Kerätään tähän ketjuun TYÖPAIKKOJEN STEREOTYYPPISIÄ HAHMOJA! Minä aloitan:
Juorukello - laulaa kaikkien kuulumiset ja tietää työpaikan sosiaalisen elämän kaikki käänteet Työmatkapyöräilijä - jauhaa kahvitauot pyöräilyn hienouksista ja jakaa neuvojaan muille Eväslehteilijä - linnoittautuu taukohuoneen nurkkaan eväsboksinsa ja sanomalehden taakse, jottei kukaan vain ottaisi kontaktia
Kommentit (2151)
Minulla ei ole työtä, mutta mielelläni ottaisin kenet tahansa tämän ketjun hahmoista työkaverikseni.
t. Työtön
Tylsä- ihminen, joka hoitaa työnsä hyvin ja on mukava kaikille. Hän ei tee vapaa ajalla mitään eikä hänestä saa mitään irti. Tyyppi, jonka elämä kulkee samalla kaavalla.
Rikkaasta perheestä oleva- yleensä harmiton (nuori) tyyppi, joka ei käy töissä rahan takia. Matkustaa useasti vuodessa, ajaa tulotasoon nähden kalliilla autolla ja asuu omistusasunnossa hyvällä alueella, omistaa useita kalliita laukkuja tms. Tietää yllättävän paljon yhteiskunnallisista asioista. Yleensä rikkaasta perheestä tai rikas mies.
Vessaanjuuttujat - henkilö joka käy työpäivän aikana monta kertaa vessassa ja viettää siellä joka kerta kohtuuttoman pitkän ajan. Epämukavaa, jos työpaikalla on vain yksi vessa johon muidenkin pitäisi päästä, mutta kukaan ei kehtaa mainita asiasta koska ei voi tietää onko tyypillä joku suolistosairaus vai selaako hän pöntöllä av-palstaa älypuhelimellaan.
Vierailija kirjoitti:
Itse täydellisyys. Toimii ainakin näennäisesti virheettömästi. Pitää itseään muita parempana. Kertoo kahvitunnilla muka vaatimattomasti uusimmista omista ja täydellisten perheenjäsentensä saavutuksista. Käyttää paljon aikaa muiden arvosteluun.
Tämähän on AV-mamma!
Rikosrouva. Vanhempi täti-ihminen, joka hekumoi iltapäivälehtien rikosuutisilla ja kailottaa niitä kovaan ääneen toimiston väelle "jaa taas on murha Helsingissä, pahoinpitely Tampereella, ..."
Vierailija kirjoitti:
Tylsä- ihminen, joka hoitaa työnsä hyvin ja on mukava kaikille. Hän ei tee vapaa ajalla mitään eikä hänestä saa mitään irti. Tyyppi, jonka elämä kulkee samalla kaavalla.
Rikkaasta perheestä oleva- yleensä harmiton (nuori) tyyppi, joka ei käy töissä rahan takia. Matkustaa useasti vuodessa, ajaa tulotasoon nähden kalliilla autolla ja asuu omistusasunnossa hyvällä alueella, omistaa useita kalliita laukkuja tms. Tietää yllättävän paljon yhteiskunnallisista asioista. Yleensä rikkaasta perheestä tai rikas mies.
Mistä tiedät? Itse en huutele asioistani muille töissä enkä somessa. Huvittaa, että sen vuoksi luullaan, että en tee mitään vapaa-ajallani. Kunpa tietäisitte :-)
Vierailija kirjoitti:
Kommentoija. Kommentoi koko ajan toisten tekemisiä. "Ai, sä syöt makaronilaatikkoa". "Ai, sulla on musta paita tänään". "Ai, sä leikkaat ton juuston noin". "Ai, sä kävit vessassa"
Tästä tuli mieleen oma lounashetkien kauhuni, Ruokautelija. On aina kurkkimassa toisten eväsrasioihin ja kyselemässä, mitä kenelläkin on eväänä. Tekee tämän yleensä harmittomasti. Itse koen kuitenkin ärsyttäväksi, koska olen aika huono ruoanlaittaja ja eväspöperöni ovat usein vähän kyseenalaisia. En siis jaksaisi aina olla esittelemässä keittiökömmähdyksiäni utelijalle. Muiden ruokien ihmettely ja kommentointi on mielestäni muutenkin jotenkin kiusallista.
