että kun puudutus lakkaa, kivut alkavat. Mutta ei onneksi. Kaikki lähtivät vetämällä, ei tarvinnut leikata.
Oliko sinulla tulehdusta? Oliko kyeessä tavallinen hampaanpoisto?
Minultakin poistettiin tänään hammas ja kipu on aika kova verrattuna hampaisiin mitä aikasemmin on poistettu.. oudointa on että kipu alkoi perjaatteessa heti kun hammas oli poistettu? Meinasin mainita asiasta kun lääkäri anto jälki ohjeit..olis pitäny
Mulla poistettiin hammas pari päivää sitten ja kipu on kolmoissärkymäinen, ikään kuin puukolla tuikattaisiin hampaan ytimeen ja jomottaa. Ei pysty kuin vetämään lääkettä,. Kipu on ollut koko ajan samanlainen ja tuossa on harmaa peite eikä luuta näy mutta voiskohan silti olla verihyytymän irtoaminen? Pitää mennä päivstykseen.
Noin 3 päivää pahin ja jopa 2 viikkoa voi kestää särkyjä. 3 kertaa päivässä särystä riippuen 800-1200mg ibuprofeiinia. Noin 6 tunnin välein otat. Keitä vettä ja laita siihen merisuolaa. Purskuttele sillä jäähtyneellä vedellä ruuan jälkeen .Ehkäisee tulehdusta ja jostain kumman syystä myös lievittää särkyä ainakin minulla näin. Minulta on poistettu 10 hammasta joten tuttua puuhaa
Vierailija kirjoitti:
Noin 3 päivää pahin ja jopa 2 viikkoa voi kestää särkyjä. 3 kertaa päivässä särystä riippuen 800-1200mg ibuprofeiinia. Noin 6 tunnin välein otat. Keitä vettä ja laita siihen merisuolaa. Purskuttele sillä jäähtyneellä vedellä ruuan jälkeen .Ehkäisee tulehdusta ja jostain kumman syystä myös lievittää särkyä ainakin minulla näin. Minulta on poistettu 10 hammasta joten tuttua puuhaa
Ibuprofeiinia ei saa ottaa noin suuria annoksia, ja 6t välein.
onko kellään ollut hampaanpoiston yhteydessä tulehdus, eikä ole määrätty antibioottia?
onko parantunut itsestään?