Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ihmisillä vielä paljon viherkasveja kodeissaan? Onko teillä?

Vierailija
27.02.2019 |

Vaihdoin juuri multaa muutamaan omaani ja tuli mieleen että vieläkö ihmisillä on kasveja kodeissaan? Ainakaan sisustuslehtien mukaan ei ole kuin se muodikas , Kitunen anopinkieli ja joku mehikasvi siinä string-hyllykössä?
Suomen kaunein koti-ohjelmassa oli yksi talo jossa oli oikeesti paljon kasveja mukana sisustuksessa.
Vaikka ikkunat on nykyään lattiasta kattoon ja valoa olisi niin eikä niitä kasveja enää jakseta/ehditä pitää?

Kommentit (85)

Vierailija
1/85 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nehän on nyt tulossa oikein kunnolla muotiin. Itselläni on ollut samat kasvit jo yli kymmenen vuotta, pelastin mummolta kun hän joutui vanhainkotiin.

Vierailija
2/85 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä? Nehän on yksi suurimmista sisustustreindeitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/85 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kämppä ei ole oikein valoisa joten moni kasvi ei menesty ilman lisävaloja ainkaan joten siksi on suht vähän kasveja ollut perinteisesti. Mutta aina jotain on. Nyt ikkunalaudalla on kasvamassa siemenestä asti sitruunapuu, ja aina jotain ruokayrttejä maalattuihin tyhjiin säilyketölkkeihin istutettuina on. 

Vierailija
4/85 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kissoja, joten huonekasvi ja on lähinnä kissalle ruohoa. Ne hortonomit silputtavat kaiken ja levittelevät mullat ympäriinsä. Yksi orgidea meillä oli häkissä kissojen ulottumattomissa , mutta se kuoli nyt talvella.

Vierailija
5/85 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kissoja, joten huonekasvi ja on lähinnä kissalle ruohoa. Ne hortonomit silputtavat kaiken ja levittelevät mullat ympäriinsä. Yksi orgidea meillä oli häkissä kissojen ulottumattomissa , mutta se kuoli nyt talvella.

Orkidea on vaikea sana.

Vierailija
6/85 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole, koska tapa kaikki, mutta 20-vuotias poikani ostaa niitä mielellään kotiinsa.

Vierailija
7/85 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli muotia tai ei, minä tykkään viherkasveista.

Minulla on niitä kaikenkaikkiaan 47kpl.

On pieniä, isoja ja siltä väliltä.

Suurin on yli 2-metrinen, kasvit kukoistaa, kun valoa tarjolla.

Isot ikkunat ja kattoikkunatkin on.

Kasvit ovat terveellisiä!

Vierailija
8/85 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aika paljon joka huoneessa. Pienten lasten perheessä tosin vain sisukkaimmat selviävät eli juurikin anopinkielet ja rahapuut jne. Rakkaat saniaiseni ovat vaipuneet manan majoille eikoja sitten... ehkä sitten kun lapset ovat kouluikäisiä, uutta asuntoa koitan myös katsella sillä silmällä jos pesutiloissa olisi ikkuna ja saisin sinne sanikkaita <3

Vierailija
9/85 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään kasveista. Käyn joka kerta, kun olen kaupoilla, esim tavaratalossa, mitä kasveja on tarjolla. Aika usein käyn myös plantagenissa. :)

Olkkari ja makuuhuone on meillä etelän puolella, niillä ikkunoilla on paljon kasveja. Tykkään kasvattaa kasveja siemenistä asti ja laitoinkin kuun alussa chilejä kasvamaan. Mulla on myös itse sitruunasta kasvatettu sitruunapuu, kuten jollakin muulla. Minua harmittaa, että keittiö on pimeällä puolella, ei oikein siellä kasvit menesty, mutta leikkokukkia ostan maljakoihin.

Mun koti ei ole muutenkaan mistään sisustuslehdestä, mutta viihdyn kasvien keskellä ja nautin niiden hoitamisesta.

Vierailija
10/85 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sen verran kuin ikkunoiden eteen mahtuu, parikymmentä ruukullista. Kiinanruusupuita, anopinhampaita, pelargoneja, chilipaprikoita, rahapuita, joulukaktus, vanhapoikakaktus, palmuvehka... muitakin on ollut, mutta nämä ovat sellaisia jotka tässä asunnossa viihtyvät.

Vierailija
11/85 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljen vaimo on jotenkin sokea kasveille. Siis jos sulla on aivan silmiesi edessä JOKA pöivä kasvi, niin miten on mahdollista ettei näe, kun kasvi alkaa painumaan että nytpä se tarvii vettä!? Oikeesti? Antaa sen vaan olla ihmettelee sitten 3kuukauden kuluttua että oho, ei se eläkään enää.

