Kerätään tähän ketjuun TYÖPAIKKOJEN STEREOTYYPPISIÄ HAHMOJA! Minä aloitan:
Juorukello - laulaa kaikkien kuulumiset ja tietää työpaikan sosiaalisen elämän kaikki käänteet Työmatkapyöräilijä - jauhaa kahvitauot pyöräilyn hienouksista ja jakaa neuvojaan muille Eväslehteilijä - linnoittautuu taukohuoneen nurkkaan eväsboksinsa ja sanomalehden taakse, jottei kukaan vain ottaisi kontaktia
Kommentit (2376)
Ylienerginen äänekäs! Tulee töihin intoa pursuen monen vapaan jälkeen ja tekeekin vain 50 prosenttista työviikkoa, jolloin ei ihmetytä että jaksaa tulla energisenä, kun muut painavat viikosta toiseen lomiaan odottaen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herra ominaishaju: omaa vahvan tietynlaisen ominaishajun, eikä kyse niinkään mistään hygienian puutteesta, mutta tietää aina missä hän on ollut viimeisen kymmenen minuutin sisällä.
Näihin törmää usein kaupassa ei tarvitse edes olla vastapäätä tai muutenkaan lähellä niin haistaa heti että taas joku kylpenyt hajusteessa.
Yksi pesee työpaitansa kotona ja käyttää jotain todella voimakasta huuhteluainetta, ihan jäätävä LEMU.
Etuajassa lomalle lähtijät
* lähisukua mökkeilijälle ja karavaanareille
Olipa kyseessa vain pidennetty viikonloppuloma (esim to-su) tai viikon loma tai ihan koko kesäloma 4 vko. Etuajassa lomalle lähtijä lajin edustajat ottaa oikeudekseen startata vähän niinku varkain vähintään jo puoliltapäivin tai "muka" pitää aina ne etäpäivät just ennen lomaa jollon oikeesti ovat jo lomakohteessa/ lomamoodissa "muka" käyvät koneella jotta joku luulee heidän tekevän jotain, ovat ehkä puh tavoitettavissa, josko sitäkään. Siirtävät kaikki järjestelmävastuut kollegalle hyvissäajoin ed päivänä ettei vaan itselle jää vahingollakaan mitään tekemistä viimeiselle työpäivälle koska he ovat jo matkalla lomanviettoon.
Ohhohhoijaa -kailottaja. Jos kerran on aina niin väsynyt, niin luulisi säästävän energiaa, että olisi välillä hiljaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyväntahtoinen työnarkomaani. Suostuu jokaikiseen projektiin ja lopulta jää sairaslomalle burnoutin uuvuttamana.
Mä olen tämä. Nyt olen jättänyt töitä tekemättä ja jatkuva valitus kun työt ei etene. Sillä on jokin ero tekeekö 8 tuntista päivää vai 12 tuntista. Silti ikinä ei saa palkata lisää apukäsiä.
Ei työmäärä polta loppuun vaan jos henkisesti ei kestä sitä.
märisevä uhriutujamarttyyri, jonka mielenterveyden ailahtelujen mukaan tanssii puoli työyhteisöä ja ei, ne mielensäpahoittamisaiheet eivät lopu koskaan ei.
Olen kirjoittanut aikaisemminkin, mutta ne kiire hokijat. .Aina on kiire.
Yhdelle joka hoki sitä joka kerta kun näimme oli pakko kysäistä: Millaisia hommia sulla on, kun aina kiire.
Vierailija kirjoitti:
Olen kirjoittanut aikaisemminkin, mutta ne kiire hokijat. .Aina on kiire.
Yhdelle joka hoki sitä joka kerta kun näimme oli pakko kysäistä: Millaisia hommia sulla on, kun aina kiire.
No jep. Sitten jos on vähän hommaa, niin firma on menossa konkkaan.
Täälähän nuo esiintyvät ilkeilyineen. Kokonaista 118 sivua heitä on kerääntynyt luetteloimaan ihmisten vikoja.
Vierailija kirjoitti:
Täälähän nuo esiintyvät ilkeilyineen. Kokonaista 118 sivua heitä on kerääntynyt luetteloimaan ihmisten vikoja.
Eikö se ole parempi purkaa tänne nimettömänä ketutustaan kuin alkaa itse työpaikalla v-mäiseksi huomauttelijaksi? Jos on rasittavia kanssatyöntekijöitä, jotka syövät työmotivaatiota, niin siitä pitääkin puhua. Mutta ei sellainen auta, että niille menee suoraan sanomaan. Tyhmä ei ymmärrä itse olevansa tyhmä, ja saa vain itse hankalan tyypin maineen.
Nää sisäpiiriläiset jotka ei suostu puhumaan muille kuin sisäpiiriläisille, eivät edes tervehdi, juoruilevat muista työntekijöistä pskaa vaikka ilman meitä ei firma pysyis pystyssä, jos niillä on omat jutut kesken häätävät ei sisäpiiriin kuuluvan pöydästä pois ties minkä verukkeen varjolla, ovat keski ikäisiä kärttyisen näköisiä akkoja aina naamat norsunveellä kun ne näkee.
Se työpaikasta aina pskaa kirjoitteleva, joka kuitenkin on viihtynyt siellä samassa työpaikassa viimeiset 20-30 vuotta ainakin.
Se kalatyyppi. Vähän niin kuin Twin Peaksin pölkkymuija, mutta mies ja pölkky on kala. Höpöttelee kaloille ja kaloista, aina. Syö kalaa joka aterialla. Kertoo aina kalajuttuja. Aina haisee kala. Kala, kala, kala.
Vierailija kirjoitti:
Etuajassa lomalle lähtijät
* lähisukua mökkeilijälle ja karavaanareille
Olipa kyseessa vain pidennetty viikonloppuloma (esim to-su) tai viikon loma tai ihan koko kesäloma 4 vko. Etuajassa lomalle lähtijä lajin edustajat ottaa oikeudekseen startata vähän niinku varkain vähintään jo puoliltapäivin tai "muka" pitää aina ne etäpäivät just ennen lomaa jollon oikeesti ovat jo lomakohteessa/ lomamoodissa "muka" käyvät koneella jotta joku luulee heidän tekevän jotain, ovat ehkä puh tavoitettavissa, josko sitäkään. Siirtävät kaikki järjestelmävastuut kollegalle hyvissäajoin ed päivänä ettei vaan itselle jää vahingollakaan mitään tekemistä viimeiselle työpäivälle koska he ovat jo matkalla lomanviettoon.
Tämä on työnantajan saamattomuutta.
Karmea palstavalas, 50 v, joka tekee ankkahuulikuvia faceen
Vierailija kirjoitti:
Karmea palstavalas, 50 v, joka tekee ankkahuulikuvia faceen
Kyllä tämä koskee ikäluokkaa 15-60, surullista toki.
Ilmoittelija : menen vessaan, menen kahville, menen syömään, lähden nyt kotiin
Talvipyöräilijä. Aivan liioitellusti myssyjä ja rytkyjä päällä, ja riisuu niitä sitten varmaan 20 minuuttia ennen töiden tekemistä. Joo, tiedän, että täytyy pukeutua hyvin, mutta usein nämä ovat kuin avaruuteen lähtöön valmistautumassa.