Tapailun todella saastainen koti, onko aina kyseessä mielenterveysongemia?
Miehellä on ihan kaamea kämppä. Vessan lattialla on kusiroiskeita ja kaikki hanat, lavuaarit ja pöntöt ovat pinttyneen p*****n peitossa. Asunnon portaikko on sekin pinttyneen lian tahrima ja keittiössä ovat roikkuneet pesemättöminä samat keittiöpyyhkeet useita kuukausia.
Kylppärissä seinät ovat pinttyneen lian peitossa, lakanoita mies vaihtaa ehkä parin kuukauden välein. Onko nämä kaikki selviä viitteitä mielenterveyden ongelmasta vai mistä? Mies on keski-ikäinen. Ennen kotinsa näkemistä pidin ihan potentiaalisena kumppanina mutta nyt en enää oikein tiedä.
Kehtaanko loukkaamatta sanoa sitä, että miehen koti on epämiellyttävän saastainen?
Kommentit (39)
Pidä se sika! Päivität sit tänne päivittäin ku harmittaa.
Se kertoo miehestä ihan tarpeeksi. Haluaisitko maata sen pinttyneissä lakanoissa?
Outoa kyllä että moni kotonaan ihan peikkona elävä on usein ulospäin siisti. Totuus selviää vasta kun meet kylään.
Siksi en päästäkään ketään kotiini. Auto- ja moottoripyöräkaupatkin maksetaan läppärillä konepellin päällä.
Yök, kuulostaa hirveältä. Kyllähän tuossa jotain ongelmaa on, ei normaali ihminen asu noin.
Kyllähän se kertoo jonkinlaisesta elämänhallinnan puutteesta, tai ainakin piittaamattomuudesta ja siitä että tämän henkilön voisi olla vaikea esimerkiksi sopeutua yhteiseloon jonkun kanssa, kun joko hän ei silloinkaan siivoaisi tai siiten ei antaisi toisenkaan siivota, koskea tavaroihinsa yms.
Vierailija kirjoitti:
Olet siis tavannut muusikon?
Tää on lähinnä taiteilija. Olen muusikonkin kanssa joskus elellyt ja vähän sama meniniki. Jätin sen kun halusin nukkua sisimmässäni Lexingtonin lakanoissa ja niitäkin oli tarjolla.
Ei kai sillä ole niin suurta väliä, liittyykö asia mielenterveysongelmiin. Oleellista on se, haluatko elää elämääsi sellaisen ihmisen kanssa, jolla on tuollainen hygieniakäsitys.
Pahimmat sekopäämiehet, jotka olen itse tavannut, on olleet todella siistejä. Kämppä on tip top ja kaikki astiatkin tiskataan heti kaappiin. Tietysti sitä tavaraa ei nurkkiin niin pääse kertymään kun poliisi niitä veitsiä ja muita hakee valtiolle takavarikkoon todistuskappaleina.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se kertoo jonkinlaisesta elämänhallinnan puutteesta, tai ainakin piittaamattomuudesta ja siitä että tämän henkilön voisi olla vaikea esimerkiksi sopeutua yhteiseloon jonkun kanssa, kun joko hän ei silloinkaan siivoaisi tai siiten ei antaisi toisenkaan siivota, koskea tavaroihinsa yms.
Mua ei niinkään huoleta sotku vaan lähinnä yhteys mielenterveyspuolen asioihin. En haluaisi (toista) kertaa huomata olevani tilanteessa, jossa olen sekä miehen äiti että rakastaja.
Kehtaat sanoa. Mutta syytellä ei kannata. Kysy vaikka kuinka usein siivoaa ja onko huomannut että likaa on vähän päässyt kertymään.
Ei tuo minusta mt-ongelmia välttämättä tarkoita, vaan voi olla, että mies on niin tottunut tuohon ettei itse edes tajua asiaa tai omaa erilaiset siisteyskäsitykset kuin sinä ja pitää sitä normaalina.
