Onko ihmisillä vielä paljon viherkasveja kodeissaan? Onko teillä?
Vaihdoin juuri multaa muutamaan omaani ja tuli mieleen että vieläkö ihmisillä on kasveja kodeissaan? Ainakaan sisustuslehtien mukaan ei ole kuin se muodikas , Kitunen anopinkieli ja joku mehikasvi siinä string-hyllykössä?
Suomen kaunein koti-ohjelmassa oli yksi talo jossa oli oikeesti paljon kasveja mukana sisustuksessa.
Vaikka ikkunat on nykyään lattiasta kattoon ja valoa olisi niin eikä niitä kasveja enää jakseta/ehditä pitää?
Kommentit (85)
Ei enää yhtään. Minulla on nykyään aina leikkokukkia.
Nuorena asuin viidakossa. Sittemmin karsin menoja ja yksinkertaistin elämää, ja sain karsittua kasvienhoitoon liittyvän ajankäytön. Inhosin joka keväistä mullanvaihtoa.
Vierailija kirjoitti:
Veljen vaimo on jotenkin sokea kasveille. Siis jos sulla on aivan silmiesi edessä JOKA pöivä kasvi, niin miten on mahdollista ettei näe, kun kasvi alkaa painumaan että nytpä se tarvii vettä!? Oikeesti? Antaa sen vaan olla ihmettelee sitten 3kuukauden kuluttua että oho, ei se eläkään enää.
Vien sille aina tuliaisiksi jonkin viherkasvin, aika isojakin joskus, neuvon hoidon ja asia on tosiaan täysin selvää ja maailman yksinkertaisin.
Sitten saakin katsoa kun ne muutamassa kuukaudessa kituu pois.
Se ei VOI olla niin vaikeaa.
Miten vaikeaa VOI olla tajuta, että kaikki ei halua sun rehujasi?
Vierailija kirjoitti:
Nuorena asuin viidakossa. Sittemmin karsin menoja ja yksinkertaistin elämää, ja sain karsittua kasvienhoitoon liittyvän ajankäytön. Inhosin joka keväistä mullanvaihtoa.
Minusta taas nimenomaan elävät kasvit ovat ihania. Leikkokukkia en osta, en tykkää niistä kun kuolevat niin nopeasti. En vaihda multaa lainkaan joka kevät, hyvin ovat silti pärjänneet.
Olen puolet vuodesta mökillä, joten en halua kotiin riesakseni mitään viherkasveja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veljen vaimo on jotenkin sokea kasveille. Siis jos sulla on aivan silmiesi edessä JOKA pöivä kasvi, niin miten on mahdollista ettei näe, kun kasvi alkaa painumaan että nytpä se tarvii vettä!? Oikeesti? Antaa sen vaan olla ihmettelee sitten 3kuukauden kuluttua että oho, ei se eläkään enää.
Vien sille aina tuliaisiksi jonkin viherkasvin, aika isojakin joskus, neuvon hoidon ja asia on tosiaan täysin selvää ja maailman yksinkertaisin.
Se ei VOI olla niin vaikeaa.Onko mieleesi juolahtanut, että jospa hän ei välitä viherkasveista ja niiden hoidosta pätkääkään? Miksi ihmeessä viet hänelle viherkasveja?
Vien hänelle lahjaksi, tuliaisiksi niinkuin varmasti on monella tapana. Jotkut vie tuoksukynttilöitä tai keittiöpyyhkeitä. Ihan mitä vaan.
Käly kyllä sisustaa ja sisustaa ja pöydillä on pinoissa lehtiä aiheesta.
Ja minusta kuuluu ihan normaaliin järjenkäyttöön että osaa kaataa vettä vaikka vesilasista kukkaruukkuun kun näyttää että se kasvi alkaa tarvita vettä. Että ihan testimielessäkin, katsotaan koska alkaa tämä homma toimimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta taas nimenomaan elävät kasvit ovat ihania. Leikkokukkia en osta, en tykkää niistä kun kuolevat niin nopeasti. En vaihda multaa lainkaan joka kevät, hyvin ovat silti pärjänneet.
Elävät kasvit ovatkin ihania. Siellä missä ne luonnostaan elävät. Eivät purkissa sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ei VOI olla niin vaikeaa.Onko mieleesi juolahtanut, että jospa hän ei välitä viherkasveista ja niiden hoidosta pätkääkään? Miksi ihmeessä viet hänelle viherkasveja?
Vien hänelle lahjaksi, tuliaisiksi niinkuin varmasti on monella tapana. Jotkut vie tuoksukynttilöitä tai keittiöpyyhkeitä. Ihan mitä vaan.
