Autokoulun kustantamisesta
No, nyt on sitten hieman puolison kanssa sukset ristissä rahankäytön suhteen.
Olen sitä mieltä, että meidän pitäisi kustantaa molempien lasten autokoulu ja se nyt tässä tilanteessa tarkoittaisi hieman tinkimistä lomamatkoista tai muusta sellaisesta. Puoliso ei ole valmis tinkimään yhteisistä menoista, eikä omista menoista tinkiminen pelkästään riitä.
Ihan vaan mielenkiinnosta, kuinka tärkeä autokoulu on kotona asuvalle nuorelle muissa perheissä? Jos hänellä ei ole itsellä mahdollisuus osallistua kuluihin.
(Meillä toisella olisi, mutta toisella ei. Siksi olisin valmis maksamaan sen molemmille, ihan vaan perhesovun säilyttämiseksi, mutta nähtävästi se ei ihan onnistunut...)
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Jos on mahdollisuus avustaa, niin sitten säästetään. Lapsi maksaa itse vähintään puolet. Ei ajokorttia ole pakko heti 18-vuotiaana hankkia, etenkään ellei ole siihen varaa. Fiksummat säästää kesätyörahansa muuttamiseen.
Eli jos lapsella ei ole kesätyörahoja, hän ei myöskään saa ajokorttia.
Eihän se ajokortti mikään välttämättömyys ole, mutta itse ole kiitollinen vanhemmilleni, että sain ajokortin nuorena ja sen ansiosta tuli sen verran varma ajotaito, että pystyin myöhemmin ajamaan esim. vuokra-autoa. No, en tiedä oliko se tuon ansiota, mutta itse pidän sitä jotenkin tarpeellisena (jos se siis onnistuu esim. lomasta tai muusta ei-välttämättömästä tinkimällä)
-ap
Me opetetaan itse, poljin maksoi muutaman satasen, mutta sitä käytetään kolmen lapsen ajokortin hankintaan.
Vierailija kirjoitti:
Me opetetaan itse, poljin maksoi muutaman satasen, mutta sitä käytetään kolmen lapsen ajokortin hankintaan.
No meilläkin oli se opetusluvalla, mutta kuitenkin sain sen ajokortin. Jos opetuslupa ei ole tilanteessamme mahdollinen, niin sitten mielestäni meidän pitää maksaa.
-ap
Asia meilläkin ajankohtainen ja olemme ajokorttia kyllä kustantamassa teinille, tosin hieman haisteltu ilmaa josko hän itsekin osallistuisi maksamiseen jonkinlaisella summalla tyyliin 300-500€ vaikkei ilm kesätöihin olekaan menossa.
Hieman kaksipiippuinen asia, tarvitsisiko sitä edes koko korttia täällä pääkaupunkiseudulla, toisaalta olisihan se kätevä ja hyvä olla, itselläni ei ole ja kieltämättä välillä se olisi tosi näppärä juttu!
Ja nyt kun lukion kautta sen hoitaisi niin saisi kaupunkiajoharjoittelut siihen mukaan (ihan Hgin keskustassa) ja kurssimerkinnän.
Mitä teillä maksaisi ajokortti, oletteko hintoja katselleet?
Vierailija kirjoitti:
Asia meilläkin ajankohtainen ja olemme ajokorttia kyllä kustantamassa teinille, tosin hieman haisteltu ilmaa josko hän itsekin osallistuisi maksamiseen jonkinlaisella summalla tyyliin 300-500€ vaikkei ilm kesätöihin olekaan menossa.
Hieman kaksipiippuinen asia, tarvitsisiko sitä edes koko korttia täällä pääkaupunkiseudulla, toisaalta olisihan se kätevä ja hyvä olla, itselläni ei ole ja kieltämättä välillä se olisi tosi näppärä juttu!