Nykyään kaikki on kasvotonta massaa, kukaan ei uskalla erottua:( ennen oli kaikki paremmin miehet rautaa laivat puuta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pervo
Istuu työhuoneessaan tai sermin takana vahtaamassa aikuisviihdettä. Kun työpaikalla aloittanut uusi kesätyttö tulee kysymään häneltä jotakin, jättää tarkoituksella törkysivun auki ja seuraa nautiskellen uuden tulijan reaktioita. Esittää työympäristönsä naisille vihjailevia, väsyneitä vitsejä ja kyselee tauoilla, mistä kesätyttö ostaa alusvaatteensa. Muistaa aina mainita, että odottelee innolla firman saunailtaa tai pikkujouluja, joissa istuu lasittunein katsein syrjässä muita toljottaen.
HYIII laukaisit kuvauksellasi traumani, joka syntyi tällaisen kollegan toimesta eräässä valtionhallinnon kesätyöpaikassa! Kamala tstorunkkari, joka näytti Klonkulta.
Klonkku alapeukutti :)
Vierailija kirjoitti:
Kommentoija. Kommentoi koko ajan toisten tekemisiä. "Ai, sä syöt makaronilaatikkoa". "Ai, sulla on musta paita tänään". "Ai, sä leikkaat ton juuston noin". "Ai, sä kävit vessassa"
Apua, meillä on tää tyyppi töissä joten on ollut pakko vaihtaa eväiden syöntipaikkaa :D häneen yhdistyy myös Utelija ja se keski-ikäinen muotivaatetuksessaan keikistelijä.
Vierailija kirjoitti:
Rikosrouva. Vanhempi täti-ihminen, joka hekumoi iltapäivälehtien rikosuutisilla ja kailottaa niitä kovaan ääneen toimiston väelle "jaa taas on murha Helsingissä, pahoinpitely Tampereella, ..."
Voi ei, nyt osui ja upposi :D Tosin olen vasta 32 v, joten en vissiin ihan vielä täti-ikäiseksi luettava mutta muuten kuulosti vähän liiankin tutulta....
Vainaja. Kaikki muistelevat hyvällä, eikä kenenkään kohtaloa voi tietää, liian nuorena läksi ja uuttera oli. Päivät ovat luetut sanoo sekin työpaikkakiusaajamme.
Mimosa- Sopertelija: On sellainen tyllerömäinen sinisilmäinen itsensä herttaisesti heiluttelija joka solahtaa smoothisti mihin vaan, eikä kukaan uskalla puhua hänestä mitään koska vaistoaa että hajoaa siihen paikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Mukinvartija - loukkaantuu verisesti, jos joku toinen on erehtynyt juomaan hänen vakiomukistaan. Koko taukotila saa kuulla myrskyn yltyvän.
Aargh, tästä tulee taas mieleen ensimmäinen työpaikkani parikymppisenä. Aranpuoleisena sydän tykyttäen menin ensimmäisenä päivänä iltapäiväkahveille, jossa on pari kymmentä ihmistä, koko työpaikan väki. Arvon kaapista kahvikuppia, ja esimieheni sanoo "ota sieltä mikä kuppi vaan". Sitten kun olen saanut kupin ja kahvin käteen, ilmestyy kupin omistaja paikalle ja julistaa kovaan ääneen, "hei, sinä olet ottanut minun kupin. Kannattaa hankkia oma". Siinä sitten esittelyni koko väelle. Muistaakseni olin nolona ja välttelin kahvitaukoja noin vuoden. Jälkeen päin ajatellen ei kyllä kuulosta kovin vakavalta, eikä kupin omistajakaan varmaan tarkoittanut mitään pahaa. Pomoni olisi voinut kyllä sanoa, että hänen mokansa...