Vierailija kirjoitti:
Pahimmat sekopäämiehet, jotka olen itse tavannut, on olleet todella siistejä. Kämppä on tip top ja kaikki astiatkin tiskataan heti kaappiin. Tietysti sitä tavaraa ei nurkkiin niin pääse kertymään kun poliisi niitä veitsiä ja muita hakee valtiolle takavarikkoon todistuskappaleina.
Tääkin on totta. Olen itse ihan keskivertosotkuinen eli kamat voi olla hujan hajan mutta kuitenkin siivoan vieraita varten (ja siivosin jopa tätä miestä varten koska en tiennyt, millaisessa läävässä tämä itse asui).
Mulle vaan on itsestäänselvyys, että sängyssä on puhtaat lakanat ja todellakin niissä voi silti paneskella estottomasti. Seuraavana aamuna vaan pesukone pyörimään jos liikaa epämääräisiä tahroja. Mutta tää miehen sänky on musta suorastaan iljettävä. Mies on kovasti muhun ihastunut mutten tiedä, mitä enää itse ajatella. Olin ihastunut ennen, kuin näin kotinsa.
Riippuu vähän miten toivot suhteenne kehittyvän. Jos tarkoituksena on muuttaa yhteen / perustaa perhe, en jatkaisi tapailua ihmisen kanssa jonka siisteyskäsitys poikkeaisi omastani huomattavasti. Mutta erillään asuvana avoparina suhde voisi toimia ihan hyvin, jos kumppanilla ei siis mitään muuta "mielenterveydellisiä ongelmia".
Oudointa on, että mies ei ole siivunnut kotiaan, vaikka ilmeisesti tiesin sun tulevan käymään. Itse ainakin teen vähän perusteellisemman siivouksen, kun treffi on tulossa käymään. Muuten ei ole niin viimesen päälle siisteyden kanssa.
Ei todellakaan. Tunnen itse monia ns. vanhojapoikia, joiden koti on juuri kuvatun kaltainen, vaikka nämä on muuten ihan fiksuja ja "ongelmattomia" miehiä.
Oma miehenikin oli kun tavattiin. Hän on sellaista "hajamielinen professori" lajia eli on usein niin ajatuksissaan ettei sellaiset käytännön asiat kuin siivoaminen oikein tule mieleen. Mies oli jopa yrittänyt ilmeisesti siivota ennen kuin tulin ekaa kertaa käymään, mutta silti siellä oli naisihmisen silmään kamalan näköistä. Kaikilla pöytätasoilla oli ties mitä roinaa täynnä, vessan lavuaari täynnä partakarvan pätkiä, pölykoiria joka paikassa, pyykkiröykkiö kylppärissä pinottuna siihen vaan pesukoneen päälle jne. Keittiössä tahraiset ja kaiken roinan kuten tiskaamattoman tiskin täyttämät pöytäpinnat.
Mutta ei tämä mies mitenkään törkyisesti ole elänyt kun yhteen muutettiin. Hän ei vaan yksinkertaisesti edes tajunnut mitä tarkoittaa siisteys useimpien muiden mielesetä, ja kuinka usein täytyy siivoilla jos haluaa että on oikeasti siistiä. Mutta kun minä siinä yhteiselämän varrella asiasta valistin niin ihan mielellään mies on aina osallistunut kodinhoitoon ja itsekin sanoo että näyttäähän se kivammalta kun on selkeän ja siistin näköistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ei niinkään huoleta sotku vaan lähinnä yhteys mielenterveyspuolen asioihin. En haluaisi (toista) kertaa huomata olevani tilanteessa, jossa olen sekä miehen äiti että rakastaja.
Älä toista kertaa ota poikaasi rakastajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh, näen jo synkät otsikot: Sotku romahdutti mielenterveyden - luuli miestä pojakseen!
Kyllä se likaisuus viittaa jonkin tason mielenterveysongelmiin. Tunnen tuollaisen henkilön ja sanoo olevansa väsynyt ja varmasti onkin. Kaikki mikä siisteyspuolella on siivotonta kertoo mielenterveysongelmista. Olkoonkin vain miehellä hyvä ammatti ja vaativaltakin kuulostava.
Yhdellä sukulaisella on tuollaista. Hän on tuurijuoppo.
Olet siis tavannut muusikon?