Ja nyt kun lukion kautta sen hoitaisi niin saisi kaupunkiajoharjoittelut siihen mukaan (ihan Hgin keskustassa) ja kurssimerkinnän.Mitä teillä maksaisi ajokortti, oletteko hintoja katselleet?
Miten lukio liittyy ajokorttiin?
Kysyy amis, kortti vuonna-95
Mun mielestä teinin pitäisi osallistua kustannuksiin jollain summalla, niin hän arvostaisi sitä enemmän ja oppisi, että työllä saa rahaa, jolla saa tärkeitä asioita hankittua.
Siten 6, että lukiolla autokoulu jonka kautta kortin voi hoitaa ja saada samalla siitä kurssimerkinnän. Tiesimme toki sen, autokoulun edustaja ollut esillä jo mm lukioon tutustumispäivänä, mutta ryhmänohjaajan Wilma-viesti aiheesta nosti asian eli kortin hankkimisen taas mieleen.
-5-
Vierailija kirjoitti:
Siten 6, että lukiolla autokoulu jonka kautta kortin voi hoitaa ja saada samalla siitä kurssimerkinnän. Tiesimme toki sen, autokoulun edustaja ollut esillä jo mm lukioon tutustumispäivänä, mutta ryhmänohjaajan Wilma-viesti aiheesta nosti asian eli kortin hankkimisen taas mieleen.
-5-
Aika kätevää sanoisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-5-
Aika kätevää sanoisin.
Kieltämättä:)
-5-
Me maksettiin ilman muuta molemmille.
Miten mikään saamarin lomamatka voi jollekin kuspiälle olla tärkeämpi?
Vierailija kirjoitti:
Miksi niin kallis? Ostin polkimen uutena hintaan 65 eur.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä teinin pitäisi osallistua kustannuksiin jollain summalla, niin hän arvostaisi sitä enemmän ja oppisi, että työllä saa rahaa, jolla saa tärkeitä asioita hankittua.
Entä jos asuu paikkakunnalla jossa kesätyöt on harvojen herkkua? Ja kesätyötäkin löytää helpommin jos on ajokortti?
Vierailija kirjoitti:
Mistä alaikäinen teini saa rahaa? Lukio on täyspäiväistä työtä ja jos ei saa kesätöitä, mistä rahat? Kaikilla ei ole raha syytäviä isovanhempia ja muita sukulaisia.
Tarvitseeko esimerkiksi Hki-Vantaa-Espoo-Kerava-akselilla asuva nuori ylipäätään ajokortin?? Onko se lukion 2.vai 3.luokalla edessä?
Maksettiin ajokortti kokonaan esikoiselle ja tietysti maksetaan myös kuopukselle vuoden päästä. Ajokortista on elinikäinen hyöty.
Vierailija kirjoitti:
Tarvitseeko esimerkiksi Hki-Vantaa-Espoo-Kerava-akselilla asuva nuori ylipäätään ajokortin?? Onko se lukion 2.vai 3.luokalla edessä?
Asuuko se nuori koko elämäsä tuolla akselilla? Jos muuttaakin Pohjois-Karjalaan maaseudulle? Ja sehän riippuu milllon 18-v täyttää, meillä täyttää lukion tokaluokan keväällä.
Meillä kotona vanhemmat maksoi ajokortit. Isä opetti itse opetusluvalla minut ja sisareni. Mulla on vasta pienet lapset mutta ollaan alettu jo säästää rahaa mopo- ja ajokorttia varten. Eihän nämä mitenkään yllätyksenä tule ja jos lapsi ei koe sitä sitten tarpeellisena kun on ajankohtaista niin voidaan käyttää rahat johonkin muuhun.
Jos on mahdollisuus avustaa, niin sitten säästetään. Lapsi maksaa itse vähintään puolet. Ei ajokorttia ole pakko heti 18-vuotiaana hankkia, etenkään ellei ole siihen varaa. Fiksummat säästää kesätyörahansa muuttamiseen.