Tupakki-räähkä
Punaiseksi värjätyssä tukassaan seisoo farkkurotsissaan jatkuvasti pihan röökipaikalla kädet rinnalla. Valittaa, kuinka miehet on sitä ja tätä. Odottelee duunin loppumista ja baarin aukeamista. Köhii, kun piti juosta ratikkaan pahvikahvi kourassa.
Röökaaja: kuuluu pieneen, mutta sitkeään vähemmistöön, jotka pitävät oikeudestaan kessutella kynsin ja hampain kiinni. On röökannut koko ikänsä tai ollut siinä välissä vuosia tauolla. Istuu työajastaan kolmasosan, vähintään, röökikopissa tai ulkona tupakkipaikalla. Röökimestalla kuulee parhaat jutut, kukaan ylimääräinen ei sinne vahingossa eksy.
Yleensä röökaaja tulee heti tupakin jälkeen toimittamaan jotain tärkeää asiaa työtoverin luo ja puhaltaa viimoiset höyryt siinä paikan päällä työkamun naamaan. Ei tajua, että dunkkis on melkoinen, eikä välitäkään.
JP kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mukinvartija - loukkaantuu verisesti, jos joku toinen on erehtynyt juomaan hänen vakiomukistaan. Koko taukotila saa kuulla myrskyn yltyvän.
Aargh, tästä tulee taas mieleen ensimmäinen työpaikkani parikymppisenä. Aranpuoleisena sydän tykyttäen menin ensimmäisenä päivänä iltapäiväkahveille, jossa on pari kymmentä ihmistä, koko työpaikan väki. Arvon kaapista kahvikuppia, ja esimieheni sanoo "ota sieltä mikä kuppi vaan". Sitten kun olen saanut kupin ja kahvin käteen, ilmestyy kupin omistaja paikalle ja julistaa kovaan ääneen, "hei, sinä olet ottanut minun kupin. Kannattaa hankkia oma". Siinä sitten esittelyni koko väelle. Muistaakseni olin nolona ja välttelin kahvitaukoja noin vuoden. Jälkeen päin ajatellen ei kyllä kuulosta kovin vakavalta, eikä kupin omistajakaan varmaan tarkoittanut mitään pahaa. Pomoni olisi voinut kyllä sanoa, että hänen mokansa...
Sama kokemus mullakin :-) Sitten vielä sekin, että työpaikan taukotuvissa on kirjoittamattomat istumapaikat. Auta armias, jos istutkin Vastatulleena jonkun Puolihullun tai Katkeron paikalle!
Vierailija kirjoitti:
JP kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama kokemus mullakin :-) Sitten vielä sekin, että työpaikan taukotuvissa on kirjoittamattomat istumapaikat. Auta armias, jos istutkin Vastatulleena jonkun Puolihullun tai Katkeron paikalle!
Joutuu heti epäsuosioon.
Sompaatikko. Esiintyy avaramielisenä kaikki rodut maailmojasyleilevästi tervetulotoivottaen vaikka kotiinsa, kunhan se ei ole suomalainen asunnoton, vanhus eikä romani sentään.
Vierailija kirjoitti:
Sompaatikko. Esiintyy avaramielisenä kaikki rodut maailmojasyleilevästi tervetulotoivottaen vaikka kotiinsa, kunhan se ei ole suomalainen asunnoton, vanhus eikä romani sentään.
Sipulihan siinä.
Tämän alalaji: Vessassa supisijat. Juuttuvat vessaan supisemaan ja jos satut menemään sinne, he keskeyttävät puheensa. Kiusallinen pari.