APUA! Työnantajani vaatii minua vaihtamaan vaatteet tupakoituani!
Ei kuulema voi "haista" tupakalta asiakkaiden parissa. Mitä ihmettä? Missä ovat ihmisoikeuteni???
N39
Kommentit (45)
Eräässä isossa tehtaassa tupakkatauolle joutuu menemään portin toiselle puolelle sekä leimaamaan itsensä ulos, työajalla ei saa tupakoida.
Minäkään en palkkaa ihmisiä, jotka tulevat työhaastatteluun tupakalta tai hajusteilta löyhkäävinä.
Vierailija kirjoitti:
Eräässä isossa tehtaassa tupakkatauolle joutuu menemään portin toiselle puolelle sekä leimaamaan itsensä ulos, työajalla ei saa tupakoida.
Näin meilläkin. Tupakalle ulos ja leimaus ulos. Johan siitä päivän mittaan kertyy, jos kerran tunnissa käy.
Vierailija kirjoitti:
Mun pomo vaatii, että purskuttelen suuvettä viinahörpyn jälkeen.
Mä en vaan voi, se ei tunnu kovinkaan kivalle.
Mun pomo vaatii purskuttaan suikkarin jälkeen...ikävä ihminen :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin meilläkin. Tupakalle ulos ja leimaus ulos. Johan siitä päivän mittaan kertyy, jos kerran tunnissa käy.
Kerran tunnissa???? What 😲?
Minä työnantajana ehdottaisin työpaikanvaihtoa. Työpäivään kuuluu ainoastaan 2xkahvipaussi ja 1xruokatunti, muu on työnantajan ostamaa aikaa.
Mikähän näiden ahkerasti tupakkalla käyvien viikottainen todellinen työaika on verrattuna tupakoimattomiin? Jo siirtymäaika työpisteeltä ulos vie aikaa....
Aloitus selvä provo, mutta ei irti todellisuudesta työpaikoilla.
Ei ole provo. Miksi väheksyt ihmisoikeuksiani!!!???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräs työtoverini polttaa tunnissa 3-5 savuketta ja siirtyy tupakoimaan sellaiseen lämmitettyyn varastokoppiin. Häneltä menee siis noin puolet työajasta tupakointiin. Päivittäin hän polttaa myös kopissa jossa säilytetään puhtaita haalareita ja nehän tietysti haisevat myös tupakalle.
Silppu kirjoitti:
Voi kun jokapaikassa olisi tuo että tupakoinnin jälkeen vaatteet vaihtoon.
Eilen olisin tarvinnut taksia noin 12 kilsan matkalle mutta päätin kävellä kun taksi haisi vahvasti vanhalle viinalle.
12 kilsaa. Niin niin. Uskottavaahan tuo on. Missä on, jos Porvoosta kävelee 12 km?
Vaikka ite ooon tällanen varttunut nuori aikuuinen nuorii niiin kyllä ennnenvanhaa tuntuuu vähän siltä ettttä osattiiin heitttäytyä fiiliseen paremmmmin 80 90 pop/roock tekkno blueees jazz. Nykyäään ollla vähäään nihilistejäää ja on mielen päääällä vttu kaikkki pska kimpoileee kaikkkki on kliiinistä ja ymmärrretään liiikaa suhteeesssa siiihen että only one life pitäääis yritttäää elää.
Vierailija kirjoitti:
Asiakaspalvelija, joka haisee tupakalta, koetaan luotaantyöntävältä ja, anteeksi nyt vain, pahanhajuiselta.
Tupakointi ei ole erityisen trendikästä nykyisin, tiedoksesi.
Mutta Kardashianit ovat. Eikö kukaan ole huolissaan aivorappeuman yleistymisestä?