Vien sille aina tuliaisiksi jonkin viherkasvin, aika isojakin joskus, neuvon hoidon ja asia on tosiaan täysin selvää ja maailman yksinkertaisin.

Sitten saakin katsoa kun ne muutamassa kuukaudessa kituu pois.

Se ei VOI olla niin vaikeaa.

Vierailija
12/85 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollut yhtäkään viherkasvia enää pariinkymmeneen vuoteen.

Vierailija
13/85 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veljen vaimo on jotenkin sokea kasveille. Siis jos sulla on aivan silmiesi edessä JOKA pöivä kasvi, niin miten on mahdollista ettei näe, kun kasvi alkaa painumaan että nytpä se tarvii vettä!? Oikeesti? Antaa sen vaan olla ihmettelee sitten 3kuukauden kuluttua että oho, ei se eläkään enää.

Vien sille aina tuliaisiksi jonkin viherkasvin, aika isojakin joskus, neuvon hoidon ja asia on tosiaan täysin selvää ja maailman yksinkertaisin.

Sitten saakin katsoa kun ne muutamassa kuukaudessa kituu pois.

Se ei VOI olla niin vaikeaa.

Olet maailman suurimpia torveloita.

Vierailija
14/85 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko näin? Kaikkien kissojen kanssa? Sepä sitten ratkaisi meidän kohdalla asian -ei ikinä kissaa. Koira siis tulee joskus.

Vierailija
15/85 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kasvin kasvia asunnossa. Mulle riittää, että niitä on ulkona.

Viherkasviksi en laske kaupasta ostettua yrttinippua vesilasissa ikkunalaudalla.

Vierailija
16/85 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 12. Niitä on kummallakin ikkunalla, joihin tulee tarpeeksi valoa. Muualla asunnossa eivät menestyisi, kämppä ei ole kovin valoisa. Tämä määrä tuntuu olevan ylärajoilla, mistä ehdin muiden juttujen ohessa huolehtia. Kaikki muut kasvit ovat pysyneet hyvin hengissä, paitsi tyttären ostama kärpäsloukku,joka ei näyttäisi selvinneen talvilevostaan.

Vierailija
17/85 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kasvit ja lamput niille, ja kaverien avulla myös sellaisia harvinaisuuksia, joita Suomen kukkakaupat eivät myy. Opiskeluaikana pyysin vaihtareita tuomaan kotona käydessään matkalaukussa pistokkaita kotiseutujen kauneimmista kasveista, vaikka laitontahan se kai oli. Toivat kaikkea sahraminkukista lähtien. Kudzu-köynnöstä havittelen yhä, on potentiaalinen ekokatastrofi, muttei talvehdi pohjoisessa suomessa jos luontoon joutuu joten tänne voi ottaa huoletta. Nykyään tosin olen tyytyväinen näihin.

Vierailija
18/85 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on aika paljon joka huoneessa. Pienten lasten perheessä tosin vain sisukkaimmat selviävät eli juurikin anopinkielet ja rahapuut jne. Rakkaat saniaiseni ovat vaipuneet manan majoille eikoja sitten... ehkä sitten kun lapset ovat kouluikäisiä, uutta asuntoa koitan myös katsella sillä silmällä jos pesutiloissa olisi ikkuna ja saisin sinne sanikkaita <3

Mä oon tappanut monta rahapuuta, mutta orkideat saan kukoistamaan. Eli ei se helppous ole oleellista, vaan kasville sopiva paikka.

Vierailija
19/85 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon tappanut monta rahapuuta, mutta orkideat saan kukoistamaan. Eli ei se helppous ole oleellista, vaan kasville sopiva paikka.

Kyllä, ja riippuu hoitajastakin. Toiset on kovia kastelemaan, toiset ei muista millään. Eli ensimmäiselle sopii esim. perhoskämmekkä, jälkimmäiselle paremmin se rahapuu.

Itselläni on sopivasti huonekasveja. Olen usein pois kotoa 2-3 viikkoa, joten vain siihen elämään sopivat kasvit menestyvät mulla. Isoille ruukuille ja janoisille kasveille jätän kastelujärjestelmän poissaoloni ajaksi. Vielä kaikki porskuttaa.

Vierailija
20/85 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blogeissa ja vlogeissa näkyy paljon eläviä kasveja ikkunattomissa kylpyhuoneissa tai muuten tosi kaukana ikkunoista. Sitten vaan tirskutaan että hihhih kun onnistun aina tappamaan kasvit. Eikö nämä tajua, että kasvit tarvitsevat valoa? Talvisaikaan lähes kaikki kasvit täytyy pitää suoraan ikkunan edessä että pärjäävät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä