lisätyön tarjoaminen osa-aikaiselle
Pamin sivuilla (http://www.pam.fi/fi/tyo/tyosuhde/Sivut/Lisatyontarjoaminen.aspx) sanotaan selvästi, että työnantajan pitää tarjota osa-aikaselle työntekijälle lisätunteja aina 37,5 tuntiin asti, jos ylimääräisiä tunteja tulee. Koskeeko tämä myös sesonkiaikaa? Meillä työpaikassa ollut pomolla tapana palkata hiiskumatta kesätyölaiset, sitten vakkarit saa tässä vaiheessa vuotta itkua tihrustaa, kun kesäksi ei meinaa saada edes sitä 20h/vko. Toimiiko hän siis väärin?
Kommentit (34)
[quote author="Vierailija" time="14.02.2013 klo 11:24"]
[quote author="Vierailija" time="14.02.2013 klo 11:15"]Ymmärrän, että ajat takaa sitä, että työnantajalla olisi mahdollisimman hankala kesä. Mistä muuten keksit, että uusille työntekijöille ei maksettaisi yhtä paljon kuin vanhoille? Joskus työnantaja maksaa jopa enemmän, eikä sille voi työntekijä yhtään mitään.[/quote]
:D mitä ihmettä? olen opiskelija, ajan takaa sitä, että saan ne tunnit, jotka minulle lain mukaan kuuluvatkin. en saa siitä mitään iloa, että kellään olisi hankalaa.
uusille työntekijöille ei makseta saman verran palkkaa kuin vanhoille, sen tiedän ihan kaupan alan työehtosopimuksesta. ai että meille palkattaisiin joku osaamaton kassaneiti isommalla palkalla kuin joku, joka on ollut puljussa viisi vuotta?! älä naurata :D
oikein hankalaa kesää sinulle, varmasti saat sen aikaiseksi kun vaikutat olevan todella perse edellä puuhun -tyyppiä :)
[/quote]
Ihan muistutuksena: uusi ei välttämättä ole synonyymi osaamattomalle!
Miten vuosilomasi järjestetään, jos aiot olla kesän töissä? Vuosilomalaki kun edellyttää, että osa-aikaisellakin on lomansa.
[quote author="Vierailija" time="14.02.2013 klo 11:24"]