Vierailija kirjoitti:
Vaikka ite ooon tällanen varttunut nuori aikuuinen nuorii niiin kyllä ennnenvanhaa tuntuuu vähän siltä ettttä osattiiin heitttäytyä fiiliseen paremmmmin 80 90 pop/roock tekkno blueees jazz. Nykyäään ollla vähäään nihilistejäää ja on mielen päääällä vttu kaikkki pska kimpoileee kaikkkki on kliiinistä ja ymmärrretään liiikaa suhteeesssa siiihen että only one life pitäääis yritttäää elää.
Nyt on pakko kysyä, syötkö tietsikalla kun näppis jumittaa noin pahasti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräs työtoverini polttaa tunnissa 3-5 savuketta ja siirtyy tupakoimaan sellaiseen lämmitettyyn varastokoppiin. Häneltä menee siis noin puolet työajasta tupakointiin. Päivittäin hän polttaa myös kopissa jossa säilytetään puhtaita haalareita ja nehän tietysti haisevat myös tupakalle.
Miten stressaavaa se työ oikein on jos tunnissa pitää polttaa 3-5 savuketta?
Vierailija kirjoitti:
Silppu kirjoitti:
Voi kun jokapaikassa olisi tuo että tupakoinnin jälkeen vaatteet vaihtoon.
Eilen olisin tarvinnut taksia noin 12 kilsan matkalle mutta päätin kävellä kun taksi haisi vahvasti vanhalle viinalle.
12 kilsaa. Niin niin. Uskottavaahan tuo on. Missä on, jos Porvoosta kävelee 12 km?
Kyllä tuo on täysin uskottavaa. 12 kilometrin kävelyyn kuluu noin kaksi tuntia.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse polttanut aikanani parin vuoden ajan ja vaikka itse savusta pidän nykyäänkin (joo olen pervo) niin tupakoijan ihoon ja vaatteisiin jäävä haju on aika paha juttu.
Perinteinen (tai no, nykyään jo vanhanaikainen) ratkaisu tilanteeseen on työvaatteiden päälle puettavan tupakkatakin ja fetsin yhdistelmä. Etenkin naisen käyttäminä varsin uniikki valinta!
https://vaatturitietokanta.files.wordpress.com/2017/08/mg_6632.jpg?w=615
Minä käytän maripaitaa ;-)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten stressaavaa se työ oikein on jos tunnissa pitää polttaa 3-5 savuketta?
Ei se olekaan stressaavaa, hän on koukuttanut itsensä nikotiiniin niin pahasti, että polttaa jatkuvasti. Hänen työnään on hitsaamalla korjata sellaisia isoja teräsastioita, työssä ei tarvitse siis hitsata mitään priimasaumoja, vaan vain täyttää koloja ja halkeamia. Ja tuon työn voi tehdä (tai jättää tekemättä) aivan omaan tahtiin kun kukaan esimies ei ole enää valvomassa, ja usein nuo hitsarit saattavat polttaa päivän aikana vain muutamia hitsauspuikkoja. Lopun ajan voivat sitten tuijottaa puhelinta ja polttaa tupakkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran tunnissa???? What 😲?
Siltä se usein näyttää...
Vierailija kirjoitti:
Ei ole provo. Miksi väheksyt ihmisoikeuksiani!!!???
Tarkoitat siis, että tupakoimattomat nillittäjät väheksyvät ihmisoikeuksiasi yrittämällä rajoittaa polttamistasi.
Itse taas haluaisit elää mahdollisimman laadukkaasti (omalta kannaltasi laadukkaasti) sen lyhyemmän elinajan, joka sinulla on käytettävissäsi verrattuna tupakoimattomiin kanssakulkijoihin?
Valitettavasti tässä nyt käy niin, että enemmistön (=tupakoimattomat työkaverit) ihmisoikeudet nyt vain tallaavat jalkoihinsa vähemmistön (=tupakoivat työkaverit) ihmisoikeudet.
Niin toteutuu eriarvoisuus ja epäoikeudenmukaisuus maailmassa, pahoittelen kovasti sorrettua asemaasi.
Entä jos on kova pieremään?