Ja minusta kuuluu ihan normaaliin järjenkäyttöön että osaa kaataa vettä vaikka vesilasista kukkaruukkuun kun näyttää että se kasvi alkaa tarvita vettä. Että ihan testimielessäkin, katsotaan koska alkaa tämä homma toimimaan.
Entä jos sulle joku tois aina vaikka käärmeen tai kissanpojan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti sulla on aivan liikaa rahaa. Mutta jatka toki.
Meillä ei ollut koskaan minun lapsuudessani kasveja sisällä tai ulkona, vanhempani olivat surkeita kasvinhoitajia. Mutta itse olen halunnut sen verran väriä sisätiloihin, että olen kasvattanut joitakin yrttejä ja hedelmiä tekeviä ruokakasveja ikkunalaudalla. Aika monella ystävälläni on samoin, eli muutamia ruukkuja joko kukkia tai käyttökasveja ikkunalla ja parvekkeella, mutta ei nyt sentään koko talo täynnä.
MUTTA, missä myydään aidon näkööisiä SILKKIVIHERKASVEJA, kun ei minulla tule kyseeseen normaalit ihanat viherkasvit.Kerokaa ken on nähnyt livenä todella aidon näköisiä ja mistä hankittuja.
ei jaksa pitää kun ne aina kuolee parin kolmen kk sisällä, kai kastelen liikaa ja ne märkänee, ja sit oon kaatanut kaljajämät aijna kasviruukkuun ja alkaa pian märäntynminen ja kauhee haju kuijn kissanpissi haisisi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä mitään multia vaihtele, kuorin silloin tällöin mullat pinnalta ja laitan uutta tilalle.
Siitä ne ravinteet valuu juurille kastelun myötä.
Mullan valmistajien keksintöä koko jokakeväinen mullan vaihto.
Jotkut menee retkuun;)
Mä olen tuo, jolla on 47 viherkasvia.
Niin että jos muilla on paljon viherkasveja ja ne ovat muotia, niin hankin niitä kotiini. Mutta koska minulla ei ole mielipidettä (=omaa mieltä ) oikein mistään, pitää kysyä täältä, että voinko hankkia kasveja kotiin, vai pitääkö ne olemassakin olevat heittää epätrendikkäinä menemään?
Ei yhtään. Viimeksi oli 30 vuotta sitten kodinonneja kaksi amppelissa. Nyt on astma.
Ei ole yhtään. Aina välillä ostan jotain, mutta ne kuolee ihan hetkessä. Mulla kyllä on huonosti paikkoja mihin kasveja laittakaan. Ei ole ikkunalautoja, eikä ikkunoiden edessä pöytiä joille voisi mitään laittaa. Yksi sellainen pylväs on jonka päälle voi laittaa kasviruukun, mutta kun se ei ole kovin lähellä ikkunoita ja toisaalta kaikki mun ikkunat on tosi varjoisia, viereiset kerrostalot varjostavat niin että auringonvaloa ei tule sisälle mihinkään aikaan kunnolla, niin aina ne kasvit kuolee aika nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyviin tapoihin kuuluu, että lahja valitaan saajan, ei antajan mieltymysten mukaan. Edelleen hyvät tavat edellyttävät, että lahjasta ei ole saajalleen vaivaa vaan iloa. Saajaa työllistävät lahjat ovat sopivia vain, jos niiden tiedetään erityisesti saajaa miellyttävän. Kaikkein vähiten sopivaa on, että lahjaa käytetään jonkinlaisen kouluttamisen tai näpäyttämisen välineenä.
Joiltakin puuttuu kahdeksas älykkyyden muoto, joka on "Luonnon ymmärtämisen kyky". Minulle tämä on erittäin tärkeä älykkyyden muoto, joten minun on vaikeaa olla sellaisten ihmisten seurassa, joita tämä ei voisi vähempää kiinnostaa! Kyllä, minulla on paljon hyvinvoivia huonekasveja! Ne puhdistavat ilmasta kemikaalejakin.
Suostuukohan linkki siirtymään nyt kokonaisena.
Vierailija kirjoitti:
MUTTA, missä myydään aidon näkööisiä SILKKIVIHERKASVEJA, kun ei minulla tule kyseeseen normaalit ihanat viherkasvit.Kerokaa ken on nähnyt livenä todella aidon näköisiä ja mistä hankittuja.
Meille on ostettu jo vuosikausia silkkikukat ulos ja sisälle Tuurin kyläkaupasta. Siellä on todella aidon näköisiä ja valikoima keväällä suuri. Ulkoa ikkunan kauttakin tulee siitepöly ja tuoksu ja mun astma on niin paha, ettei voi olla kukkia edes ulkona.
Onko mieleesi juolahtanut, että jospa hän ei välitä viherkasveista ja niiden hoidosta pätkääkään? Miksi ihmeessä viet hänelle viherkasveja?