Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mitä tehdä

Vierailija
14.02.2013 |

hei.olen 31v ja raskaana 10viikolla,mutta todella epävarma että olenko valmis äidiksi,vai keskeytänkö raskaude.ensi keskiviikkona on lääkäri aika ja silloin pitää olla päätös tehty.olen naimisissa mutta mies ei omasta mielestään ole valmis vielä isäksi.nuoruudessa minulle on jo tehty keskeytyksiä joten tämä raskaus saa olla viimeinen.minua pelottaa jos pidän vauvan niin miten pärjään ja osaanko olla hyvä äiti lapselle.tulevaisuus pelottaa tosi paljon,koska taloudellinen tilanne ei ole hyvä eikä minulla ole mahdollisuutta työskennellä.minua pelottaa jos päädyn keskeytykseen niin selviänkö siitä enään.mistä tietää onko valmis äidiksi?asialllisia vastauksia kiitos.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
14.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pelollesi järkiperusteita? Tarkoitan, onko jotain todellisia syitä, miksi saattaisit olla huono äiti (väkivaltainen, hyljeksivä, välinpitämätön, tunnekylmä, alkoholisti, huumeidenkäyttäjä)? Vai oletko vain epävarma ja pois tolaltasi osittain raskauden hormonimyrskyn ja uuden tilanteen takia? Raskauteen, toivottuunkin, voi liittyä tuollaisia tunteita. On surullista, että sinulla on ehkäisy pettänyt jo useita kertoja, mistä se voi johtua? Oletko kuitenkin antanut raskaudelle mahdollisuuden, kenties tiedostamatta?

Vierailija
2/2 |
14.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On normaalia tuntea tuollaisia tunteita raskauden aikana. Ne valmentavat äitiyteen ja kuuluvat asiaan. Kaikki ensimmäistä odottavat (tai no, suurin osa) pelkää, jännittää, on huolestunut ja pohtii omia edellytyksiään olla hyvä äiti. Ja suurin osa on hyviä äitejä, juurikin nuo pohdinnat valmentavat siihen hyvään äitiyteen.

Varmaankin tuon ikäisenä olet jo valmis äidiksi. Kukaan ei ole koskaan niin valmis, että voisi sanoa olevansa aivan valmis, tai sellainen ajatus on ainakin minun mielestäni pelkkä illuusio, sillä lapsi kyllä kasvattaa äitiään ja valmentaa häntä siihen, mitä tuleman pitää.

Harmi, että olet tullut raskaaksi ilman, että se on yhteinen päätös. Olisi varmasti helpompaa odottaa lasta jos olisitte siitä yhdessä sopineet ja kumpikin sitä haluaisi. Moni isä kuitenkin raskausaikana hyväksyy tilanteen ja sopeutuu siihen. Ellei sille ole edellytyksiä, voi edessä olla ero.

Jos abortin haluat, sinulla alkaa olla jo kiire noilla viikoilla. Sinun pitäisi kovasti keskustella asiasta miehesi kanssa ja toivottavasti sulla on joku läheinen kaveri, jonka kanssa voit myös jutella? Ellei, saisitko ajan vaikka psykologille, voisitte ehkä käydä miehesi kanssa kahdestaankin vastaanotolla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kolme